Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näppylät naamassa vaivaa, täältä löytyy apu!

Vierailija
30.01.2019 |

Nimittäin kolmen konstin keino:

Suihkussa/saunassa käydessäsi käytä saunahunajaa (samalla hellästi kuorii ja ravitsee, saa naaman todella pehmeäksi)

Kun naama on puhdas, laita siihen pieni kerros kookosöljyä, jonka päälle kevyelti lisää pihkasalvaa. Levitä pihkasalvaa ja voit vaikka hellästi hieroa naamaa (mm. naamajooga ja lievä hierominen parantavat verenkiertoa, ja täten saavat ihon terveemmäksi).

Monesti tuossa vaiheessa alkaa jo irtoamaan näppylät (ainakin päällimmäiset), mutta tarvitsee monta hoitokertaa, että saa kaikki syvätkin epäpuhtaudet väistymään.

Monta vuotta yritin etsiä apua otsaan, joka oli täynnä pientä kovaa näppylää, mikä ei meinannut lähteä millään.

Pihkasalva (yhdistettynä kookosöljyyn, kun on aika tujakkaa ainetta välillä) on ensimmäinen asia, joka todella on auttanut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mikäli muutenkin ilmestyy ikävä, suuri, kipeä finni jonnekin, niin laitan kunnolla pihkasalvaa päälle, joka "puskee" epäpuhtauden omalla tavallaan pois ihosta ja estää tulehtumisreaktiota olemalla antiseptistä ainetta. 

Viimeksi oli juuri korvassa ikävä finni, joka vaikeutti jo nukkumistakin. Aamulla laitoin pihkasalvaa, päivällä lisäsin hiukan ja muutaman tunnin päästä tunsin kutinaa, ja finni itsestään "rusahti" auki. Putsasin, laitoin vähän vielä pihkasalvaa ja finni ei ole enää vaivannut. 

Ennemmin tuommoinen kipeä, ikävä finni olisi voinut olla riesana ainakin puoli viikkoa, nyt se oli ohi puolessa päivässä. 

Vierailija
2/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt ihan kosmetologilla. On auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen käynyt ihan kosmetologilla. On auttanut.

Varmasti, en epäile. Ihon saa monilla tavoin varmasti puhdistettua ja ylläpidettyä. Saa myös puhdistettua kukkaronkin.  Hoitojakin on monenlaisia, mutta aika moneen niihin kuuluu kemikaalikoktailit. 

Minäkin laitoin ennen monia satoja erilaisiin kasvovoiteisiin, ja hyvinvointituotteisiin, sillä mitäpä sitä ei tekisi oman itsensä vuoksi. 

Tähänkin menee muutama kymppi, mutta iho ei ole näyttänyt paremmalta kuin nyt. 

Vierailija
4/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom. Tämä ei ole mikään "minä olen pihkasalvan jälleenmyyjä, minulta saa hyvää toimivaa tuotetta!" -ketju, vaan todella, ihan rehellisesti, halusin tuoda julki muillekin tämän tekniikan. Itse innostuin, ja hämmästyin miten hyvänä naaman iho on pysynyt tuon pihkasalvan avulla.  

Ja tiedän myös erittäin monia naisia sekä miehiä, jotka eivät ole tyytyväisiä oman ihonsa kuntoon, punoitukset, näppylät, mustapäät, isot ihohuokoset jne. vaivaavat, niin toivon että edes yksi niistä tämän näkisi. Ja ehkä jopa uskaltautuisi testaamaan. 

Vierailija
5/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovasti sitten, itse allergisoiduin pihkavoiteelle kun käytin sitä haavanhoitoon.

Vierailija
6/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varovasti sitten, itse allergisoiduin pihkavoiteelle kun käytin sitä haavanhoitoon.

Jep, mikäli tietää omaavansa hartsiyliherkkyyden, tämäkin tuote voi aiheuttaa allergisen reaktion. 

Mutta tämä yliherkkyys on äärimmäisen harvinainen, ja apteekin sivuillakin sanotaan, että mikäli heidän tuotteensa aiheuttaa hartsiyliherkkyyden, niin allergiaoire on yleensä paikallinen ja häviää heti hoidon lopettamisen yhteydessä. 

"Hartsihapoille allergiset henkilöt (äärimmäisen harvinainen allergia) saavat Abilar® Pihkasalvasta paikallisen ihoreaktion, joka häviää hoidon lopettamisen jälkeen. Kyseinen harvinainen sivuvaikutus ei ole vaarallinen, mutta on este salvan käytölle." 

Vierailija
7/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vInkistä, kokeilen heti tänään kun sattumalta on sekä pihkasalvaa, että kookosöljyä kaapissa.

Vierailija
8/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamajooga. Kuulostaa hyvältä. MIssä järjestetään kursseja ja mitä ne maksavat?

Vierailija
9/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naamajooga. Kuulostaa hyvältä. MIssä järjestetään kursseja ja mitä ne maksavat?

Naamajoogasta en ole nähnyt kursseja missään. Olen itse löytänyt videoita netissä, missä ohjattiin, kuinka saa naaman rentoutumaan sekä rypyt helpottamaan jumppaamalla naaman lihaksia niin kuin muitakin lihaksia pitää välillä jumpata, jotta paikat toimii kunnolla. 

Olen käyttänyt paria liikettä säännöllisesti, toinen on ns. koko naamalle tarkoitettu jumppa, jonka jälkeen ainakin posket ja osa naamaa on selkeästi punertava, kun veri lähtee liikkeelle ja lihakset pääsee tekemään. 

Toinen on leulalle/kaulalle tarkoitettu joogaliike, joka auttaa kaksaria pysymään kurissa, ja rentouttaa leuan lihaksia (itselläni ne olivat aivan jumissa, ja tuo auttaa kipuihin ja helpottaa rentouttamaan leukaa). 

Liikkeet on ihan hulvattoman näköisiä, ja monesti on mies katsonut että nyt se on riivattu. Mutta hyvä olo niistä tulee jälkikäteen, eikä aikaakaan mene kuin se muutama minuutti mitä peilin eessä pääsee irvistelemään.

Jos kiinnostaa, voin koittaa etsiä linkin netistä!

Vierailija
10/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mikäli tietää omaavansa hartsiyliherkkyyden, tämäkin tuote voi aiheuttaa allergisen reaktion. 

Mutta tämä yliherkkyys on äärimmäisen harvinainen, ja apteekin sivuillakin sanotaan, että mikäli heidän tuotteensa aiheuttaa hartsiyliherkkyyden, niin allergiaoire on yleensä paikallinen ja häviää heti hoidon lopettamisen yhteydessä. 

"Hartsihapoille allergiset henkilöt (äärimmäisen harvinainen allergia) saavat Abilar® Pihkasalvasta paikallisen ihoreaktion, joka häviää hoidon lopettamisen jälkeen. Kyseinen harvinainen sivuvaikutus ei ole vaarallinen, mutta on este salvan käytölle." 

Tämä ei varmaan ole niin harvinainen allergia kuin luullaan, tiedän itseni lisäksi parikin joille pihka on aiheuttanut oireita pitkäaikaisessa käytössä. Kannattaa varmaan ainakin muutaman päivän ajan kokeilla sitä esim käsitaipeeseen ennen kuin koko naamaa menee sillä hölväämään. Minulla teki kutinaa ja ihottumaa.

Vierailija
11/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaan ole niin harvinainen allergia kuin luullaan, tiedän itseni lisäksi parikin joille pihka on aiheuttanut oireita pitkäaikaisessa käytössä. Kannattaa varmaan ainakin muutaman päivän ajan kokeilla sitä esim käsitaipeeseen ennen kuin koko naamaa menee sillä hölväämään. Minulla teki kutinaa ja ihottumaa.

En tiedä harvinaisuudesta muuten, kuin mitä olen terveyspalvelujen sivuilta lukenut (esimerkiksi tuo apteekin sivu yms). Väärässähän nekin voi olla, mutta ihmettelisin, mikä halu niillä olisi tarjota tässä tilanteessa väärää tietoa.

www.allergia.fi kertoi, että n. 5% suomalaisista saa luonnonhartsista oireita. Siellä myös sanottiin, että luonnonhartsi on ihoa herkistävä aine. 

Mikäli haluaa varoa luonnonhartsin kulkeutumista omaan ihoon, kannattaa välttää ainakin... 

"Hartsia voi olla esimerkiksi liimoissa, lakoissa, eristeissä, painomusteissa, hartsipitoisissa kuitukankaissa, laastareissa, purukumin perusmassassa, mäntysuovassa, kosmetiikassa, kuten joissakin ripsiväreissä ja mehiläisvahaa sisältävissä voiteissa sekä säärikarvanpoistovahoissa sekä irtoviiksien liimassa. Ripsiväreistä löytyy luonnonhartsiallergisille sopivia vaihtoehtoja. Ripsiväreissä luonnonhartsi on voitu korvata synteettisillä hartseilla, kuten akrylaateilla."

Mutta kuten kaikkien iholle läträttävien aineiden kanssa, niin varovaisuus on aina hyve, ja siitä ei koskaan köyhdy. 

Onneksi kuitenkin allergiaoireiden pitäisi olla tosiaan paikallisia, eikä muuta haittaa aiheuttavia. Pihkasalvan käyttö on vain silloin lopetettava. 

Vierailija
12/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunahunaja sai mun naaman kukkimaan. Kolme kertaa olen sitä kokeillut ja joka kerralla on seuraavana aamuna ollut paljon uusia finnejä.

Vierailija
13/13 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunahunaja sai mun naaman kukkimaan. Kolme kertaa olen sitä kokeillut ja joka kerralla on seuraavana aamuna ollut paljon uusia finnejä.

Se voi myös olla sitä, kun se syväpuhdistaa ihoa. Alkuun siis tulee töhnät pois, ja näyttää että iho pahenis, sitten helpottaa.

Samahan se kosmetologillakin käydessä on, ne varottelee että alkuun sitten voi näyttää pahemmalta, kun iho syväpuhdistuu. 

Hyvä kuitenkin, että oot antanut mahdollisuuden saunahunajalle, ja todennut että ei oo sun juttu.