Esperin Sagassa: wc-paperirullan vaihto 15 €! Linkki
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dc287736-3116-46d0-b8ec-f12d7a52e5aa
Kuulin jo kauan sitten, että eräs liikuntarajoitteinen vanhus oli pyytänyt ohi kulkenutta hoitajaa painamaan hissin nappulaa. Siitäkin oli veloitettu.
Ihan hirveää rahastusta.
Pitäisi siirtyä takaisin pelkkiin kunnallisiin (vaikka niissäkin on omat ongelmansa, kuten laiskuus ja kansliassa juoruilu)
Mutta kamalaa, kun meidän rahamme valuvat ulkomaille.
Kommentit (43)
Eikö noita terveysfirmojen pomoja saada mihinkään rikosvastuuseen?
Miten jos täytyy p....lly pyyhkiä.
Olin itse töissä siivojana, aivan järkyttävä työpaikka, roskiksien viemisestäkin piti tehdä raportti, veloittaa 15 minsasta vaikka siinä ei mennyt kuin sekunti. Koko talossa pestään paxxska pyykit samoissa koneissa 40 asteessa, näissä taloissa on valtavasti vatsatautia ja rajujakin sellaista kun hygienia on täysin puuttellinen.
Jollain on siivous vain kerran kuukaudessa ja kun siivojana meet tekee kotisiivousta niin saattat löytää ulosteessa kuorrutettua asuntoa, linnun lentävät sisällä, lattia pitää käsin raapia kun se on niin täynnä pudonnutta ruokaa, haju on kuvottavaa. Jos et tunnissa saa putipuhtaaksi KAIKEN niin omaiset valittavat. Onneksi sentään uskovat kun kertonut mikä meininki on.
Eikö se niin mene että jos eläke vaikka 4500 euroa niin kaikki lähes menee ja vastaavasti jos eläke 1100 niin kunta maksaa yksityiselle esperille.
ihan tulee mieleen tuo better call saul sarja. varmaan toimari katsonut sitä ja sieltä saanut ideansa.
Plus tuo 1100 ja jääkö itselle 100 euroa. Tousaalta mitä muistisairas rahalla tekeekään. Mutta omaiset..........
Harkitsisin kyllä hissin nappulan painamista maksustakaan jos ei ole varmuutta että vanhus ei ole dementikko. Katoaminen ja karkaaminen tulisi vielä vastuulleni jos todetaan että minä olen nappia painanut.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse töissä siivojana, aivan järkyttävä työpaikka, roskiksien viemisestäkin piti tehdä raportti, veloittaa 15 minsasta vaikka siinä ei mennyt kuin sekunti. Koko talossa pestään paxxska pyykit samoissa koneissa 40 asteessa, näissä taloissa on valtavasti vatsatautia ja rajujakin sellaista kun hygienia on täysin puuttellinen.
Jollain on siivous vain kerran kuukaudessa ja kun siivojana meet tekee kotisiivousta niin saattat löytää ulosteessa kuorrutettua asuntoa, linnun lentävät sisällä, lattia pitää käsin raapia kun se on niin täynnä pudonnutta ruokaa, haju on kuvottavaa. Jos et tunnissa saa putipuhtaaksi KAIKEN niin omaiset valittavat. Onneksi sentään uskovat kun kertonut mikä meininki on.
Hyi hemmetti! Missä tämmöistä on? Miksei niitä pxxxskapyykkejä pestä korkeammissa lämpötiloissa, kuka siitä päättää? Jo on uskomatonta menoa. Eikö tuosta voi jo tehdä valituksia?
Vierailija kirjoitti:
Kuulin ettei ihmisillä ole enää mitään itsekritiikkiä mitä vaan iltalehti otsikoi juntit uskoo ilman mitään suodatusta. Se joka uskoo ap ta ja hissipainomaksua on aivan idioott i.
Hissinpainamismaksu on totta. Siitä on jo muutama vuosi. Jokaisesta pikkujutusta veloitetaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hemmetti! Missä tämmöistä on? Miksei niitä pxxxskapyykkejä pestä korkeammissa lämpötiloissa, kuka siitä päättää? Jo on uskomatonta menoa. Eikö tuosta voi jo tehdä valituksia?
Järkyttävää pestä pyykki noin alhaisessa. Siinä ei kuole bakteerit ja virukset.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se niin mene että jos eläke vaikka 4500 euroa niin kaikki lähes menee ja vastaavasti jos eläke 1100 niin kunta maksaa yksityiselle esperille.
Inhottavaa vaan, jos se alemman eläkkeen saaja omistaa jotain, se ei saa tukia ja menettää omaisuuttaan. Pienistä palkoista säästänyttä ei tueta. Eli säästäminen on täysin turhaa. Hukkaan menee.
Äitini oli muutama vuosi sitten Turun Sagassa. Hän kaatuili jatkuvasti.
Kahden hoitajan suorittama pystyyn nostaminen maksoi 30 €.
Aarnio-Isohannilla on valtavasti hallitus paikkoja. Siis erittäin valtavasti.
näin likaista on just tässä yllämainitsetussa talossa. Kun kaikkea pitää suunnitella, rahastaa ja raportoida niin meininki on sitten tällaista. IS ja IL ovat erinomaisesti ottanut totuuden esille, olen hämmästynyt positiivisesti. Tämä kaikki mikä velloo mediassa ei ole vielä mitään.
Tiedättekö kuinka pahalta tuntuu kun sitten omaiset ovat hädissään ja tulevat henkilökunnalle valittaa? Ovat niin sinisilmiäisiä että uskovat vanhaaikaisesti siihen että on vain laiskoja työntekijöitä.
Esperin uusi toimari on entinen eläinlääkäriyritys Evidensian pomo. Samalla mentaliteetilla Evidensiassakin rahastetaan lemmikkien omistajilta mitä ihmeellisimpiä tutkimuksia ja hoitotoimenpiteitä, joita ei missään nimessä olisi tarvinut tehdä eläimelle. Se on sekä epäinhimillistä rääkkäystä lemmikille että kylmäveristä rahankiskontaa omistajalta. Sama meno tulee varmasti jatkumaan noissakin vanhusten hoivalaitoksissa, kun tuo Evidensian entinen toimari ottaa ohjat käsiin. Ajatelkaa nyt, kaupanalan elitistinen henkilö vailla mitään käytännön kokemusta hoitoalasta tulee johtamaan ensin eläinlääkäritoimintaa ja nyt vanhuksia. Tuon eläinpuolen vielä jotenkin ymmärrän, mutta vanhukset ovat ihmisiä - ei eläimiä. Vaikka eläimetkin omistajineen ansaitsisivat inhimillisen kohtelun.
Tällaista se on, kun julkiseen ja valtion vastuulle kuuluvat palvelut yksityistetään ja ulkoistetaan. Tätä tulee olemaan soteuudistuskin. Valinnanvapaus ja palveluiden parempi saatavuus= voit valita maksatko wcrullasta 15e vai käytkö vessassa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehdet lähellä on nettisivuillaan yhteystiedot-osastolls uutisvinkki, kerro sinne niin saadaan tämä sikailu laajempaan tietoon, ei tämä valitettavasti muuten muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kuumempi pesu on kalliimpaa energiankulutuksen kannalta.
Toivottavasti omaiset valittaa nyt urakalla viranomaistahoille. Tällainen pitää saada loppumaan ja nuo omistajat rikosvastuuseen.
Älytöntä muuten tarkastella tätä siitä näkökulmasta että jos asukkaat ja kunnat maksaisivat enemmän ongelmat poistuisivat kuten jotkut ”asiantuntijat” ovat esittäneet. Kysehän ei ole siitä vaan voiton maksimoinnista. Rahaa tulee firmaan ovista ja ikkunoista mutta silti otetaan jokainen penni joka saadaan irti että olisi mahdollisimman tuottoisaa. Mikään ei muutu vaikka jokaisesta vanhuksesta maksettaisiin tuplasti.
Saga Hemmeteissä veloitetaan vanhuksia siksi, koska he ovat erittäin maksukykyisiä. Ilmeisesti sitten Sagasta levinnyt käytäntö muuallekin...vaikka ihmisillä ei olisi varaakaan. :-(
Avuttomilta lypsetään.
Jotkut liikemiehet keksi, että noilla on omaisuutta. Otetaan se meille. Ovat avuttomia. Pakko antaa meille kaikki.
Yhtä asiaa ihmettelen. Osa noista ahneita on uskovaisia. Miten he selittävät yhteen uskonsa ja valtavan ahneutensa. Myös kristillinen puolue ajaa kovaa politiikkaa.
Jeesus auttoi köyhiä. Käski antoi toisen ihokkaan. Ja sanoi, että rikkaan miehen taivaaseenpääsy on vaikeaa. Vaikeampaa kuin neulansilmän kuuluisan kapean portin läpi meno.
Lisään vielä, että tuo hissin nappulan painon veloitus oli Turussa.