Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei "kehopositiivisuus" koske keskikokoisia naisia?

Vierailija
31.01.2019 |

Muodinluojatkaan eivät halua vaatettaa heitä https://www.is.fi/mystyle/art-2000005977399.html?ref=rss

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ns. laihaläskeja? 

Vierailija
2/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska esteettisesti keskikokoinen on aina väärän kokoinen. Liian lihava ollakseen hoikka, mutta liian hoikka ollakseen ns. plussakokoa. "Inbetweener" -malleja on aika ajoin yritetty tuoda markkinoille, mutta konsepti (keskikokoinen, normaalipainoinen nainen) on ilmeisesti liian hämmentävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä miehiä

Vierailija
4/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon suurimman osan elämästäni ollut normaalipainoinen S-kokoinen laihaläski. En sovi mihinkään :( Mihin kilpailuihin minä pääsen näytille?!?

Vierailija
5/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotitaloilla tuo pieni koko on imagokysymys. Niiden vaatteet on suunnitellaan 0-kokoisille ja tietävät, ettei se sama vaate näytä enää hyvältä isommalla vartalolla. Jos siis tekevät normaalikokoiselle naiselle hoikalle suunnitellun vaatteen niin se näyttää huonommalta samalla tuoden huonoa mainetta.

Tätä harrastetaan Aasiassa ihan urakalla, jotkut merkit tekevät vain pieniä vaatteita ja ovat siksi suosittuja. Asiakkaat ovat myös brändiuskollisia, kun tietävät ettei ne vaatteet sovi kaikille.

Vierailija
6/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä totta, mutta ehkä koska suurin osa ihmisistä on keskikokoisia ja normaalipainoisia, niin ei meidän tarvi taistella hyväksynnästä?

Vierailija
7/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuudessa on enemmän kyse oikeasti itsensä hyväksymisestä, media on onnistunut pilaamaan sanan oikean merkityksen kokonaan.

Kehopositiivisuus ei ole tietyn vartalon ihannointia vaan itsensä hyväksymisestä sellaisena kuin on. Itseään on tärkeä rakastaa ja hyväksyä oma ulkonäkö. Kenenkään ei pitäisi joutua häpeämään itseään. Laihduttaminen ja kehonmuokkaus pitää lähteä siitä että itsellä on hyvä olla eikä siksi että media määrää olla tietynlainen ja muu ei ole hyväksyttävää. Jos itseään ei hyväksy, pyrkii tekemään muutoksia muiden takia eikä itseä varten. Silloin myös epäonnistuu helposti ja motivaatio lopahtaa.

Vierailija
8/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus ei myöskään koske esim. hiuslaatua (ohut, paksu), rintojen muotoa (roikkuvat, tubulaariset) jne. Kaikesta noista on ok puhua arvottavasti ja on selvää, mikä on tavoiteltavaa ja mitä pidetään rumana.

Vierailija
9/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotitaloilla tuo pieni koko on imagokysymys. Niiden vaatteet on suunnitellaan 0-kokoisille ja tietävät, ettei se sama vaate näytä enää hyvältä isommalla vartalolla. Jos siis tekevät normaalikokoiselle naiselle hoikalle suunnitellun vaatteen niin se näyttää huonommalta samalla tuoden huonoa mainetta.

Kenen mielestä näyttää huonolta? Todellako muka esim. kiinteällä urheilijalla, joka muotimaailman mittapuulla olisi xl-malli. Tuskin näyttää myöskään kenenkään muunkaan normaalipainoisen päällä, eikåä välttämättä lihavallakaan. Suunnittelijan ammattitaidon kyseenalastaisin, jos ei osaa hyvännäköistä vaatetta suunnitella.

Vierailija
10/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic mutta tuon linkin takana olevassa listatuissa julkkiksissa Aidy Bryant ei todellakaan ole mikään keskikokoinen....

Vierailija
11/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeusellinen tilanne on eri asia.

Lukemattomia henkisesti lahjattomia on työelämässä, mutta työttömät  ja henkisesti lahjattomat tuomitaan. :D

Vierailija
12/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali nainen: alle 60 kg, keskikokoinen: 60-70kg, lihava: yli 70 kg.

Vierailija
13/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä näyttää huonolta? Todellako muka esim. kiinteällä urheilijalla, joka muotimaailman mittapuulla olisi xl-malli. Tuskin näyttää myöskään kenenkään muunkaan normaalipainoisen päällä, eikåä välttämättä lihavallakaan. Suunnittelijan ammattitaidon kyseenalastaisin, jos ei osaa hyvännäköistä vaatetta suunnitella.

Siinähän kyseenalaistat, ota ensin selvää, onko kyseessä osaaminen vai haluaminen.

Mun mielestä ihan tavallisen keskikokoisia kyllä pitäisi enemmän nostaa jalustalle ja arvostaa, he kun sattuvat olemaan sopivan kokoisia ilman sairausriskejä. En kyllä itsekään arvosta itseäni, sopivan kokoinen kyllä, mutta selluliitti ja raskausarvet ympäri kehoa ei mieltä nostata, kesäisin ei bikineihin ole tarvetta, korkeintaan etelän lomilla. Mulle kyllä vaatteet sopivat pääsääntöisesti hyvin, rinnat saattavat olla aavistuksen liian isot.

Vierailija
14/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

: D niin varmaan jos nainen on keskimäärin jotain 155cm pitkä. muuten tuo ei pidä yhtään paikkaansa. ja viimeksi kun ympärilleni katsoin, niin kaikki naiset eivät ole tuon pituisia. 170cm pitkälle tuo 65-75 on vielä ihan normaali paino. 80kg:kin joillekkin jos on oikein lihaksikas tai tanakampi rakenne. 

Vierailija
15/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

: D niin varmaan jos nainen on keskimäärin jotain 155cm pitkä. muuten tuo ei pidä yhtään paikkaansa. ja viimeksi kun ympärilleni katsoin, niin kaikki naiset eivät ole tuon pituisia. 170cm pitkälle tuo 65-75 on vielä ihan normaali paino. 80kg:kin joillekkin jos on oikein lihaksikas tai tanakampi rakenne. 

Taitaa olla totta että ylipainosta on tulossa uusi normaalipaino kun tälläsiä lukee. Siskoni esim on 164cm pitkä ja painaa 56kiloa, ja käy esimerkiksi salilla 4-5 kertaa viikko eli on hieman lihastakin naiseksi ja ei siten edes näytä miltään kirpulta. 10kg lisää niin siskoni olisi jo pyöreän puolella.

Vierailija
16/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristeletkö ihan tahalleen isoa ihmistä keskikokoiseksi? Olen 172cm, jos painaisin 75, olisin ihan jotain muuta kuin keskikokoinen. Nyt painan 63/64 ja nyt olen normaali/keskikokoinen, kun painoin 55-57, olin hyvä :), en mikään laiheliini.

Vierailija
17/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ärsytti itseä niin, että päätin laihduttaa takaisin vanhoihin mittoihini, kun keskikokoisena en saanut olla kehopositiivinen (”no mut ethän sä mikään läski oo”) ja sai kuunnella kuittailua esim. omilta vanhemmilta että ”etpä säkään mikään laiheliini oo”.

No ihan kohta olen tavoitteessani ja voin vaan todeta että laihana on kivempaa, vaikka vaatiikin enemmän työtä.

Vierailija
18/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lihavia täytyy pitää kehopositiivisina, vaikka he itse tietävät kuinka inhottavana he itseään pitävät. Etteivät pahoittaisi mieltään, heitä ei saa loukata. Normipainosilla ei ole mt-häiriöitä, lihaville se tulee luonnostaan.

Vierailija
19/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vääristeletkö ihan tahalleen isoa ihmistä keskikokoiseksi? Olen 172cm, jos painaisin 75, olisin ihan jotain muuta kuin keskikokoinen. Nyt painan 63/64 ja nyt olen normaali/keskikokoinen, kun painoin 55-57, olin hyvä :), en mikään laiheliini.

Kyllä tuo 55-57 on nippanappa normaalipainon alaraja 172cm pitkälle. Jos ei ole ns. laihaläski, eli käy vaikka salilla, niin tuo on jo aika riutunut.

170cm normaalipainon yläraja taisi olla n. 74kg pintaan.

Vierailija
20/22 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo 55-57 on nippanappa normaalipainon alaraja 172cm pitkälle. Jos ei ole ns. laihaläski, eli käy vaikka salilla, niin tuo on jo aika riutunut.

170cm normaalipainon yläraja taisi olla n. 74kg pintaan.

Niin? Juurihan kirjoitin, etten ollut mikään laiheliini noilla pienemmillä kiloilla, normaalipainon alarajalla. Joku voisikin näyttää hoikemmalta, mun kehon malli on siitä ikävä, että isommalta näytän pienempänäkin :)