Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puet rintsikat päällesi?

Vierailija
31.01.2019 |

Edestä kiinni ja kierto vai liivit oikein päin päällä ja takaa kiinni?

Itsellä käytössä edestä kiinnitys, vaikka sanotaan että se venyttää turhaan liivejä. Laitan kylläkin liivit kiinni ja kierrän ne ympäri vyötäröllä, joka on rintakehää kapeampi joten siinä kohtaa ei kyllä kiertovenytystä synny, vasta kun siirrän ne ylemmäksi paikoilleen pitää vähän nostella vuorotellen edestä ja takaa että saa paikoilleen. 

Jos et käytä rintsikoita ei tarvitse vastata.

Kommentit (358)

Vierailija
21/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)

Ei niitä hakasia tarvitse nähdä osatakseen sulkea ne.

Tämä saattaa riippua rintojen koosta. Pienirintaiset käyttävät liivejä, joissa on 1-2 hakasta. ne on helppo sohaista kiinni toisiinsa, ei tarvitse nähdä mitään. Isompirintaiset taas joutuvat käyttämään liivejä, josisa on tukeva ympärysnauha ja 4-5 hakasta. Niitä ei enää olekaan niin helppo saada kaikkia osumaan toisiinsa (eikä mihinkään muuhun) mitään näkemättä.

Höpö höpö mulla on G-H-kupin liivit eikä yksissäkään liiveissäni ole 4-5 hakasta ja vaikka olisikin osaisin ne silti pukea selän takana. Puen myös korsetin, jossa 20-30 hakasta normaalilla tavalla ilman mitään vääntöjä.

Ei tähän ole yhtä normaalia tapaa. Kaikki tavat ovat normaaleja😀

Vierailija
22/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin laitan edessä kiinni ja pyöräytän oikein päin. En ymmärrä miten ne venyisivät kun vyötärö on tosiaan paljon kapeampi kuin rintakehä :D joku kysyi ikää, olen 25 ja pukenut rintsikat näin siitä asti kun olin 13. En ymmärrä miksi pitäisi selän takana yrittää niitä pikkuhakasia sovitella toisiinsa kun edessä näkee paremmin :)

Varmaan minulla on sitten vain jokin hahmotushäiriö, kun en saa niitä nopeasti kiinni näkemättä hakasia. Vähän sama varmaan, kun en osaa käyttää esimerkiksi suoristusrautaa pään takana. No, helposti saan liivit päälle kun kiinnittää edessä, niin eipä tuo ole ongelma.

Harjoitus tekee mestarin. Itse kyllä olen saanut hakaset kiinni heti ensimmäisestä kerrasta lähtien ilman minkäänlaista hapuilua.

Mutta miksi harjoitella, jos jokin toinen tapa toimii hyvin? Käsittääkseni tähän ei ole mitään oikeaa ja väärää tapaa, eikä yleensä ketään kiinnosta miten joku toinen pukee liivit.

Kyllä tähänkin on oikea ja väärä tapa. Pyöräytys on se väärä.

Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette jos kädet eivät taivu kiinnittämään liivejä selän takana? Ihan ilman veetuilua kysyn, koska itse olen todella todella epätaipuva ihminen, eikä ole lähelläkään että liivien kiinnittäminen takana olisi ongelma. Joten kuulostaa hassulta 😬. Itse siis vain laitan liivit paikalleen olkaimia myöten, ja sitten pistän hakaset takaa kiinni, ja vähän sen jälkeen asettelen rintoja paikalleen (ei ole paljoa aseteltavaa, liivit on vain nännien piilottamista varten jos alustoppi ei käy yläosan kanssa).

Mä en ole koskaan oppinut tuohon. Kädet taipuu, mutta en vaan koskaan saa joka ikistä hakasta kohdalleen, joku aina jää repsottamaan. Paljon helpompaa laittaa edestä :D

Vierailija
24/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Yleisin liivin kestoon vaikuttava virheellinen pukemistapa onkin niiden kiinnittäminen vatsan päällä, jonka jälkeen kiinnityskohta pyöritetään selän taakse ja nostetaan liivi paikoilleen. Tällöin kaaret joutuvat erittäin kovalle rasitukselle ja useimmiten ne myös vääntyvät. Tämän jälkeen kaaret rikkoutuvat herkemmin eikä liivi istu enää alkuperäisellä tavalla. Jokaisen naisen onkin jumpattava vähintään kaksi kertaa päivässä, kun pukee ja riisuu liivejään.”

Lähde: Evelace.fi

Vierailija
25/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan minulla on sitten vain jokin hahmotushäiriö, kun en saa niitä nopeasti kiinni näkemättä hakasia. Vähän sama varmaan, kun en osaa käyttää esimerkiksi suoristusrautaa pään takana. No, helposti saan liivit päälle kun kiinnittää edessä, niin eipä tuo ole ongelma.

Harjoitus tekee mestarin. Itse kyllä olen saanut hakaset kiinni heti ensimmäisestä kerrasta lähtien ilman minkäänlaista hapuilua.

Mutta miksi harjoitella, jos jokin toinen tapa toimii hyvin? Käsittääkseni tähän ei ole mitään oikeaa ja väärää tapaa, eikä yleensä ketään kiinnosta miten joku toinen pukee liivit.

Kyllä tähänkin on oikea ja väärä tapa. Pyöräytys on se väärä.

Jaa miksi? No vaikka olisikin, niin mitä se haittaa. Ei minua ainakaan, eikä kyllä luulisi muitakaan häiritsevän.

Vierailija
26/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette jos kädet eivät taivu kiinnittämään liivejä selän takana? Ihan ilman veetuilua kysyn, koska itse olen todella todella epätaipuva ihminen, eikä ole lähelläkään että liivien kiinnittäminen takana olisi ongelma. Joten kuulostaa hassulta 😬. Itse siis vain laitan liivit paikalleen olkaimia myöten, ja sitten pistän hakaset takaa kiinni, ja vähän sen jälkeen asettelen rintoja paikalleen (ei ole paljoa aseteltavaa, liivit on vain nännien piilottamista varten jos alustoppi ei käy yläosan kanssa).

Ihan hyvin minun käteni taipuisivat, mutta näppärämpi laittaa ne hakaset kiinni niin, että näkee, että tulevat oikeaan kohtaan ja suoraan (eli ei ensiyrittämällä liian kireään tai löysään hakasriviin eikä kieroon niin, että ylempi hakanen on eri rivissä kuin alempi tai niin, että ylempi hakanen ensi yrittämällä osuu alempaan vastinkappaleeseen). Eli edessä kiinni ja kiepautus on täälläkin taktiikkana. Pois ottaessa avaan hakaset takana.

Vierailija
28/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Yleisin liivin kestoon vaikuttava virheellinen pukemistapa onkin niiden kiinnittäminen vatsan päällä, jonka jälkeen kiinnityskohta pyöritetään selän taakse ja nostetaan liivi paikoilleen. Tällöin kaaret joutuvat erittäin kovalle rasitukselle ja useimmiten ne myös vääntyvät. Tämän jälkeen kaaret rikkoutuvat herkemmin eikä liivi istu enää alkuperäisellä tavalla. Jokaisen naisen onkin jumpattava vähintään kaksi kertaa päivässä, kun pukee ja riisuu liivejään.”

No niillä joilla vyötärö on isompi kuin rinnanalus varmaan kaaret vääntyilevätkin.

Vierailija
29/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä joku pyöräyttelee ja venyttää vähän turhan agressiivisesti, jos noin käy:D

Vierailija
30/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompi ongelma naisille on väärän kokoiset liivit, kuin se että miten ne puetaan päälle.

Vierailija
31/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei ole mennyt yhdetkään liivit rikki. Eihän ne pysy takana kiinni laitettaessakaan oikealla kohdala, vaan täytyy asetella uudestaan.

Vierailija
32/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niillä joilla vyötärö on isompi kuin rinnanalus varmaan kaaret vääntyilevätkin.

No mites raskaana oleva toteuttaa pyöräytysmetodiaan, jos se kerran on toimiva tapa pukea rintsikat? Eipä taida onnistua!

Vierailija
33/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä väitän, että jos sun liivit vääntyvät kun hakaset pyöräytetään vyötärön kohdalla edestä taaksi, sullla on joku kolmisen numeroa liian pieni ympärysmitta tai huomattavaa pahempaa vyötärölihavuutta.

Vierailija
34/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärysmitta on liiveissä liian suuri tai säädetty aivan liian löysälle, mikäli ne pyöräyttelemällä pystyy pukemaan.

Vierailija
35/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites raskaana oleva toteuttaa pyöräytysmetodiaan, jos se kerran on toimiva tapa pukea rintsikat? Eipä taida onnistua!

En ole tullut ajatelleeksi, kun ei ole ollut tarvetta.

Vierailija
36/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ainakin ilmeisesti niin käsi, etten vaan saa niitä selän takana yhtä helposti kiinni kuin etupuolella, joten sitten ollaan vääntyneiden kaarien kanssa. Tosin en kyllä ymmärrä miten ne siinä pyöräytyksessä pääsee vääntymään.

Vierailija
37/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa takaa laittaa, kun en saa hakasia osumaan ja pysymään oikeassa kohdassa kun en näe niitä. jotenkin ehkä huono koordinaatio sitten siinä asennossa. muutenkin isorintaisena helpompaa laittaa nesin etupuolelta, sitten kumartua hiukan ja kääntää oikeinpäin jonka jälkeen rinnat saa aseteltua hiukan kumarassa kunnolla kuppeihin olkainten pujotuksen yhteysessä, lopuksi selkä suoraksi ja pientä asettelua jos tarvitsee. näin olen aina laittanut, joskus kokeillut tuota takaa kiinnitystä mut ei se vaan onnistu, kauheeta suhraamista. ihan hyvin ovat liivit kestäneet sen mitä tarvitseekin. Ostan toki laadukkaita liivejä koska isoille (70I) kupille ei löydykkään mitä sattuu. 

Vierailija
38/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympärysmitta on liiveissä liian suuri tai säädetty aivan liian löysälle, mikäli ne pyöräyttelemällä pystyy pukemaan.

Kyllä mä vaan pystyn pyöräyttämällä pukemaan liiankin pienet liivit. Taitolaji vissiin tämäkin.

Vierailija
39/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Vyötärö luonnollisesti on rintakehää kapeampi, helppo siinä on pyöräyttää. Epäilen päinvastaista, liian iso ympäryksen kanssa on helpompaa säätää selän takana.

Vierailija
40/358 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rintsikoita. Annan niiden olla vapaasti paitojen alla. Kaluakaan en poisleikkauta. Miehet tykkää pyllystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme