Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdyssanavirheet aikuisella miehellä, mistä johtuvat?

Vierailija
31.01.2019 |

Mies tekee aivan järkyttäviä yhdyssanavirheitä. Käytännössä kirjoittaa kaikki yhdyssanat aina erikseen. Muuten mies käyttää puhuessaan kieltä oikein ja mielestäni melko innovatiivisestikin.

Onko täällä asiantuntijaa paikalla analysoidakseen, mistä moinen yhdyssanojen oppimattomuus voisi kieliä? Mies ei ole minusta tyhmä vaikka pelkkiä viestejään/kirjoituksiaan lukemalla niin voisikin päätellä. Itseäni yhdyssanavirheiden määrä jaksaa ihmetyttää siksi, että omalla kohdallani olen ajatellut yhdyssanojen oppimisen tapautuneen lähinnä automaattisesti runsaan lukemisen myötä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aina ollut yhdyssanat haastavia. No ette te usko kun sanon, mutta olen verrattaen älykäs, työskentelen esimiestehtävissä ja aina olen lukenut paljon. Omaan pikalukutaidon ( onko tämä kaikki yhteen?) Ja mm luetunymmärtäminen testattiin nykyiseen työhön hakiessa ja se on huomattavasti keskivertoa parempi. Mutta ovat vain yhdyssanat haastavia. Erityisesti jos on kolme eri sanaa joista kaksi ovat aivan selkeästi yhteen niin sen yhden sanan kohtalo on minulle vaikeasti hahmotettavissa.

Sama vika täällä.Olen keskikokoisen yrityksen toimitusjohtaja,kaikki kirjoitushommani laitan sihteerin tekemään. Puhumisen mestari kyllä olen.

Vierailija
22/26 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koulu tuksen puute.

Minä sain tinderistä mätsin yhden ok naisen kanssa. Alettiin sitten kirjoittelee niitä näitä, niin se sittten ehdotti tapaamista.. 43v nainen.

Moix. Mentäskö siihen paikaan siel on hyvä kahvi tarjoilu ja leponen meinikki. On siellä hyvää ruokaaki ja hyvä kala lautanen ja mä tykkään kalasta kovasti. Ja se viesti jatku.

Oli suhteellisen raskasta lukea sitä tekstiä ja vei kyllä fiilistä tavata se ihminen.

Et tiedä mistä saatoit jäädä paitsi, tuo nainen on voinut olla täysin estoton ja eläimellinen sängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään osaa kirjoittaa, sen olen saanut palstan kielipoliisien toimesta huomata muutaman kerran.

Peruskoulu, amis ja armeija, lukenut olen paljon, mutta ajatusten laittaminen kirjalliseen muotoon on hyvin vaikeaa.

Minkä tahansa koneen, vehkeen, laitteen osaan kuitenkin korjata.

Vierailija
24/26 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43v kirjoitti:

En minäkään osaa kirjoittaa, sen olen saanut palstan kielipoliisien toimesta huomata muutaman kerran.

Peruskoulu, amis ja armeija, lukenut olen paljon, mutta ajatusten laittaminen kirjalliseen muotoon on hyvin vaikeaa.

Minkä tahansa koneen, vehkeen, laitteen osaan kuitenkin korjata.

En ole koskaan osannut kirjoittaa saatikka kieliä puhua,en ole edes saanut peruskoulun päätöstodistusta. Olen pärjännyt elämässä hyvin viimeiset 20vuotta kuulunut aina Suomen 10000 tuhannen parhaiten tienaavien joukkoon. Olen kyllä ylpeä omasta pärjäämisestä vaikka en osaa kirjoittaa 👍

Vierailija
25/26 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdyssanat ole niin tärkeitä ihmisille kuin luulisi tai edes alkeellinen laskutaitokaan.

Tärkeintä on kultivoida hyvyyttä ja pyrkiä sellaiseksi ettei eritä ulkopuolelleen mustaa ainetta. Jos jotain haluaa jakaa, on tärkeää levittää valkeaa ainetta mustan sijaan.

Opin itse lukemaan vasta 31-vuotiaana, kun aloin seurustella äidinkielen opettajan kanssa. Myöhemmin kun avioiduin, niin opettelin kirjoittamaan ja minut tunnetaankin monesta aihe vapaan suosituimmista provoista.

Tärkeitä on olla nolla.

Sinulla saattaa olla maailman rikkain ihminen hyppysissäsi ap, etkä ole yksin.

Vierailija
26/26 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on paljon ihmisiä, jotka ylpeästi kertovat etteivät ole koskaan lukeneet yhtään kirjaa kannesta kanteen. Tämä on seurausta siitä. Koulussa äidinkielentunnillakaan ei oppi enää tunnu menevän perille. Varmaan yksi syy on englanninkieli, jossa suuri osa suomalaisista yhdyssanoista kirjoitetaan erikseen.

Huom:

Äidinkielen tunti (erikseen, äidinkielen + tunti)

englannin kieli (erikseen, yhtenäisenä vain adjektiivissa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän