Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilja Eerikan murha

Vierailija
31.01.2019 |

Katsoin juuri Rikospaikkaa tv:stä, poliisin tutkinnajohtaja kertoo kuinka taposta tuli murha, ohjelmassa näytetään myös kuinka Sirpa Laamanen ja Touko Tarkki rekonstruktuoivat tilanteen, missä paketoivat Vilja Eerikan kuoliaaksi. Varsinkin Sirpa Laamasen käytös on harvinaisen reipasta, lähes hyväntuulista.
Kuinka tälläinen ihminen kyetään koskaan vapauttamaan? Videon perusteella on vaarallinen henkilö, koska kykenee ilmeisemmin äärimmäiseen pahaan, tappamaan hitaasti puolustuskyvyttömän lapsen.
Pitäisikö tälläiset henkilöt kyetä pitämään lopun ikää suljettujen ovien takana? Onko mielestänne suomen laki oikeudenmukainen uhreille ja heidän omaisilleen?

Vilja Eerikan murha

Vaihtoehdot

Kommentit (1034)

Vierailija
61/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muuttaako Sirpa jotenkin ääntään tuossa videolla? Ei voi olla luonnostaan noin heleä ääni tuollaisella kaikupohjalla eli läskillä.

Vierailija
62/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon millaisilla asiakasmäärillä lastensuojelussa tehdään asiakastyötä on ihme, että kaltoinkohtelevilta vanhemmilta saadaan suurin osa lapsista pois, ennen kuin lähellekään mitään näin vakavaa tapahtuu.

Itse en jaksanut viiden vuoden jälkeen. Äärimmäisen raskas työ ja julkisuuskuva on ihan järkyttävä ja ihmisten asenteet myös. Turha sitten ihmetellä, miksi Vilja Eerikoita tulee lisää, jos ei ole ketään joka suostuu tekemään tuota työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis muuttaako Sirpa jotenkin ääntään tuossa videolla? Ei voi olla luonnostaan noin heleä ääni tuollaisella kaikupohjalla eli läskillä.

Ei kyllä se on tuollainen. Joskus oli lehdessä nauhoja jostain oikeudesta tai kuulustelusta. Sirpalla on käsittämätön enkelin ääni hirviömäisellä ihmisellä, kuin 30 vuotta nuoremman ääni.

Vierailija
64/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itku tuli. Voi hyvänen aika sentään. Miten jotkut voivat olla noin julmia ja raakoja. Toivon todellakin että kohtaavat oman loppunsa mahdollisimman hitaasti ja kituen. Lapsi parka mitä kaikkea kamalaa joutui elämässään kokemaan.

Ihmettelet, miten jotkut voivat olla noin julmia ja raakoja, mutta seuraavassa lauseessa toivot, että he kohtaisivat oman loppunsa mahdollisimman hitaasti ja kituen. Eikö tuo ole pikkuisen ristiriitaista?

Ei ole mitään ristiriitaa. Nuo hirviöt toivottavasti saavat mahdollisimman kamalan lopun elämälleen sitten kun noutaja saapuu. Jos et ymmärrä eroa näiden asioiden välillä niin sille minä en voi mitään. Minä kyllä näen näissä suurenkin eron.

Vierailija
65/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itku tuli. Voi hyvänen aika sentään. Miten jotkut voivat olla noin julmia ja raakoja. Toivon todellakin että kohtaavat oman loppunsa mahdollisimman hitaasti ja kituen. Lapsi parka mitä kaikkea kamalaa joutui elämässään kokemaan.

Ihmettelet, miten jotkut voivat olla noin julmia ja raakoja, mutta seuraavassa lauseessa toivot, että he kohtaisivat oman loppunsa mahdollisimman hitaasti ja kituen. Eikö tuo ole pikkuisen ristiriitaista?

Ei. Pariskunta teki pahaa viattomalle ja avuttomalla lapselle. He saisivat kärsiä omien tekojensa tähden.

Huomaatko, ei ristiriitaa?

T: Eri

Vierailija
66/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ristiriitaa. Nuo hirviöt toivottavasti saavat mahdollisimman kamalan lopun elämälleen sitten kun noutaja saapuu. Jos et ymmärrä eroa näiden asioiden välillä niin sille minä en voi mitään. Minä kyllä näen näissä suurenkin eron.

Tietysti noiden asioiden välillä on eroa, muttei se poista sitä tosiseikkaa, että julman kohtalon toivominen toiselle on julmaa. Inhimillistä se tietysti on, sillä ihminen on heikko. Juuri siitä koston kierteetkin syntyvät. Älä siis liikaa häpeä julmia ajatuksiasi.

Vierailija
67/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai hän puhuu tilanteeseen sopivalla tavalla. Pystyn helposti kuvittelemaan miten tuosta akasta lähtee psykoottinen ivallinen ääni, silmät leimuten. Eikä varmasti ollut Viljaa käsitellyt samalla tavalla kuin demonstraatiossa, todellisuus lienee hullunhirveätä riuhtomista, hakkaamista ja haukkumista. Nämä tyypit esittävät enkelimäistä ulkopuolisille, todellisuus on toista kotiseinien sisällä, kuten tässäkin tapauksessa.

Vierailija
68/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Pariskunta teki pahaa viattomalle ja avuttomalla lapselle. He saisivat kärsiä omien tekojensa tähden.

Silmä silmästä -ajattelussa asiassa ei varmaan ole ristiriitaa, muttei se moderniin länsimaiseen ajatteluun oikein istu.

Vierailija
69/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tällä Sirpalla ole aikuisia lapsia ja ne otettu huostaan lapsena? Ei hullumpaa ole kuin tuo läskiperse, hyi stana.

Vierailija
70/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti noiden asioiden välillä on eroa, muttei se poista sitä tosiseikkaa, että julman kohtalon toivominen toiselle on julmaa. Inhimillistä se tietysti on, sillä ihminen on heikko. Juuri siitä koston kierteetkin syntyvät. Älä siis liikaa häpeä julmia ajatuksiasi.

mitä julmaa on toivoa jollekulle sitä mitä hän itse tekee muille? jos teet toiselle pahaa ole valmis ottamaan sitä itse vastaan.

Vierailija
71/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmä silmästä -ajattelussa asiassa ei varmaan ole ristiriitaa, muttei se moderniin länsimaiseen ajatteluun oikein istu.

Siitäkö olikin kyse? Että istuuko moderniin länsimaiseen ajatteluun vai siitä onko siinä ristiriita?

Vierailija
72/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin täysin samaa. Isä oli jotenkin reppanan luuserin oloinen, juuri sellainen että on varmasti tehnyt kaiken mitä toinen on sanonut. Tahdoton lapanen. En ole ihan varma onko ihan ns.täysjärkinen ollut alun alkaenkaan. Mutta tuo nainen, härregyyd, miten kylmä, tunteeton sadisti. Tuli jopa vaikutelma, että esitteli paketointitaitojaan suorastaan ylpeänä. Katumuksesta tai tunteista muutenkaan ei mitään merkkejä. Tuntui, että hänen suorituksensa aikana alan oksentaa. Se paketointi oli niin julmaa tekoa, ettei edes sodissa taideta tuollaista kidutusta käyttää. Niin sairas ihminen, että joutaisi itse kokea uhrinsa kohtalon. Kuvottava elukka.

Vierailija
73/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee muille kuten tahtoisit itsellesi tehtävän", tämä olisi hyvä jokaisen pitää mielessään. Jos tahtoo olla toiselle julma ja paha on se viesti että tahtoo itse tulla samoin kohdelluksi.

Vierailija
74/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmassa poliisi kummasteli, miksi tyttö ei puhunut kotioloistaan kenellekään. Minä ihmettelen, eikö poliisi tai lasu tiedä, että kaltoinkohdeltu lapsi ei uskalla puhua koska pelkää äärimmäisen kamalaa rangaistusta kotonaan, kaltoinkohtelijan sairasmielistä kostoa. Pelko estää. Lapsi voi puhua tapahtumista vasta aikuisena, jos selviää kotioloista hengissä ja on turvallisessa ympäristössä.

Vierailija
75/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska vankeusrangaistus ei ole tällaisille riittävä rangaistus.

Vierailija
76/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tee muille kuten tahtoisit itsellesi tehtävän", tämä olisi hyvä jokaisen pitää mielessään. Jos tahtoo olla toiselle julma ja paha on se viesti että tahtoo itse tulla samoin kohdelluksi.

Näin tervemielisten ihmisten keskuudessa. Narsistilla ja antisosiaalisella on vain yksi näkemys: oikeuttavat itselleen muille pahanteon ja odottavat silti itselleen vain hyvää.

Vierailija
77/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin täysin samaa. Isä oli jotenkin reppanan luuserin oloinen, juuri sellainen että on varmasti tehnyt kaiken mitä toinen on sanonut. Tahdoton lapanen. En ole ihan varma onko ihan ns.täysjärkinen ollut alun alkaenkaan. Mutta tuo nainen, härregyyd, miten kylmä, tunteeton sadisti. Tuli jopa vaikutelma, että esitteli paketointitaitojaan suorastaan ylpeänä. Katumuksesta tai tunteista muutenkaan ei mitään merkkejä. Tuntui, että hänen suorituksensa aikana alan oksentaa. Se paketointi oli niin julmaa tekoa, ettei edes sodissa taideta tuollaista kidutusta käyttää. Niin sairas ihminen, että joutaisi itse kokea uhrinsa kohtalon. Kuvottava elukka.

Tuli vaikutelma, että nainen oli otettu ja tyytyväinen, kun joku oli kiinnostunut hänen tekemisistä.

Vierailija
78/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään julmaa tässä. Hirveetä lässytystä että pitäisi niin sanotusti kääntää toinen poskensa ja antaa anteeksi jne. Ei hitto mitä jeesustelua. Ei muuta kun tuollaisille turpaan vaan ja sitä rataa. Eivät ansaitse ihmisarvoista elämää.

Vierailija
79/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä julmaa on toivoa jollekulle sitä mitä hän itse tekee muille? jos teet toiselle pahaa ole valmis ottamaan sitä itse vastaan.

Sekoitat nyt vastuukysymykset ja tunteet.

Vierailija
80/1034 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä olisi pitänyt ajatella kun isä kertoi että tytär halusi kyljelleen ja hön auttoi tämän, käänsi kyljelleen, kun toinen oli tiukassa paketissa. "Minä autoin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi