Olisitko hengissä jos ei olisi mitään sairaanhoitoa/ lääkkeitä
Kommentit (87)
En olisi varmaankaan, sillä 9v sitten olin syöpäleikkauksessa ja ilman sitä olisin ainakin kuolemaisillani.
Olisin kuollut 3 -vuotiaana kurkunkannen tulehdukseen.
En, olisin kuollut jo vastasyntyneenä.
En olisi, olisin vuosi sitten kuollut umpilisäkkeen tulehdukseen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin
Mistä sinä voit sen tietää.
Tuberkuloosiin kuoli 10 000 ihmistä vuodessa ennen rokotuksia.
En tiedä. Pahinta mitä olen sairastanut, on ollut paha streptokokki kurkussa (kuume 40+). Saattaa olla, että olisi mennyt itsestään ohi. Ilman antibioottia nuo voivat kai silti levitä ja aiheuttaa pahaa jälkeä.
En olisi elossa. Olisin kuollut sisäiseen verenvuotoon.
Ilman lääkintää ja hoitoa kuolisimme keskimäärin 40 v. ikään mennessä.
En. Olisin kuollut vauvana influenssaan.
Olisin kuollut 8 vuotiaana, kun umpilisäke olisi puhjennut. Tai jos siitä,olisin selvinnyt, niin olisin kuollut viimeistään 30 vuotiaana synnytykseen ja lapsikin olisi kuollut.
Luultavasti ilman lääkäriä olisin kuollut viimeiseen synnytykseen. Ilman imukuppia ei laåpsi syntynyt, eikä istukka irronnut. Leikkaussali reissu ja verenhukkaa.
En olisi. Sairastin vaikean anoreksian ja painon pahimmillaan 32 kiloa. Ilman hoitoa olisin näännyttänyt itseni hautaan asti.
En luullakseni. Viisi vuotiaana puhjennut keliakia oli oireiltaan niin raju että todennäköisesti olisin kuollut viimeistään teini-iässä aliravitsemukseen.
Jos olisin selvinnyt, olisi valtava munasarjakysta parikymppisenä ehtinyt puhkeamaan ja kuollut ehkä siihen.
Vaikea sanoa? Syntymästä saakka on ollut astma, mutta kuka osaa sanoa olisiko siihen kuollut ilman lääkitystä?
Olisin, ei ole onneksi ollut kummempia. Kolarissa olin taaperona, ja sain aivotärähdyksen.
Sitä paitsi. Mitä toisten sairaudet sulle kuuluu?
En.
Lapsena olisin kuollut, 42 asteen kuumekouristukseen mikä ei lähtenyt pois vartissa ja olin 10v. Vanhempana sisäiseen verenvuotoon.
Olisin kuollut vuosi sitten niinkin mitättömään tautiin, kuin umpisuolen tulehdus.
En
Iso munasarjakysta puhkesi ja sain sisäisenverenvuodon.
Taino olisin varmaan muutenkin kuollut jos en olisi sairaalassa pitänyt puoliani siitä, että nyt sattuu oikeasti. Eivät alussa uskoneet, kun eivät löytäneet mitään tutkimuksissa,mutta kun menin koko ajan huonompaan olotilaan, ne viikon päästä leikkaivat ja löysivät verta heti kun aukasivat vatsan...
Löysi ne ultratutkimuksissa munasarjoista jotain rippeitä, mutta kollega mietti olisiko jotain kuukautisrytmiin viittaavaa. Lääkäri puhu puhelimeen "näyttää ihan donitsilta"
Ihan siisti ystävällinen normaali parikymppinen olin ja monet lääkärit oli sitä mieltä että tulin vain kipulääkkeitä hakemaan..
Mutta luotan lääkäreihin yhäkin.
En olisi. Olisin kuollut munuaisiin levinneeseen virtsatieinfektioon.