Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti mut ja lapset, lähti toisen naisen luo

Vierailija
31.01.2019 |

Mies jäi pari vkoa sit kiinni että hänellä on toinen nainen. Sen jälkeen kaikki edenny tosi nopeesti, on jättäny erohakemuksen ja eilen muutti pois luotamme. Meillä 4 lasta joiden kanssa jäin yksin. Lapset ihmettelee missä isä on ja kertoi heille että tämän naisen luona. Teini-ikäiset tyttäret ovat tosi hämmentyneitä, enkä osaa selittää heille mitään järkevää. Ollaan oltu 20 v yhdessä, kuukauden on ”seurustellut” tän naisen kanssa. Olen ihan masentunut, lasten takia selvittävä. Kertokaa miten selitän lapsille ja voiko tästä selvitä😩

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltti miehenä en koskaan voisi tehdä näin lapsilleni ja naiselle jota rakastan. En pystyisi katsomaan peilistä enää itseäni. Mulla ei vaan oo lapsia tai naista.

Jokainen mies pystyy kyllä tuon saman tekemään, kun tulee vain sopiva nainen vastaan.

Ei mies jolla on usko. Sen jälkeen kun olen siittänyt lapsen naiselle olen lojaali niin kauan kuin elän.

Sen lupaan.

T: Kiltti mies

Vierailija
22/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie ne lapset hoitoon sinne miehen luokse ja sano, että tarvitset aikaa käydä rauhassa läpi tätä uutta elämänmuutosta. Kunhan lapset ovat siellä yli viikonlopun, luulen, että uusi nainen nakkaa ukkosi lapsineen pihalle ja koko perhe saapuu takaisin kotiin. Sinun ei tarvitse yksin kantaa vastuuta yhteisistä lapsista. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa.

Ei lapsia voi kenenkään vieraan ihmisen asuntoon viedä väkisin, se nainenhan omasta asunnostaan päättää 100%:sti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunikaverin kolmen pienen lapsen nuori äiskä alkoi eräänä päivänä valittamaan ettei "mikään tunnu enää miltään" ja "eletään kuin kämppikset".

Todellisuudessa tämä vaimo salamarakastui miehensä kaveriin ja miehen työreissujen aikana romanssi jo pyörätetty käyntiin ---nainen halusi siksi eron .

Hämmentynyt iskä siinä hakee entisestä itserakentamastaan omakotitalosta lapsia vuoroviikoin ja oven avaa kaveripiiristä tuttu lasten uusi iskäpuoli.

Vierailija
24/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duunikaverin kolmen pienen lapsen nuori äiskä alkoi eräänä päivänä valittamaan ettei "mikään tunnu enää miltään" ja "eletään kuin kämppikset".

Todellisuudessa tämä vaimo salamarakastui miehensä kaveriin ja miehen työreissujen aikana romanssi jo pyörätetty käyntiin ---nainen halusi siksi eron .

Hämmentynyt iskä siinä hakee entisestä itserakentamastaan omakotitalosta lapsia vuoroviikoin ja oven avaa kaveripiiristä tuttu lasten uusi iskäpuoli.

Täytyy olla suuri itsehillintä, että tuota voi katsoa. Tuo on minulle pahin petos jonka voi tehdä.

Vierailija
25/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie ne lapset hoitoon sinne miehen luokse ja sano, että tarvitset aikaa käydä rauhassa läpi tätä uutta elämänmuutosta. Kunhan lapset ovat siellä yli viikonlopun, luulen, että uusi nainen nakkaa ukkosi lapsineen pihalle ja koko perhe saapuu takaisin kotiin. Sinun ei tarvitse yksin kantaa vastuuta yhteisistä lapsista. Lapsilla on oikeus molempiin vanhempiinsa.

Ei lapsia voi kenenkään vieraan ihmisen asuntoon viedä väkisin, se nainenhan omasta asunnostaan päättää 100%:sti.

Se äijänretku on kuitenkin lasten isä. Ei ole mikään vieras. Saa keksiä mihin lapsineen menisi, jos ei uuden naisen luokse voi jäädä. Ehkä tulee kotiin? Ipanat sinne vaan! Ne voi aivan hyvin viedä isälleen viikonlopuksi. Mies on myös vastuullinen vanhempi.

Vierailija
26/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmea tilanne!

Tuolla aiemmin joku antoi hyvät ohjeet, jotka oli sosiaalityöntekijältä saanut vastaavaan tilanteeseen.

Minkä ikäisiä teillä nuoremmat lapset ovat?

Vierailija
27/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on meillä ollut pitkään aika arkista, sellaista ruuhkavuosimeininkiä. Välillä käyty kahdestaan viikonloppureissuilla jolloin ollut tosi kivaa yhdessä. Olen ajatellut että välillä on huomompia aikoja ja niistäkin selvitään yhdessä. Mutta nyt ei selvittykään, mies lähti pakoon ongelmia joita ei yritetty edes selvittää. Hän kyllästyi arkeen kanssame.

Hyvä että itse olet tajunnut miksi hän lähti. Ei niistä huonoista ajoista selvitä pelkästään ajattelunvoimalla vaan niille asioille pitää jotakin tehdä. Ja toisaalta parisuhteen tilaa ei paranneta millään viikonloppureissuilla vaan toimivalla arjella. Oletko koskaan kysynyt mieheltä millaisia asioita hän arvostaa perhe-elämältä ja suhteelta? Vai oletko puhunut siitä vain mitä itse haluat ja miten asioiden pitää hoitua? Se uus nainen ei ole loppujen lopuksi suhteen karikko vaan se karikko löytyy teidän kahden väliltä. Silläkään ei ole väliä onnistuuko miehen suhde uuden naisen kanssa vai ei vaan sillä että mies päätti jättää sekä sinut että lapset. Se tarkoittaa situa ettei hän ole kokenut olevansa osa perhettä vaan sen ulkopuolella. Sellaisesta lähtökohdasta on helppo livahtaa ovesta ulos tuntematta tehneensä väärin. Naiset eivät tätä usein tule ajatelleeksi.

Ja tällä kärsivällä osapuolella ei ole suuta, jota avata ja kertoa tuntemuksistaan?

Vierailija
28/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle, että sillä ei ole mitään oikeutta lähteä tuosta vaan ja jättää p***aa sulle yksin hoidettavaksi. Takaisin vaan, mars. Aikuinen mies kantakoon vastuunsa ja lopettakoon haihattelut. Ja se toinen nainen voi oikeasti suksia kuuseen.

Mä en nuorempana jaksanut paheksua niin paljoa, mutta nykyään v***ttaa nämä omaan napaa tuijottajat, jotka hakee tunne-elämyksiä ja hajottaa kaiken yhdessä rakennetun ilman mitään muuta syytä kuin alakerran vietit. Ihan samat ajatukset on myös naisista, jotka lähtee "kälppimään" vaan ja jättää miehen poraamaan perään. Kun olisikin kamalia ihmisiä, mutta useimmat jätetyiksi tulleet on ihan hyviä ja kilttejä puolisoita, hyviä vanhempia. Toisaalta kyllähän sitä hyvästäkin ihmisestä kääntää mielessään kökön, kun tarpeeksi sitä veivaa ja itselleen selittää lieroilun.

Vierailija
29/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä soittelin eilen veljelleni viiskymppisonnitteluja. Juteltiin kaikenlaista, ja hän kertoi pomostaan, vähän nuoremmasta miehestä, joka innostui toiselle kierrokselle paljon nuoremman naisen kanssa, ollen nyt kahden pk-ikäisen isi...ja on kuulemma täysin rikki.

Et ei sulla huonosti mene :D

Miten tämä nyt liittyy mitenkään ap:n tilanteeseen. Todella tyhmä juttu kun vähän mietit mitä kirjoitit. Olet tyytyväinen siitä kun jonkun pikkulapsiperheen isä on rikki??? Onko se ilkkumisen arvoinen asia??? Mitä jos aapeella oliskin nyt kaks pk-ikäistä lasta? Ja mies olis ollut jo ennen häntä kerran naimisissa? Oisko sekin sitten sellainen lällällää-juttu???

Rikki olevan uusioperheen äidin vastaus. Pettäjät eivät paranna tapoja vaan jättävät lapsensa muiden hoidettavaksi.

Vierailija
30/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on meillä ollut pitkään aika arkista, sellaista ruuhkavuosimeininkiä. Välillä käyty kahdestaan viikonloppureissuilla jolloin ollut tosi kivaa yhdessä. Olen ajatellut että välillä on huomompia aikoja ja niistäkin selvitään yhdessä. Mutta nyt ei selvittykään, mies lähti pakoon ongelmia joita ei yritetty edes selvittää. Hän kyllästyi arkeen kanssame.

Hyvä että itse olet tajunnut miksi hän lähti. Ei niistä huonoista ajoista selvitä pelkästään ajattelunvoimalla vaan niille asioille pitää jotakin tehdä. Ja toisaalta parisuhteen tilaa ei paranneta millään viikonloppureissuilla vaan toimivalla arjella. Oletko koskaan kysynyt mieheltä millaisia asioita hän arvostaa perhe-elämältä ja suhteelta? Vai oletko puhunut siitä vain mitä itse haluat ja miten asioiden pitää hoitua? Se uus nainen ei ole loppujen lopuksi suhteen karikko vaan se karikko löytyy teidän kahden väliltä. Silläkään ei ole väliä onnistuuko miehen suhde uuden naisen kanssa vai ei vaan sillä että mies päätti jättää sekä sinut että lapset. Se tarkoittaa situa ettei hän ole kokenut olevansa osa perhettä vaan sen ulkopuolella. Sellaisesta lähtökohdasta on helppo livahtaa ovesta ulos tuntematta tehneensä väärin. Naiset eivät tätä usein tule ajatelleeksi.

Ja tällä kärsivällä osapuolella ei ole suuta, jota avata ja kertoa tuntemuksistaan?

Ilmeisesti on ollut suuta ja halua puhua mutta ei ole pystynyt aapeelle puhumaan. Varmaan pitää Aapeen  miettiä sitten että miksi ei ole voinut. Ehkä AP ei ole ollut itse kovin vastaanottavainen. Vähän tuollaisen kuvan hänen viesteistään saa ettei ole itse kovin vastaanottavaista sorttia "kyllä ne ongelmat siitä sitten pikkuhiljaa"  Mies on kuitenkin Aapeen huomaamatta pystynyt luomaan uutta suhdetta vaikka aapeen mukaan on käyty viikonloppuna tekemässä yhteistä kivaa. Veikkaan että miehen uus suhde on alkanut nmenomaan puhumisen tarpeella ja toinen on kuunnellut ja ymmärtänyt ja siitä sitten asiat edenneet. Tämä on hyvin normaali prosessi. 

Vierailija
31/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se äijänretku on kuitenkin lasten isä. Ei ole mikään vieras. Saa keksiä mihin lapsineen menisi, jos ei uuden naisen luokse voi jäädä. Ehkä tulee kotiin? Ipanat sinne vaan! Ne voi aivan hyvin viedä isälleen viikonlopuksi. Mies on myös vastuullinen vanhempi.

Vähän huono ohje ja aikalailla perustuu jos ja kun-ajattelutapaan. Jos se mies on päättänyt olla tapaamatta lapsiaan niin sille ei kukaan voi mitään. Ehkä ap ei kuitenkaan tiedä mitä mies on miettinyt tulevaisuuden varalle. Ehkä mies etsii kämppää, jopa yhteistä uuden naisen kanssa joka olis sellainen johon lapsetkin voi tulla. Jotkut miehet mieluummin lähtee asunnottomiksi kuin jäävät huonoon suhteeseen ja tapaavat lapsiaan vasta sitten kun on katto pään päällä. 

Vierailija
32/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä draamaa taas ja tarpeetonta sellaista.

Ehkäpä se tilanne siitä rauhoittuu, kun muutama viikko kuluu. Voitte alkaa sopia lasten tapaamisasioista. Toistaiseksi en tässä tilanteessa näe mitään lasten jättämistä vaan mies on jättänyt ap:n. Jonkunhan se on erotilanteessa lähdettävä.

Lapsille en turhan yksityiskohtaisesti selittelisi aikuisten asioita, sanoisin että isä ja äiti ovat eroamassa ja molemmat teitä paljon rakastaa. Iskällä menee tovi että saa asiat siihen kuntoon järjestettyä, että pystyy teitä tapaamaan.

Olkaa aikuisia.

Vierailija
33/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa jättää huomiota nuo riidankylväjien ehdotukset. riitelemällä ja ilkeilemällä ei saa mitään muuta kuin lisää vahinkoa aikaiseksi. AP:n kannattaisi miettiä nyt lähinnä miten hoitaa arjen ja lapset seuraavien viikkojen ajan. mies on lähtenyt ja kun tuolla tavalla on lähtenyt niin ei varmasti ole enää takaisin tulossa. 

Vierailija
34/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusitteko molemmat 4 lasta vaiko vain sinä?

Vierailija
35/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle huomenta ja voimia , yritä jaksaa.

Vierailija
36/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa luuri käteen ja soita sille naiselle. Sano että mies takaisin huoltajan perhettään.

Vierailija
37/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla työkokemusta? Huvittaako mennä töihin vai vaaditko elareihin pettämislisän?

Vierailija
38/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otapa luuri käteen ja soita sille naiselle. Sano että mies takaisin huoltajan perhettään.

Voiko itsestään enempää pellen tehdä?

Ap voisi soittaa miehelle/laittaa viestin (asiallisen), että tulisi sovittuna ajankohtana keskustelemaan käytännön asioista ja siitä kuinka lasten tapaaminen jatkossa hoidetaan.

Varmaan kestää muutaman hetken, ennenkuin saa järjestettyä itselleen sellaiset asuinolot, joihin neljä lasta mahtuu säännöllisin väliajoin.

Vierailija
39/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhoja nuorimmat lapset ovat?

Vierailija
40/69 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun mies on " pimahtanu!" Katuu vielä ja tulee kerjään takasin.

Otatko?

Tiedän samanlaisen tapauksen. Vaimo ei ottanu takasin ja mies teki itsarin.