Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsepalvelukassat = idiotismin multihuipentuma!

Vierailija
31.01.2019 |

Kaupan henkilökunnasta jonkun pitää seisoa vieressä vartioimassa.
Mitä järkeä tässä on. Taas on joku mies päässy aivopieruilemaan "käytännöllisyydellä" , hahaha.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiakaspalvelutyössä ja käytän ip-kassaa nimenomaan sen takia, että kun rättiväsyneenä, kuolemannälkäisenä ja ihmisiin lopen totaalisesti kyllästyneenä raahaudun työvuoron jälkeen ruokakauppaan, niin en todellakaan enää jaksa sanoa sanan sanaa kenellekään. Siksipä ärsyttää aivan järjettömästi, että tätä ip-kassojen luona päivystävää työntekijää pitää tervehtiä ja/tai kiitellä lähtiessä. Kiittää - siis mistä?!?!? Siitä, että on itse hoitanut hommat a:sta ö:hön?!? Lähetän kiitoksen korkeimmalle aina, kun "ip-päivystäjä" sattuu olemaan neuvomassa jotain toista asiakasta ja pääsen luikahtamaan mitään sanomatta ostoksineni ulos kaupasta.

Vierailija
42/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan käytä itsepalvelukassaa. Näin omaltaosaltani autan työpaikan kassatyöntekijällä säilyvän. Olen kuullut, että jotkut kaupat on jo luopunutkin itsepalvelukassoista.

Näinkö olet kuullut? Kerro lisää. Mitkä kaupat ovat luopuneet? Siksikö ovat luopuneet, että kassatyöntekijöillä säilyy työpaikat? Vai jostain muusta syystä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja odotetaan kun kaikki asiakkaat joutuvat siirtymään noille itsepierukassoille, niin siitä se hauskuus alkaa.

Joo, eiköhän siinä ole perinnäinen ajatus että asiakkaat totutetaan pikkuhiljaa käyttämään itsepalvelukassoja ja siinä samalla voidaan sitten vähentää muita kassoja ja henkilöstöä. Jotkut alkavat sitten uskomaan että on jotenkin hienoa ja nykyaikaista kun maksaa ostoksensa noilla itsepalvelukassoilla.

Itse ostan yleensä sen verran paljon tavaraa kerralla että laitan ne ihan mielelläni kassahihnalle ja annan kassaneidin tehdä työnsä.

Vierailija
44/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan ihan pari tuotetta, voin käyttää ip-kassaa. Viikon ostokset lapsiperheessä.. silloin mieluusti annan jonkun muun piippailla ne tuotteet.

ps. ip-kassat helpottavat varastelua -> lisää hävikkiä -> nostaa kaupassa hintoja.

Vierailija
45/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...----.... kirjoitti:

Olen itse asiakaspalvelutyössä ja käytän ip-kassaa nimenomaan sen takia, että kun rättiväsyneenä, kuolemannälkäisenä ja ihmisiin lopen totaalisesti kyllästyneenä raahaudun työvuoron jälkeen ruokakauppaan, niin en todellakaan enää jaksa sanoa sanan sanaa kenellekään. Siksipä ärsyttää aivan järjettömästi, että tätä ip-kassojen luona päivystävää työntekijää pitää tervehtiä ja/tai kiitellä lähtiessä. Kiittää - siis mistä?!?!? Siitä, että on itse hoitanut hommat a:sta ö:hön?!? Lähetän kiitoksen korkeimmalle aina, kun "ip-päivystäjä" sattuu olemaan neuvomassa jotain toista asiakasta ja pääsen luikahtamaan mitään sanomatta ostoksineni ulos kaupasta.

"Pitää tervehtiä, kiittää"...?????

Kuka pakottaa?

Ei mua ainakaan ole käskenyt, eikä tarvitse edes huomioida häntä.

Vierailija
46/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostosten maksaminen on nopeaa itsepalvelukassalla. Ihmiset ei vaan osaa käyttää niitä oikein. Ensin piippaavat tuotteet, maksavat ja sitten vasta aletaan miettiä pakkausta. Itse teen niin että eka piipataan pussi ja siihen ladon kaiken sitä mukaa kun saan tuotteet piipattua. Maksan ja olen valmis lähtemään, kun se viereinen asiakas vasta miettii sitä pakkausta.

Entäs, jos käyttää omaa kestokassia? Alkaako se vaaka vtttuilemaan?

Kyllä alkaa, se vaatii henkkarit ja laittaa sinut mustalle listalle.

Hassua heh heh. Tietääkö kukaan, hyväksyykö se systeemi oman kassin laittamisen siihen laskutiskille ennen kuin alkaa lukea niitä ostoksia?

Tiedän. Hyväksyy. Ainakin meillä on sellainen nappula ”laita ostoskassi tasolle” jonka painon lukemisen jälkeen se kone antaa ruveta lukemaan niitä ostoksia.

Näin sekä Citymarketissa että Prismassa Turussa.

Vierailija
47/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostosten maksaminen on nopeaa itsepalvelukassalla. Ihmiset ei vaan osaa käyttää niitä oikein. Ensin piippaavat tuotteet, maksavat ja sitten vasta aletaan miettiä pakkausta. Itse teen niin että eka piipataan pussi ja siihen ladon kaiken sitä mukaa kun saan tuotteet piipattua. Maksan ja olen valmis lähtemään, kun se viereinen asiakas vasta miettii sitä pakkausta.

Hassua heh heh. Tietääkö kukaan, hyväksyykö se systeemi oman kassin laittamisen siihen laskutiskille ennen kuin alkaa lukea niitä ostoksia?

S-kaupoissa on vaihtoehto oma kassi.

Vierailija
48/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta. Esim. S-marketissa jos on liian painava, mutta tyhjä oma kassi, niin laite alkaa herjata. K-superissa en ole nähnyt ongelmaa. Lidleihinkin saisi tulla ip-kassat, koska välillä sielläkin joutuu odottamaan tolkuttoman kauan.

Vierailija
49/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan käytä itsepalvelukassaa. Näin omaltaosaltani autan työpaikan kassatyöntekijällä säilyvän. Olen kuullut, että jotkut kaupat on jo luopunutkin itsepalvelukassoista.

Miksi työpaikkoja pitäisi väkisin säilyttää?

Oletko koskaan ollut työttömänä?

Vierailija
50/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa heti kun saan alennusta ostoksista, muuten otan kyllä sen palvelun ilomielin, kerta siitä maksankin.

Vierailija
51/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten itsepalvelukassat poistettiin eräästä Citymarketista, kun kansa ei halunnut niitä käyttää.

En tiedä onko tänä päivänä kyseisessä kaupassa ne jälleen.

Vierailija
52/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työpaikkoja pitäisi väkisin säilyttää?

Oletko koskaan ollut työttömänä?

Tässähän sitä olikin ketjun komein perustelu.

Vierailija
53/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa se kyylääjä siinä. En varasta mitään kassan ohi ja kysyn jos kysytyttää.

Vierailija
54/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa silloin jos on max. 2 kassillista tavaraa eikä pienimmäistä lasta mukana. Muussa tapauksessa menee ihan säätämiseksi koko homma. Musta nuo kassat on kyllä todella kätevät. 

Vierailija
55/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa se kyylääjä siinä. En varasta mitään kassan ohi ja kysyn jos kysytyttää.

Et siis ilmeisesti osta mitään alkoholipitoisia juomia eikä laite ikinä pyydä kassahenkilöiä paikalle? Ihan turha henkilö siis - sinulle.

Vierailija
56/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliha jossain vaiheessa systeemejä, joissa tavarat pakattiin kassiin ja viivakoodilukijalla siinä vaiheessa luettiin hinnat ja sitten vain maksettiin kassalla.

Eikö kukaan muista?

Vierailija
57/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa kauppojen aulasta saa bonuskortin skannaamalla kannettavan skannerin. Ostokset voi siis skannata sitä mukaa kun niitä kerää ja laittakaa suoraan kauppakassiin. Lopussa ostokset maksetaan automaattiin. Kyllä on kätevää!!

Vierailija
58/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kassa hoitaa kuutta kassaa, kyllähän se on melkoinen apu kassajonoihin.

en tiedä missä noin on, mutta kerrotko miten se auttaa ruuhkiin, kun ihmiset säheltävät siinä itsepalvelukassalla. ja miten se työntekijä ei voi yhtä hyvin istua kassalla, kuin seisoa siinä toimettomana.

Täällä ainakin on yksi työntekijä vartioimassa yhtä kassaa. Ei mitään järkeä tossa touhussa.

Vierailija
59/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsepalvelukassaa koska ei niin jonoa kun kassoille. Paitsi Ikeassa ei mene aina niin nappiin joten joutuu kysymään apua. Täytyy ottaa se vekotin käteen ja kohdistaa. Kätevämpi on ruokakaupoissa systeemi. 

Vierailija
60/76 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minusta edelleen se kassahenkilö lukee ostokseni nopeammin kuin minä itse.

Sama homma. Ei tulis mieleenkään mennä itsepalvelukassalle, siinä tönöttää kuitenkin toimeton kassa vieressä katsomassa, jotenkin noloa seisottaa työntekijöitä sillälailla mun mielestä.

En muutenkaan ymmärrä eikö ihmiset enää ymmärrä, miten arvokasta se on että saa palvelua ihmiseltä ihmiselle. En ymmärrä ollenkaan mikä tossa olisi hyvä asia.