Olisitko hengissä jos ei olisi mitään sairaanhoitoa/ lääkkeitä
Kommentit (87)
Olen munuaissairas, mutta luultavasti olisin selvinnyt tähän asti hengissä. Mutta tulevaisuudessa tarvitsen hoitoja, joita ilman en pärjää. Jos tautini olisi vaatinut elinsiirtoa ja hoitoa jo lapsena, olisin kuollut jo vauvana. Siihen aikaan ei tehty vielä munuisensiirtoja lapsille Suomessa.
Muuten en ole ollut hengenvaarassa tai onnettomuuksissa tai tarvinut sairaalahoitoa. Joku tulehdus olisi voinut pahentua vakavaksi ilman lääkehoitoa.
Olisin kuollut jo vastasyntyneenä (synnyin keskosena)
Luultavasti en olisi hengissä, olisin ehkä kuollut jo syntyessäni, samoin äitini, minut on vedetty imukupilla. Jos siitä olisin jotenkin selvinnyt olisin voinut kuolla omassa synnytyksessäni kun sain kaksoset pari kuukautta ennen aikojaan, ainakin lapset olisivat kuolleet, jouduttiin kiirelliseen sektioon. Ensimmäinen lapsi olisi tullut alakautta helposti, mutta toinen olisi ehkä jumittanut, ja ne lapset oli niin paljon alle kaksikiloisia ja vasta 31 viikkoisia joten eivät olisi selvinneet millään ilman tehohoitoa. Esikoiseni jos olisi hengissä selvinnyt aikuiseksi olisi kuollut 23-vuotiaana umpisuolentulehdukseen.
Olen erittäin kiitollinen siitä kuinka hyvät sairaalat ja niiden henkilökunta meillä täällä on.
En. Olisin kuollut virtsatieinfektioon parikymppisenä. Siihenhän kai kuolee ilman antibiootteja kun menee munuaisiin.
Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja syön lääkkeitä siihen. En tiedä kuolisiko siihen jos niitä lääkkeitä ei olisi, tuskin, mutta olisin todella sairas, väsynyt ja huonovointinen enkä pystyisi syömään (sellainen olin ennenkuin sain diagnoosin ja lääkkeet). Varmaan tekisin itsemurhan vaikeiden oireiden vuoksi. Tai ehkä koko elimistö vain lakkaisi toimimasta pikkuhiljaa.
Olisin elossa, mutta olisin kuuro, joten elämäni olisi varmasti erilaista.
Olisin ehkä sokea iriittien (silmän värikalvotulehdus) takia.
Saattaisin olla hengissä, mutta ilman astmalääkettä elämäni edelliset 10 vuotta olisivat olleet tod.näk. jatkuvia flunssia, yskää ja voimattomuutta.