Itsepalvelukassat = idiotismin multihuipentuma!
Kaupan henkilökunnasta jonkun pitää seisoa vieressä vartioimassa.
Mitä järkeä tässä on. Taas on joku mies päässy aivopieruilemaan "käytännöllisyydellä" , hahaha.
Kommentit (76)
Juu ja odotetaan kun kaikki asiakkaat joutuvat siirtymään noille itsepierukassoille, niin siitä se hauskuus alkaa.
Kyllä tämä keskustelunavaus on se idiotismin multihuipentuma.
Ap. on varsinainen aivopieru. Mieti nyt vähän.
Yksi kassa hoitaa kuutta kassaa, kyllähän se on melkoinen apu kassajonoihin.
Oli miten oli, tuotteet saa helpommin kassan ohi ja käytän siis itse itsepalvelukassoja aina kun voin.
Kun mummut saapuu purkamaan kärryäjaan. Jes.
Systeemihän toimisi tarkoituksenmukaisesti jos kassa lukisi automaattisesti kärryn sisällön ja laskun maksamalla pääsisi kaupasta ostosten kanssa. Nyt siinä pitää itse leikkiä kassaa eli viivakoodeilla tuotteet yksi kerrallaan ja sitten maksaa. Kovin vaivalloista ja virhealtista ja lisäksi vieressä pitää tosiaan olla joku vahtimassa ettei osa ostoksista kävele maksamatta ulos kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, tuotteet saa helpommin kassan ohi ja käytän siis itse itsepalvelukassoja aina kun voin.
Niin varmaan kun olet yksin siinä ja muut palvelukassoilla. Odotas kun loput tulee sinne.
Minusta todella käteviä, koska ihmiset eivät halua oikein käyttää niitä, joten jonoa ei ole koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassani on itsepalvelukassa vaihtoehtona ja käytän tätä aina, jos minulla ei ole kärryllistä ruokaa vaan esim. muutama tuote korissa. Koskaan en ole kyllä nähnyt ainuttakaan vanhusta käyttämässä näitä kassoja. Kyllä ne mummut menevät sinne perinteisille kassoille asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
Systeemihän toimisi tarkoituksenmukaisesti jos kassa lukisi automaattisesti kärryn sisällön ja laskun maksamalla pääsisi kaupasta ostosten kanssa. Nyt siinä pitää itse leikkiä kassaa eli viivakoodeilla tuotteet yksi kerrallaan ja sitten maksaa. Kovin vaivalloista ja virhealtista ja lisäksi vieressä pitää tosiaan olla joku vahtimassa ettei osa ostoksista kävele maksamatta ulos kaupasta.
Amazonin ruokakaupat osaavat tuonkin homman.
Siellä voit laittaa ostokset hyllyiltä suoraan vaikka selkäreppuun ja sen jälkeen kävellä kaupasta ulos. Ostoksesi veloitetaan automaattisesti tililtäsi. Ei ole mitään erillistä kassaa.
En koskaan käytä itsepalvelukassaa. Näin omaltaosaltani autan työpaikan kassatyöntekijällä säilyvän. Olen kuullut, että jotkut kaupat on jo luopunutkin itsepalvelukassoista.
No, minusta edelleen se kassahenkilö lukee ostokseni nopeammin kuin minä itse.
Kaupantätiä taitaa pelottaa oman työpaikan säilyminen. Aiheestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupassani on itsepalvelukassa vaihtoehtona ja käytän tätä aina, jos minulla ei ole kärryllistä ruokaa vaan esim. muutama tuote korissa. Koskaan en ole kyllä nähnyt ainuttakaan vanhusta käyttämässä näitä kassoja. Kyllä ne mummut menevät sinne perinteisille kassoille asioimaan.
Niin nyt. Eikö ajatus ole niin että kaikki kassa muuttuvat itse palveluiksi ja tällöin ne mummut. Sitä ajettiin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta todella käteviä, koska ihmiset eivät halua oikein käyttää niitä, joten jonoa ei ole koskaan.
Niin on. Ei tarvitse seisoa jonossa.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käytä itsepalvelukassaa. Näin omaltaosaltani autan työpaikan kassatyöntekijällä säilyvän. Olen kuullut, että jotkut kaupat on jo luopunutkin itsepalvelukassoista.
Miksi työpaikkoja pitäisi väkisin säilyttää?
Itsepalvelukassoja pitäisi olla jokaisessa kaupassa ja riittävästi että ei synny jonoja. Kävisi vähän reippaammin tuo ostosten maksaminen.
Vierailija kirjoitti:
No, minusta edelleen se kassahenkilö lukee ostokseni nopeammin kuin minä itse.
Harjoittelun puutetta. Minä olen jo 20 vuoden ajan asettanut ostokseni kassahihnalle peräkkäin viivakoodi lukulaitetta kohti (näin tehtiin nimittäin Ruotsissa jo 90-luvun lopulla), joten tiedän tasan tarkkaan missä se viivakoodi ostamissani tuotteissani on ja se on nopea vilauttaa lukulaitteelle.
Suomalainen tapa runnoa kaikki ostokset kasaksi kassahihnalle on muutenkin ällöttävän näköistä.
Ööh, jos itsepalvelukassalla on kuusi kassaa ja siihen riittää yksi työntekijä valvomaan, mitä kohtaa tästä et ymmärrä?? Idiotismin huipuntuma taitaa olla jossain toisaalla..