Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksä aloitti sitten suhteen kaverini kanssa

Vierailija
01.02.2019 |

Kuulin eilen että kuuden vuoden aikainen ex-avomieheni A, josta erosin viime kesällä, on nyt julkistanut uuden suhteensa. Suhteen toinen osapuoli on yhteinen kaverimme B. Kaiken lisäksi kuuluimme kaikki kolme (A, B, minä) isompaan opiskeluaikojen kaveriporukkaan, jonka kanssa järjestimme ennen aina isompia illanviettoja ja reissuja. Eromme jälkeen myös kaveriporukan menot hiljenivät ja porukka jakautui selvästi kahtia.

A:n ja B:n suhde vaikuttaa minusta loukkaavalta. Heidän suhteellaan ei tietenkään ole mitään tekemistä minun kanssani, mutta en voi olla ajattelematta että vertaileeko eksä minua nyt tuohon toiseen? Ruotivatko he minun ja A:n suhdetta keskenään? Jos B olikin koko ajan se jota hän (ex) halusi tuikata niin miksi emme eronneet aiemmin? Miksi molempien piti valita juuri se vaihtoehto seurustelukumppaniksi joka tuhoaa ystäväporukkaamme vielä enemmän, ja vähimmillään sulkee minut sen ulkopuolelle?

miten voin kypsästi suhtautua tähän tilanteeseen? Olenko kohtuuton jos tilanne on minusta epämukava? Tällä hetkellä välttelen sekä eksääni että tuota tyttöä, ja kaveriporukkani tapaamisia. Tuntuu että menetin kaikki sosiaaliset kontaktit kerralla.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun kannata kiusata itseäsi ajattelemalla mitään siitä, onko mies halunnut tuikata jo aikaisemmin tai muutakaan sinne suuntaan. Eikä varmaankaan kaveriporukkanne dynamiikka teistä kahdesta ollut kiinni, ei kukaan niin tärkeä tai korvaamaton ole. Se tuntuu itsestä helposti sellaiselta, kun asioita peilaa omasta näkökulmastaan, mutta ajattelepa, jos tilanne olisi samankaltainen joidenkin muiden ihmisten suhteen, niin ajattelisitko, että eivät nuo kaksi saa olla yhdessä, ettei vaan kaveriporukkamme hajoa tai tuo rakkaus on väärin? Tai jos sinä jossain aikamäärässä rakastuisit johonkin kaveriporukkanne tyyppiin, niin olisiko muilla oikeus olla  määrittelemässä sitä vääräksi?

Ymmärrän ihan hyvin, että sinua mietityttää kaikki tämä ja se on aina eron jälkeen hankala vaihe se, kun toinen meneekin eteenpäin. Ihan riippumatta siitä kuka eron halusi ja onko itselläkin uusi kumppani. Se vaan kirpaisee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla