Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät tee lapsia?

Vierailija
29.01.2019 |

Syntyvyys taas laskenut.

Itse ajattelisin, että kun ei ole töitä eikä rahaa, tai sitten työt vievät kaiken ajan ja silti on koko ajan epävarmaa. Lama kestänyt nyt 10 vuotta. Niin varmaan harva uskaltaa.

Eikä nämä yhteiskunnan näkymät muutenkaan ilahduta.

Mitä mietteitä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa, väsyttää.

Vierailija
22/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilmeisesti rohkea kun oli ikää, olin nk työtön, sain vihdoin viimein miehen joka halusi myös lapsen. Hmm menihän siinä aikaa enneku tulosta tuli ja täytyy sanoa että paljosta olisin jäänyt paitsi. En todellakaan oo katunut. Oon ehtinyt käydä töissä. Äitinä olo on antoisaa mutta hyvin vaativaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeiset hetket saada lapsi. Työtön nyt, joten taitaa jäädä tekemättä.

Vierailija
24/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti toivottais muttakun ei vaan tule :(

Vierailija
25/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin lapsia, mutta vakituista työpaikkaa ei ole ollut vuoden 2010 jälkeen. Vaikka koulutusta ja ahkeruutta on. Niin miten tällaiseen tilanteeseen olisi voinut perhettä ajatella?

Suututtaa tämä melskaaminen julkisuudessa asiasta. Joo, olisin halunnut perheen, olisin halunnut kunnon työelämän. Tajuaisivat nyt edes vähän nuo poliitikot mistä on kyse!

Pitäiskö äänestää sitten jotain muuta

Vierailija
26/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ilmeisesti rohkea kun oli ikää, olin nk työtön, sain vihdoin viimein miehen joka halusi myös lapsen. Hmm menihän siinä aikaa enneku tulosta tuli ja täytyy sanoa että paljosta olisin jäänyt paitsi. En todellakaan oo katunut. Oon ehtinyt käydä töissä. Äitinä olo on antoisaa mutta hyvin vaativaa. 

Siinäpä se. Minusta kun tuntuu siltä, että ne äidiksi haluavat tietävät, että se olisi antoisaa. He, jotka eivät halua, eivät varmaankaan kokisi sitä antoisaksi.

Vierailija
27/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotakuta tutkijaa kiinnostaa skenaariotyöskentely tai hiljaisten signaalien tutkiminen, niin hei: täältä näitä löytyy. 

Mitä ovat ne mieslapset, jotka eivät tee mitään.

Mitä on olla tässä taloustilanteessa lisääntymisikäinen nainen (joka ei edes välttämättä lapsia tee, mutta katsotaan täytenä äitiyslomapommina)

Mitä on yrittää hoitaa lapsilleen hoitopaikkaa, jos töitä löytyy.

Mikä on se suhtautuminen äitien väsymykseen, kun äiti uupuu ja eikä jaksa yksin. 

Ja niin edelleen. Täällä sitä aineistoa teille on, tämä keskustelupaikka on tullut ns kokokansan foorumiksi. 

Mutta kun ei. Ainakin esimerkiksi väestöliiton avauksissa on ollut lähinnä sitä, että ompas naiset niin typeriä etteivät ymmärrä hedelmällisen iän päättyvän joskus. Ei helv daa, miten te voitte katsoa itseänne peiliin.

Vierailija
28/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotakuta tutkijaa kiinnostaa skenaariotyöskentely tai hiljaisten signaalien tutkiminen, niin hei: täältä näitä löytyy. 

Mitä ovat ne mieslapset, jotka eivät tee mitään.

Mitä on olla tässä taloustilanteessa lisääntymisikäinen nainen (joka ei edes välttämättä lapsia tee, mutta katsotaan täytenä äitiyslomapommina)

Mitä on yrittää hoitaa lapsilleen hoitopaikkaa, jos töitä löytyy.

Mikä on se suhtautuminen äitien väsymykseen, kun äiti uupuu ja eikä jaksa yksin. 

Ja niin edelleen. Täällä sitä aineistoa teille on, tämä keskustelupaikka on tullut ns kokokansan foorumiksi. 

Mutta kun ei. Ainakin esimerkiksi väestöliiton avauksissa on ollut lähinnä sitä, että ompas naiset niin typeriä etteivät ymmärrä hedelmällisen iän päättyvän joskus. Ei helv daa, miten te voitte katsoa itseänne peiliin.

Joo, en kanssa tajua tuota syyllistämistä. Ei tosiaan ole mistään tietämättömyydestä kyse.

Vaan ihan siitä, että hemmetti, suomalaiset naiset ovat vastuullisia! Ei lapsia hankita tilanteeseen, jossa ei ole mitään muuta kuin epävarmuutta toimeentulosta.

Vierailija
29/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain jutussa mainittiin tänään, että 1990 -luvun lamassa oli huomattu, että naisten pitkittynyt työttömyys korreloi pienemmän lapsiluvun kanssa.

No shit Sherlock!

Vierailija
30/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua enää, mitä kaikkea poliitikot oikein haluavat suomalaisista. Tai mitä he kuvittelevat mahdolliseksi.

Pitäisi tehdä töitä, vaikka niitä ei ole.

Pitäisi muuttaa töiden perässä (niin minkä töiden?)

Pitäisi hoitaa vanhukset ja saada lapsia, siinä samalla kun etsii niitä olemattomia töitä toiselta puolelta maata.

Pitäisi pelastaa maapallo, lopettaa sodat, elättää muu maailma (tämän 5 miljoonan ihmisen populaatiolla?)

Samalla lastenhoitoa ja vanhustenhoitoa ajetaan alas, töitä ei ole. Siis mitä ihmettä meiltä oikein vaaditaan?