Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI ITSEPALVELUKASSALLA EI SAA ALENNUSTA? Miksi pitää maksaa kassahenkilön kustannuksia, vaikka ei sitä käytä?

Kassahenkilöt saavat lähteä
31.01.2019 |

Mä olen ihan varma, että joko:
a) itsepalvelukassalla saa prosenttipohjaisen lisäalennuksen tai
b) vanhanaikaisen kassan käytöstä peritään prosenttipohjainen lisämaksu.

Asia vain on niin, että itsepalvelukassat syrjäyttävät vanhan aikaiset kassat. Kuka hullu enää haluaa maksaa siitä, että on palkattu erikseen ihminen piippailemaan tuotteista viivakoodit, kun sen voi tehdä itsekin!!!!

Sitä paitsi parin vanhanaikaisen kassan viemään tilaan mahtuu 6 - 8 itsepalvelukassaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ärsyttävän tyhmä ja yksinkertainen ihminen. Ei ole paljon ylähyllyllä tavaroita.

Vierailija
2/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahenkilö maksaa kaupalle n. 25 euroa tunnissa. Jos kassatapahtuma kestää 6 minuuttia (sisältää kassojen luppoajan), maksaa se kaupalle 2,5 euroa. Tämä summa pitää maksattaa asiakkailla tuotteiden hinnoissa, joihin lätkäistään vielä neljännes arvonlisäveroa päälle.

Isot ostokset voisi saada itsepalvelukassan ansiosta 3 euroa halvemmalla! :D

Annetaanpa potkut kaikille kassaihmisille ja käytetään vain itsepalvelukassoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteutettuna myyjän tuntipalkka siihen, kuinka kauan niiden muutaman ostoksen piippaamiseen menee aikaa, "alennuksesi" olisi korkeintaan pari senttiä. Etköhän sinä voi sen verran löysätä kukkaroasi kaupan työntekijöiden puolesta, jotka jo muutenkin usein matalalla palkalla tekevät pitkää päivää.

Vierailija
4/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelukassoilla on myös sosiaalinen funktionsa. Tädit voivat kertoa "tytölle" sairauksistaan, ja sedät voivat murjaista kyseenalaisen vitsin.

Vierailija
5/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eletään vielä siirtymävaihetta. Ennen pitkää kaupat alkavat varmasti suosimaan itsepalvelukassoja alennuksilla

Vierailija
6/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteutettuna myyjän tuntipalkka siihen, kuinka kauan niiden muutaman ostoksen piippaamiseen menee aikaa, "alennuksesi" olisi korkeintaan pari senttiä. Etköhän sinä voi sen verran löysätä kukkaroasi kaupan työntekijöiden puolesta, jotka jo muutenkin usein matalalla palkalla tekevät pitkää päivää.

Nojoo, onhan se palkka huono...mutta pitkä päivä??

Kellä on, mulla ei. Teen vain 4-5h päivässä, koska en halua väsyttää itseäni tylsässä työssä. Enkä pidä asiakkaista!

Vierailija
7/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tarvitaan joukkoon järjettömän saita. 

"Jos otan 50 sentin puuron enkä laita hilloa tai maitoa, niin kai saan puuron 40 sentillä?" Edellinen kysymys on totta.

Vierailija
8/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea.

Vierailija
9/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempien hintojen puolesta! kirjoitti:

Kassahenkilö maksaa kaupalle n. 25 euroa tunnissa. Jos kassatapahtuma kestää 6 minuuttia (sisältää kassojen luppoajan), maksaa se kaupalle 2,5 euroa. Tämä summa pitää maksattaa asiakkailla tuotteiden hinnoissa, joihin lätkäistään vielä neljännes arvonlisäveroa päälle.

Isot ostokset voisi saada itsepalvelukassan ansiosta 3 euroa halvemmalla! :D

Annetaanpa potkut kaikille kassaihmisille ja käytetään vain itsepalvelukassoja!

Missä tuppukylässä oikein asut? Ei isompien kaupunkien kassoilla ole luppoaikaa. Jos olisikin, kassahenkilö purkaa röökikuormaa, latoo karkkeja hyllyyn tai pesee kassahihnaa. Hirveä kiire koko ajan ja jonoa pitä tarkailla koko ajan. Jos jonossa rupeaa olemaan useampi ihminen, pitää hälyttää henkilö esim. maitokaapista jeesimään.

Vierailija
10/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassatkin ovat vain välivaihe. Melko pian ostokset työnnetään kärryissä portin läpi, samassa kyydissä maksuväline, ja rahat lähtevät tililtä. Ellei sitten siirrytä kommunismiin, jossa kaikki saavat ilmaiseksi ruokaa tarpeidensa mukaan. Tarpeet määrittelee Puolue.

Vierailija
11/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin yrittäisi jakaa kaupan lämmityskustannuksia asiakkaille sen mukaan mikä lämpötila on kenellekin sopiva.

Vierailija
12/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 euroa tunnissa pelkästä kassasta onko palkat jotain 16€ tunti vai? Miten ne tavarat sinne hyllylle saadaan? Kuka ne ottaa vastaan? Kuinka nopeaa kaupassakäyminen jokaiselle on ilman henkilökuntaa? Jokainen etsii itse tavaroita joita ei löydä kun ei ole ketään keneltä kysyä, jokainen purkaa ostoksensa vetää viivakoodit itse ja pakkaa tavaransa itse. Jonot ainakin kasvavat ja ruuhkat. Se henkilökunta on siellä nopeuttamassa asioita. Kuka ne korit ja kärryt sitten siirtää paikoilleen. Mistä voi ostaa tupakkaa tai alkoholijuomia?

Vierailija
13/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritys säästää jossakin, se ei tule sinun pussiisi asiakkaana. Oliko tämä näiden vanhushuoltojen jälkeen vielä ylläri jollekulle?

Vierailija
14/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne itsepalvelukassat ilmaisia ole ja vaatihan sekin yhden työntekijän valvomaan ja auttamaan kädettömiä. Siihen voisi laittaa sakon hintaan, jos olet hitaampi kuin kokenut tavallinen kassa ja alennusta, jos olet nopeampi. Hävikki tosin kasvaisi 500%, kun jogurttipurkit saisivat kyytiä.

15/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalinjan päässä istuu yleensä kassahenkilö valvomassa.

Käytän itse mieluummin tavallista kassaa, mutta eiköhän niihin automaatteihinkin totu nopeasti, kun ei enää ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
16/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan mene itsepalvelukassalle. Haluan, että sillä kassaihmisellä on jatkossakin työpaikka. Ja toinen syy on, että miksi palvelisin itse itseäni ilmaiseksi tekemällä kassahenkilön työn.

Vierailija
17/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt ei pääsis edes kaupan kassalle töihin!

Vierailija
18/36 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minusta taas on hienoa, että kauppa viellä työllistää. Tuen koska tahansa mieluummin kassalla töissä olevien elantoa kuin maksan työttömyystukia kattoon syljeskelystä (ja ei, enemmistö työttömistä ei varmaan ole apaattisia, joten sori, tarkoitus ei ole loukata teitä). Ja on aika varmaa, että valtaosa työttömistäkin mieluummin on töissä, eikä työttömänä.

Sitä paitsi itsepalvelukassoilla ei voi maksaa likikään kaikkea. Alennusliputettuja tuotteita, alkoholia, tupakkaa yms. Et voi lotota niillä tai ostaa raha-arpaa, et nostaa rahaa (et ap selvästikään omaa S-tiliä?)

Palvelukassojakin siis tarvitaan vielä pitkään jatkossa.

Vierailija
19/36 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes käy kaupoissa, joissa ei ole itsepalvelukassaa. En halua maksaa siitä, että joudun jonottamaan ja katselemaan ylipainoista, erittäin tympääntyneen näköistä ylipainoista mykkää sotanorsua.

Eri asia sitten Aasian maissa, jossa kassahenkilöt ovat ihanan iloisia ja puheliaita. <3

Vierailija
20/36 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on rahaa tarpeeksi,en tarvii lotota,en polta,enkä käytä alkoholia,puhumattakaan arpojen ostosta niin käytän aina itsepalvelukassaa! Enkä tarvii mitään bonuskorttiakaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi