Miss Plus Size -kilpailu, ovatko nämä naiset muka "luonnollisen kauniita"?
Ihan yhtä lailla tällättyjä ja meikattuja nämä ovat kuin muissakin missikisoissa. Painoa vain on enemmän. Siitä pitää antaa Suomelle propsit, että Plus Size -kilpailuun otetaan ihan oikeasti isoja ihmisiä, eikä muka-isoja ampiaisvyötäröisiä Amerikan malliin.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
hirveen näköistä kun läski kerääntyy käsivarsiin. ei naisella kuulu olla (mies)kuulantyöntäjän kädet.
Tästä oon muuten lihavana naisena samaa mieltä. Mulla ei koskaan aiemmin kilot kertyny käsivarsiin tai vatsaan, mutta heti kun aloin käyttää minipillereitä niin ne pilas mun vartalon eli näytän just joltain saksalaiselta kuulantyöntäjältä. Vituttaa.
Eikä ihmiset ala jo kyllästyä kaikenmaailman kauneuskilpailuihin? Tavallisten kisojen lisäksi on miss plus-size, miss juhannus, miss rock, miss fitness jne.
Miksi minulle tuli mieleen, että joku iltapandan toimittaja teki itse tän aloituksen jotta saisi klikkejä. Ja vielä teki negatiiviseen sävyyn niin, että iso joukko ihmisiä säntää puolustamaan näitä naisia. Sitten voikin jo kirjoittaa seuraavan artikkelin otsikolla: Hurja suosio netissä - kansa RAKASTAA näitä pluskoon kaunottaria! Kuka on SINUN suosikksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista kehonkauneutta ylistävä kisa? Mistä lähtien ylipaino on ollut luonnollista?
Katsele ihmisiä kaupungilla niin huomaat, että ylipaino on hyvin yleistä ja luonnollista ihmisillä.
Yleistä kyllä, mutta ei todellakaan luonnollista.
Mietin tässä vaan sitä, miten missikisoihin voi osallistua mrs eli rouva. Kisan nimikin on MISS plus size, ei MRS.
Eikö ole riittävästi osallistujia vai eivätkö kisan järjestäjät se vertaa englantia osaa että karsisivat kisaan kuulumattomat ulos.
Rouville voi sitten järkätä omat kanttura-kisat, jos on niin hirveä hinku päästä itseään esittelemään.
Jotenkin jännä että nämä pullukat kuvataan urheiluvaatteissa.
Miksi nämä ei ole biksuissa vaan sporttikuteissa? Kaikille vaan samanlaiset sponsoribiksut ja riviin kuten normikisoissakin ja pituuden lisäksi muutkin strategiset mitat julki.
Nuo sporttivaatteet on tässä yhteydessä kyllä ihan superkornit. Vai onko ajatus alleviivata, ettei mikään muu enää veny päälle?
Vierailija kirjoitti:
Silava-Siireissä ei ole mitään kaunista. Selluläskit paistaa housuista läpi. Liikunnan määrä on noilla kaikilla varmasti kusetusta tai ruokavaliovitusti poskellaan.
Et tainnut lukea noita tietoja. Yks on jääkiekkoilija joukkueessa, pelannut 16 vuotta, yks tanssii aikuisten showmuodostelmajoukkueessa, 1 harrastaa twerkkausta tanssistudiolla, yks harrastaa zumbaa, joku käy ryhmäliikuntatunneilla, yks on yhdistelmäajoneuvonkuljettaja joka harrastaa ratsastusta, jne...
Feminiinisyys on kaunista pulskemmallakin. Nämä kaikki ovat tosi naisellisia naisia, ihana asia. Se voisi olla se "luonnollinen" asia jos joku pitää etsiä? Tässä ei ole yhtään sivusiilinaista.
Vierailija kirjoitti:
Nro. 9:kin otti juuri jonkun laihduttavan pallon mahaansa instagrammin perusteella, että se siitä "ole sellainen kuin olet".
Ole sellainen kuin olet, tarkoittaa "hyväksy itsesi sellaisena kuin olet". Tämä tarkoitaa, että jos päättää laihduttaa, ei edelleenkään ala inhota itsoaan minkään kokoisena.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se teidän kukkakeppien elämästä on pois, jos joku järjestää plus size kisoja? Kai nyt lihavatki naiset saa nauttia kropastaan, ei se ole teidän tikkujen oikeus. Mutta mollatkaa vain, taidatte vaan olla kateellisia kun teillä ei ole suojakerrosta luiden päällä yhtään.
Siis mitä? Onko sulla yhtään insightia itseesi? Sä mollaat tosi aggrena ”kukkakeppejä” ja ”tikkuja” ja ”kateellisia” ? Kuka täs mollaa ja ketä? En oo kirjoittanut mitään ikävää tähän ketjuun; yhden viestin missä kysyin miksi juuri ylipaino on luonnollista. Ja korostin että mulle on ihan sama paljon kukakin painaa - kunhan on omassa kropassaan tyytyväine. Oot tosi ilkeä, mulle tuli paha mieli sun kommentista, olen itse aika pienikokoinen ja ikävää tuollainen haukkuminen puoleen jos toiseen. Jospa kaikki sais olla hyviä sellasena kun on. Tässä on lähinnä ihmetelty miksi juuri näiden kisojen naiset on niitä luonnollisia kun yhtä pyntättyjä kun muissaki missikisoissa, että se ylipainoko tekee luonnolliseksi? Kauniita ovat naiset jokatapauksessa. Tosi usein kyllä haukutaan hoikkia/laihoja tällä palstalla.... Ja se on sit ihan OK..
N26
Olen osallistunut missikisoihin 80-luvulla. Finaaliinkin pääsin, joskaan en sijoittunut :)
Silloin ainakin pituus ja paino vain kysyttiin eli oma ilmoitus oli kyseessä. Muistan, kun pelästyin muiden pieniä painoja ja valehtelin omani alaspäin neljä kiloa (ehkä muutkin tekivät näin, ainakin ulkonäön perusteella en yhtään "lihavampi" ollut kuin muutkaan.
Olin 173 cm pitkä ja painoin tuolloin 57 kg. Raportoin 53 kg.
En tiedä nykykäytännöstä, tuskin heitä punnitaan kuin karjaa eli oma ilmoitus riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silava-Siireissä ei ole mitään kaunista. Selluläskit paistaa housuista läpi. Liikunnan määrä on noilla kaikilla varmasti kusetusta tai ruokavaliovitusti poskellaan.
Et tainnut lukea noita tietoja. Yks on jääkiekkoilija joukkueessa, pelannut 16 vuotta, yks tanssii aikuisten showmuodostelmajoukkueessa, 1 harrastaa twerkkausta tanssistudiolla, yks harrastaa zumbaa, joku käy ryhmäliikuntatunneilla, yks on yhdistelmäajoneuvonkuljettaja joka harrastaa ratsastusta, jne...
Ja minä harrastan avaruuslentoja
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä ei ole biksuissa vaan sporttikuteissa? Kaikille vaan samanlaiset sponsoribiksut ja riviin kuten normikisoissakin ja pituuden lisäksi muutkin strategiset mitat julki.
Nuo sporttivaatteet on tässä yhteydessä kyllä ihan superkornit. Vai onko ajatus alleviivata, ettei mikään muu enää veny päälle?
Ylipainoiselle on vaikea löytää kurvit esiintuovaa,tyylikästä vaatetta. Joko näyttää tanttamaiselle tai vaatteet eivät vain istu kunnolla. Kilpailijoiden pituudet vaihtelevat paljon,ja vaatteita pitäisi muokata kullekin sopiviksi. Ylipainoisten sääret eivät yleensä näytä hyviltä korkokengissä ja suomalainen,vaalea iho on vaikea tuoda edustavasti esille kuvissa.
Kuten sanoit,nuo venyvät kaikkien päälle. Vaikea kuvitella muuta,kaikille sopivaa tyyliä.
Tavallisten missien paino ilmoitetaan esittelyssä, miksei näiden? Kiinnostais joko mun massa riittää missiksi?!:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä harrastan avaruuslentoja
Kyllä sen yhden naisen kuvat ovat siellä jääkiekkojoukkueen sivullakin. Eli kun ottaa selvää faktoista, sitä ei tarvitse osoittaa tyhmyyttään ja turvautua puolivillaiseen sarkasmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kenenkään noista daameista ei tulisi harrastaa ratsastusta. Sehän menee jo eläinrääkkäyksen puolelle, jos hevonen joutuu tuollaista kantamaan. Painorajat niilläkin on.
Hevosilla ratsastaa myös pitkät ja lihaksikkaat miehet, jotka painavat helposti enemmän kuin lyhyt ja pyöreä nainen. Joten tuo nyt on ihan typerää häpäisy-yritystä. Kukaan noista ei ole superlihava, joka painaisi satoja kiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoiselle on vaikea löytää kurvit esiintuovaa,tyylikästä vaatetta. Joko näyttää tanttamaiselle tai vaatteet eivät vain istu kunnolla. Kilpailijoiden pituudet vaihtelevat paljon,ja vaatteita pitäisi muokata kullekin sopiviksi. Ylipainoisten sääret eivät yleensä näytä hyviltä korkokengissä ja suomalainen,vaalea iho on vaikea tuoda edustavasti esille kuvissa.
Kuten sanoit,nuo venyvät kaikkien päälle. Vaikea kuvitella muuta,kaikille sopivaa tyyliä.
Ylipainoisella voi olla upeat ja hoikat sääret. Vartalomalli vaihtelee pyöreillä enemmän kuin hoikilla. Juuri siksi jokaisen pitäisi pukeutua yksilöllisesti oman vartalotyypin mukaan.
En ole väittänyt mitään. Googlasin vaan onko joku laittanut kuvia ja ilmoittanut vyötärökseen 90 cm (n. 35 tuumaa) ja toi oli eka hakutulos, jonka avasin ja linkitin tänne.
En tunne naista, enkä ede skatsellut kuvia sen enempää en tiedä onko missi, malli, vai mikä.
Mikä tuossa oli ongelmana, en ymmärrä?