Millainen ihminen tuomitsee toisen ilman, että asiasta edes keskustellaan?
Tuollainen tuomitsevuus on nyt alkanut häiritä minua. Olen nyt kohdannut parikin sellaista ihmistä, jotka eivät edes ota asiaa puheeksi. Yhtäkkiä vain huomaan, että minut on tuomittu jostain asiasta, jonka olemassaoloa en edes tiedä. Ja sen heidän oman tuomionsa perusteella saan sitten haukut tms. Ja missään vaiheessa en päässyt kertomaan, että ei se ihan noin mennyt, että nyt on jokin väärinkäsitys.
On kyllä ällistyttänyt tuo tyyli, että nopeasti tuomitaan ilman mitään keskustelemista. Onnekseni olen keski-ikäiseksi asti saanut elää ennen kuin minun on tuohon tyyliin tarvinut tutustua.
Kommentit (37)
Käsittääkseni vain tuomarit antavat tuomioita. Tavalliset ihmiset siivoavat rasittavat henkilöt elämästään turhia kinuamisia kuuntelematta.
Kateutta on monenmoista, jopa keski-iässä.
Ei tarvitse keskustella, koska monen ihmisen teot kyllä puhuvat puolestaan. On eri asia ajatella ikäviä kuin lähteä toteuttamaan niitä.
Ominaista noille ihmisille on myös se, että jos jokin asia jää vaivaamaan, niin ikinä milloinkaan eivät ota sitä puheeksi. Jostain muusta syystä sitten ilmenee, että ovat jotain jääneet ihmettelemään tai jokin vaivaa heitä. Olen kyllä sitten kysynytkin, että miksi ihmeessä et kysynyt, jos asia vaivaa. Menevät sanattomiksi, vastausta ei tule.
Silti sama tyyli jatkuu.
Ap
Hahhah joo, tuttua. Tuudittaudu sillä ettei moisten typerysten kanssa kannata edes keskustella saati olla tekemisissä.
Tyhmä tai epävarma.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Ominaista noille ihmisille on myös se, että jos jokin asia jää vaivaamaan, niin ikinä milloinkaan eivät ota sitä puheeksi. Jostain muusta syystä sitten ilmenee, että ovat jotain jääneet ihmettelemään tai jokin vaivaa heitä. Olen kyllä sitten kysynytkin, että miksi ihmeessä et kysynyt, jos asia vaivaa. Menevät sanattomiksi, vastausta ei tule.
Silti sama tyyli jatkuu.
Ap
Luultavasti ovat nenttejä (neurotyypillisiä, eli normaaleja). Assit ottavat aina perusteluista selvää ennen kuin valitsevat olla jotain mieltä. Tai osaavat myöntää olleensa väärässä, jos niin paljastuu.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Hahhah joo, tuttua. Tuudittaudu sillä ettei moisten typerysten kanssa kannata edes keskustella saati olla tekemisissä.
Eipä siinä mitään muuta vaihtoehtoa olekaan. Kun puukkoa tulee selkään, niin mitäpä sitä jäädä seuraavaa kertaa odottamaan.
Ap
Aloituksessa kuvailtiin aikalailla yltiösuvaitsevainen ihminen. Onneksi he ovat vähentymään päin.
Mitä tuomitseminen tarkoittaa tässä yhteydessä? Sitäkö, että tekee pienestä määrästä (epäoleellista) informaatiota suuria, lopullisia päätelmiä koko henkilöstä?
Varmaan tuollainen on tyypillistä ihmisille, jotka ovat mustavalkoisia ja äkkivääriä, mutta kyllä sitä esiintyy varmaan kaikissa ihmisissä jonkin verran.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kateutta on monenmoista, jopa keski-iässä.
Kateus on ikävä ominaisuus. Mutta mitä tarkoitat? Kuka on kateellinen kenelle ja mistä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti sama tyyli jatkuu.
Ap
Luultavasti ovat nenttejä (neurotyypillisiä, eli normaaleja). Assit ottavat aina perusteluista selvää ennen kuin valitsevat olla jotain mieltä. Tai osaavat myöntää olleensa väärässä, jos niin paljastuu.
t.kristallikissa
Täysin ohis ja sivusta, mutta ihan (omakohtaisesta kiinnostuksesta) kysyn onko sinulla as-dg?
Olisiko joku keksinyt juorun sinusta, kun ei muutenkaan kestä olemassaoloasi(olet psyykkisesti ja fyysisesti jne) niin onnistunut yksilö?
Tuli vaan ko. vaihtoehto mieleen.
Ihminen, joka on jo päättänyt olla pitämättä sinusta.
Mitä vähemmän ne tietää, sitä enemmän ne keksii.
Näin olen päätellyt, kun on saanut kiertoreittejä pitkin kuulla kaikkea omituista itsestä ja tutuista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän ne tietää, sitä enemmän ne keksii.
Näin olen päätellyt, kun on saanut kiertoreittejä pitkin kuulla kaikkea omituista itsestä ja tutuista.
Tuohan on hieno uusi sanonta! Oletko itse keksinyt sen? Otan kyllä käyttöön. Tuohan sopii moneen tilanteeseen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään muuta vaihtoehtoa olekaan. Kun puukkoa tulee selkään, niin mitäpä sitä jäädä seuraavaa kertaa odottamaan.
Ap
Eli tuomitset heidät.
Naispuolinen