Itsepalvelukassat = idiotismin multihuipentuma!
Kaupan henkilökunnasta jonkun pitää seisoa vieressä vartioimassa.
Mitä järkeä tässä on. Taas on joku mies päässy aivopieruilemaan "käytännöllisyydellä" , hahaha.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kun mummut saapuu purkamaan kärryäjaan. Jes.
TÄH? Saako Suomen itsepalvelukassoille mennä ostoskärryjen kanssa??! Ei täällä vaan saa mennä kuin ostoskorin kanssa!
Mihin ihmistä enää tarvitaan, mennään kaikki köyden jatkoksi samantien,. antaa robottien hoitaa eläminen. NASTAA, AIKAA SÄÄSTYY.
Vierailija kirjoitti:
Loistokeksintö, jonka avulla välttyy lottoajilta, tupakoijilta ja myyjän kanssa juttelevilta.
Kohta siellä on lottoajat, tupakoijat ja puheripuliset sinun kanssa siinä jonossa, koska sinä suosit näitä kassoja ja kohta sitten ei ole muunlaisia kassoja olemassakaan.
Mites sitten suu pannaan....
Ulkoeläin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄH? Saako Suomen itsepalvelukassoille mennä ostoskärryjen kanssa??! Ei täällä vaan saa mennä kuin ostoskorin kanssa!
Kyllä mä oon vaan menny.
Käytän yleensä itsepalvelukassaa, mutta Postitalon K-kaupassa en. Jostain syystä se on ainoa kauppa, jossa aina kysytään ostoskassini sisällön perään, olen joutunut näyttämään kuittejakin, vaikka kyse ihan erilaisista ostoksista. Ja olen pistänyt merkille, että ne itsepalvelukassat ovat hyvin usein myös pois käytöstä kokonaan, miksiköhän?
hauska on paikallisessa prismassa, että aina kun ostan yhden tuotteen niin kone kutsuu myyjän satunnistarkastukseen , mutta ei koskaan jos ostan useamman tuotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse koen mahdottoman näppäräksi kun sen maitopurkin voi oikeasti KÄYDÄ hakemassa, eikä tarvitse odotella viikon ruokia lastaavia perheitä suoriutumaan etukortteineen ja pullokuitteineen ja palautuksineen ja ja ja... kannatan.
Tämä ymmärretty. Mieti nyt kuitenkin pidemmälle eli kun kaikki ovat ip kassoilla, palvelukassaa ei enää olisi.
Eihän noi moukat sitä ymmärrä, luulevat olevansa trendien huipulla tässäkin asiassa.
Veikkaan kokkareiden äänestäjiksi, jalassa valkoiset tossut, päässä öljytty kiehkura.
Ikä ja äo pienempi kuin niiden trenditossujen kokonumero.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin joka kassalle osuu mummo. Ainoa hidaste on tähän asti olleet äidit jotka antaa just valokennoon ylettävän lapsen skannata ostokset. Ja tätä tapahtuu ruuhka- aikaan. Ymmärrän jos hilajaisempana aikana käytetään tuota hidastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, itse koen mahdottoman näppäräksi kun sen maitopurkin voi oikeasti KÄYDÄ hakemassa, eikä tarvitse odotella viikon ruokia lastaavia perheitä suoriutumaan etukortteineen ja pullokuitteineen ja palautuksineen ja ja ja... kannatan.
Tämä ymmärretty. Mieti nyt kuitenkin pidemmälle eli kun kaikki ovat ip kassoilla, palvelukassaa ei enää olisi.
Eihän noi moukat sitä ymmärrä, luulevat olevansa trendien huipulla tässäkin asiassa.
Veikkaan kokkareiden äänestäjiksi, jalassa valkoiset tossut, päässä öljytty kiehkura.
Ikä ja äo pienempi kuin niiden trenditossujen kokonumero.
Olen käyttänyt IP kassaan jo ennen kuin te olette syntyneet. Minusta se on hyvä lisä palveluun ja olen odottanut sitä Suomeen vuosia. Se ei ole muuallakaan vielä korvannut palvelua. Ja olen kommareiden äänestäjä.
Käytän aina kun ovat auki! Kätevästi ja nopsasti hoituu pikkuostokset. :) Jos enemmän tavaraa ja ei hirveästi jonoa käytän palvelukassaa. Musta on tosi hyvä että molemmat vaihtoehdot on käytössä, tulispa tohon lähi-Prismaankin kun siellä on aina hirveät jonot iltaisin...
Mie käytän rahti hametta, ei maksa mittään!
Itsepalvelukassan hyvät puolet:
+ parhaimmillaan nopea ja kätevä
+ sopii introvertille tai pahantuuliselle, ei tartte jutella eikä sanoa edes moi tai kiitos
+ yleensä vähemmän jonoja kuin palvelukassalle
Itsepalvelukassan huonot puolet:
- yleistyessään saattaa vähentää kassan töitä ---> mahdollisesti palkataan vähemmän väkeä
- herkkä vioille ja häiriöille, jolloin nopeaksi ajateltu kassatapahtuma muuttuukin palvelukassaa hitaammaksi
- ei osaa lukea kaikkia tuotteita
- sopii vain pikkuostosten tekoon
- usein tarvitaan apua, joten ei vapauta kokonaan työntekijöitä muihin töihin
- palvelukokemus jää puuttumaan ----> yleistyessään lisää yksinäisyyden tunnetta, kun ei saa jutella enää edes kassahenkilökunnan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistokeksintö, jonka avulla välttyy lottoajilta, tupakoijilta ja myyjän kanssa juttelevilta.
Kohta siellä on lottoajat, tupakoijat ja puheripuliset sinun kanssa siinä jonossa, koska sinä suosit näitä kassoja ja kohta sitten ei ole muunlaisia kassoja olemassakaan.
Mites sitten suu pannaan....
Niinpä. Siitä se riemu repeää.
Oon onnellinen kun vihdoin saan piippailla ite viivakoodeja. Pienenä leikin niillä lasten kassakoneilla ja jotenkin sain sen kuvan et aikuisena sitä pääsis tekemään enemmänkin. Mut kaupan kassaduunit on niin kiven alla etten koskaan päässyt. :(
Kiitos itsepalvelukassat! Oon ihan tosissani :D Piippailen tyytyväisenä ostokseni aina itsepalvelukassalla vaik ei ois jonoa. Piip piip!
Standardituotteiden kohdalla viivakoodailu näyttää onnistuvan tällaiselta täydelliseltä amatööriltä nopeampaa tahtia kuin kyrpiintyneen oloiselta keski-ikäiseltä prisma tädiltä. Puhumattakaan sitten siitä, että edellä on mummoja, lottoajia, arpojen ostelijoita tai dementoituneita tupakoijia, jotka eivät muista sitä merkkinsä numeroa koskaan jne.
Jee, nopeammin hautaan!!