Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ihmiset menettäneet järkensä?

Vierailija
29.01.2019 |

Oikesti, mitä on yhteiskunnassa meneillään?
Tuntuu ettei mitään voi enää lukea, alkaa ahdistaa.
Tuntuu että tunteet ja varsinkin rakkaus ovat kiellettyjä, empatia on suorastaan kirosana.
Kaikki ympärillä tuntuvat feikkaavan koko elämänsä niin että se näyttää vaan somessa mahdollisimman hyvältä.
Raha tuntuu olevan ainoa millä on merkitystä, työttömille vaan tolkutetaan että "sijoita, sijoita" niin rikastut ja tulet taas ihmiseksi, tällä hetkellä olet kasa p askaa jota voi kohdella miten vain.
Muita ihmisiä voi kohdella miten vain, ellei perusteta näyttävää some-kampanjaa kyseistä toimintaa vastaan.
Mutta jos ei ole some-kampanjaa, näkyvyyttä ja julkisuutta asialla ei ole mitään väliä.

Onko tämä Suomi, oikeasti?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asiat ole muuttuneet, nyt vain kaikki huono tavoittaa ihmiset paremmi. Tämä ketju on jo itsessään paradoksi. Maailmassa asiat ovat paremmin kuin koskaan ennen. Vertalkaan vaikka tilastoja sen sijaan että uskotte iltapäivälehtiä, blogeja ja somea. Omalla asentella voitte itsenne lisäksi myrkyttää lähimmäisesi, joten älkää tehkö niin. M35

Millä tavalla asiat ovat paremmin kuin ennen?

En jaksa luetella, mutta valtaosa kaikesta. Elinikä ja elintaso on noussut ympäri maailman. Ihmisiä kuolee esimerkiksi vähemmän nälkään.

Mutta kato kun ei näitä kiinnosta tuo, koska kyse ei ole Suomesta.

Oma napa on näivettynyt, sillä on väliä.

Vierailija
42/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita ihmisiä voi kohdella miten vain, ellei perusteta näyttävää some-kampanjaa kyseistä toimintaa vastaan.

Mutta jos ei ole some-kampanjaa, näkyvyyttä ja julkisuutta asialla ei ole mitään väliä.

Tiedän että kuulostaa härskiltä, mutta todellisuudessahan tuo somekampanjointi on vain parantanut ihmisten oikeusturvaa ja mahdollisuutta vaikuttaa. Eli ennen somea nuo ihmiset olisivat mitä luultavimmin päässeet kuin koira veräjästä. Nykyään täytyy olla varovaisempi.

Eli kyllä se pitäisi minusta nähdä positiivisena asiana. Esim. Fese ei katso onko rikas vai köyhä, vain tarvitaan hiukan onnea että uutinen tai viestisi lähtee leviämään, ja saat näkyvyyttä ja toivon mukaan myös oikeutta. Ihmiset kuitenkin yleensä tykkäävät vihata väärintekijöitä somessa. Eli ainakin todennäköisyys siihen, että saat oikeutta, paranee.

Meinaatko etteivät ihmiset puhuneet toisilleen ennen somea? Minkä ikäinen olet?

Ennen somea puhuttiin,puhuttiin ja puhuttiin, koska silloin ei ollut mitään muutakaan tekemistä! Asioista välitettiin aidosti, eikä siksi kun "somessa on niin kiva vihata". Sellaista määrää ahdistelua, hyökkäävyyttä ja henkistä väkivaltaa kuin somessa,ei tarvinnut ennen sitä keneltäkään sietää tai kuunnella. Toki "väärintekijät" saatettiin lynkata kadulla kun he lähtivät kotoaan ulkona käymään, mutta kollektiiviset, miljoonia ihmisiä samanaikaisesti loukkaavat kommentit ja postaukset ovat ihan tämä ajan oma ilmiö. Ja myöskin anonyymin nettikirjoittelun saama painoarvo on ihan omaa luokkaansa nykypäivässä.

Ja kyllä on väliä somessa, oletko rikas, kaunis ja vaikutusvaltainen vai ruma/lihava/köyhä. Koko somessa on kysymys siitä,joten olisi hyvin outoa jos se ei millään tavalla vaikuttaisi.

Käsitätköhän nyt ihan tahallaan väärin?

Sehän nyt on ihan selvä juttu että somen viraalivoima on aivan eri luokkaa nopeudessa ja sitä kautta voivat ihmiset saada näkyvyyttä ja oikeutta, jota eivät muuten saisi koska heistä ei välitetty.

Jos 8000 asukkaan Perälän eläkeläis-Marjaa kohdellaan jossain virastolla vaikka erityisen huonosti, ja hän mainitsee siitä kavereilleen Martalle ja Pirjolle, kuinkahan paljon tuosta tulee haloota?

Jos Marja laittaa jutun someen, se voi levitä päivässä kymmenille  tuhansille. Siitä tässä on kyse. Näkymättömät ihmiset saavat näkyvyyttä helpommin.

Mutta totta kai tämä pätee niin hyvässä kuin pahassa: kaikki kylähullut ja muutkin ovat saaneet äänitorven somen kautta.

Ongelma on vain se, että eläkeläis-Marjat ja muutenkin huonoimmassa tilanteessa olevat eivät ole somessa eivätkä missään muuallakaan, he elävät täysin yhteiskunnan laitamilla. Näillä ihmisillä,joiden kaltoinkohtelusta nousee somessa haloo, ovat ihmisiä joilla on jo valmiiksi näkyvyyttä, tukijoita ja vaikutusvaltaa. Ainakin silmiini osuneet tapaukset ovat olleet joko nuoria ja kauniita henkilöitä, joilla on laaja kaveripiiri, tai sitten hyvin verkostoituneita yrittäjiä. Sitten on se loppuyhteiskunta, jotka eivät kauheasti noissa ympyröissä kuulu eivätkä näy. Eivätkä heidän ongelmansakaan. Mitä hyvää some on tuonut näille ihmisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei asiat ole muuttuneet, nyt vain kaikki huono tavoittaa ihmiset paremmi. Tämä ketju on jo itsessään paradoksi. Maailmassa asiat ovat paremmin kuin koskaan ennen. Vertalkaan vaikka tilastoja sen sijaan että uskotte iltapäivälehtiä, blogeja ja somea. Omalla asentella voitte itsenne lisäksi myrkyttää lähimmäisesi, joten älkää tehkö niin. M35

En jaksa luetella, mutta valtaosa kaikesta. Elinikä ja elintaso on noussut ympäri maailman. Ihmisiä kuolee esimerkiksi vähemmän nälkään.

Hienoa maailman kannalta, Suomessa taas kehitys näyttää olleen päinvastainen.

Turvallisuudentunne on muisto vain. Terveyskeskukseen et pääse ja jos pääset niin saamasi hoito on luokkaa särkylääkepaketti kouraan ja kotiin. Vakaita työsuhteita ei enää ole. Leipäjonot ovat todella paljon pidemmät kuin aiemmin. Joka paikassa tulee vastaan ynseyttä, julmuutta ja kyvyttömyyttä (tai haluttomuutta) asettua toisen asemaan. Pakolaiskriisiä en edes mainitse. Ihmisten ostovoima on heikentynyt jatkuvasti palkkojen suhteen, etuuksista puhumattakaan. Mutta ruvetaas hei perustamaan perheitä, se vaikuttaa oikealta ratkaisulta tätä taustaa vasten!

Vierailija
44/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ärsyttää eniten kun mitään ei saa enää kritisoida vaan kaikki pitää sokerikuorruttaa. Normaalia keskustelua ei voi käydä koska vastapuoli tulee kuuroksi ja sokeaksi heti kun puhe kääntyy ikäviin asioihin.

Se loitontaa ihmisiä toisistaan vielä entisestään kun ikäviä asioita ei jaeta.

Vierailija
45/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvarimeininkiä, tuntuu kovin vieraalle vaan.

Vierailija
46/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää eniten kun mitään ei saa enää kritisoida vaan kaikki pitää sokerikuorruttaa. Normaalia keskustelua ei voi käydä koska vastapuoli tulee kuuroksi ja sokeaksi heti kun puhe kääntyy ikäviin asioihin.

Se loitontaa ihmisiä toisistaan vielä entisestään kun ikäviä asioita ei jaeta.

Somella ei kyllä ole mitään vaikutusta siihen, että monet ihmiset joita tunnen ovat sellaisia että jos heille kertoo jostain negatiivisesta asiasta, vastaus on tyyliin "mulla on omiakin ongelmia, ei jaksa ajatella tollasia". Ihmiset vaan ovat laajalti putkinäöllisiä ja eivät halua kuulla ylimääräistä negaa.

Vierailija
47/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa maailman kannalta, Suomessa taas kehitys näyttää olleen päinvastainen.

Turvallisuudentunne on muisto vain. Terveyskeskukseen et pääse ja jos pääset niin saamasi hoito on luokkaa särkylääkepaketti kouraan ja kotiin. Vakaita työsuhteita ei enää ole. Leipäjonot ovat todella paljon pidemmät kuin aiemmin. Joka paikassa tulee vastaan ynseyttä, julmuutta ja kyvyttömyyttä (tai haluttomuutta) asettua toisen asemaan. Pakolaiskriisiä en edes mainitse. Ihmisten ostovoima on heikentynyt jatkuvasti palkkojen suhteen, etuuksista puhumattakaan. Mutta ruvetaas hei perustamaan perheitä, se vaikuttaa oikealta ratkaisulta tätä taustaa vasten!

Voi helvetti sentään! Kummasti minunkin isoisä kävelee uudella pälvella, saatika nuoret jotka ennen tuomittiin pyörätuoliin. Sanoin jo että tämä ketju ja näin ajattelevat ihmiset ovat paradoksaalisesti itse pahentamassa tilannetta. Muistaakseni pakolaiskriisejä on aina ollut tai yleensäkin väestön liikehdintää. Suomessa saa perustoimeentulon ja se riittää kyllä ainakin pienemmässä kaupungissa ihan kivasti yksiöön ja ruokaan, nettiin, ym. Netistä voi sitten katsella elokuvia, samalla kun sossun kustantama pesukonen pesee pyykit. Jos odottaa että kaikki kannetaan eteen ja asuu helsingissä, tai muuten vaan liian kalliisti voi olla tiukkaakin. Ennen lasta sai kurittaa kasvatusmielessä, myös perheväkivalta oli yleisempää. En jaksa vääntää itsestäänselvyyksistä enää, mutta tasa-arvo on kai ihan hyvä juttu? Minusta on. M35

Vierailija
48/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt että milloin kaikesta tuli näin vinoutunutta? Ihan kuin joku uskonlahko tai vastaava pitäisi täällä valtaa ja ohjailisi ihmisten toimintaa.

Lohdullista että en ole ihan ainoa joka havaitsee tämän. Itse olen menettänyt kiinnostuksen tähän yhteiskuntaan siinä määrin että lukeudun jo erakoksi. En käy siis enää oikeastaan missään. Minne tahansa menen, alan voimaan pahoin, joten en enää mene. Olen herkkä ja vaistoan energiat. Ne imee minut ihan loppuun. Kaipaan pois tästä hullusta maailmasta. Ja en ole masentunut. Uskallan väittää, että mitä terveempi pää vielä on sen voimakkaampi vastareaktio tälle sairaalle maailmalle. Oksettaa kaikki poliitikot, kaksinaamaisia kaikki presidentistä alkaen, kaikkialla vain käytetään heikompaa hyväksi, tämäkin vanhusten hoitokeissi, toivottavasti sekin ahne toimitusjohtaja saa pa*kasen lopun, oksettaa julkkikset ja turhat pyrkyrit joita lööpit pullollaan, tv ohjelmat kaikki sitä samaa shittiä, kaikki on niin ällöttävän pinnallista ja sielutonta.

Lopun ajat, todellakin.

Vierailija
49/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös miettinyt että milloin kaikesta tuli näin vinoutunutta? Ihan kuin joku uskonlahko tai vastaava pitäisi täällä valtaa ja ohjailisi ihmisten toimintaa.

Lohdullista että en ole ihan ainoa joka havaitsee tämän. Itse olen menettänyt kiinnostuksen tähän yhteiskuntaan siinä määrin että lukeudun jo erakoksi. En käy siis enää oikeastaan missään. Minne tahansa menen, alan voimaan pahoin, joten en enää mene. Olen herkkä ja vaistoan energiat. Ne imee minut ihan loppuun. Kaipaan pois tästä hullusta maailmasta. Ja en ole masentunut. Uskallan väittää, että mitä terveempi pää vielä on sen voimakkaampi vastareaktio tälle sairaalle maailmalle. Oksettaa kaikki poliitikot, kaksinaamaisia kaikki presidentistä alkaen, kaikkialla vain käytetään heikompaa hyväksi, tämäkin vanhusten hoitokeissi, toivottavasti sekin ahne toimitusjohtaja saa pa*kasen lopun, oksettaa julkkikset ja turhat pyrkyrit joita lööpit pullollaan, tv ohjelmat kaikki sitä samaa shittiä, kaikki on niin ällöttävän pinnallista ja sielutonta.

Lopun ajat, todellakin.

Jos vaistoat energiat, niin suosittelen että käyt juttelemassa tästä.

Vierailija
50/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopun ajat, todellakin.

Juttelemassa missä? Suosittelen itsellesi että käyt juttelemassa rajoittuneesta maailman käsityksestäsi, olet selvästi vasta aloittelija täällä.

Vierailija
51/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän että kuulostaa härskiltä, mutta todellisuudessahan tuo somekampanjointi on vain parantanut ihmisten oikeusturvaa ja mahdollisuutta vaikuttaa. Eli ennen somea nuo ihmiset olisivat mitä luultavimmin päässeet kuin koira veräjästä. Nykyään täytyy olla varovaisempi.

Eli kyllä se pitäisi minusta nähdä positiivisena asiana. Esim. Fese ei katso onko rikas vai köyhä, vain tarvitaan hiukan onnea että uutinen tai viestisi lähtee leviämään, ja saat näkyvyyttä ja toivon mukaan myös oikeutta. Ihmiset kuitenkin yleensä tykkäävät vihata väärintekijöitä somessa. Eli ainakin todennäköisyys siihen, että saat oikeutta, paranee.

Sekö sitten on hyvä että täysin perusteettomasti l.e.i.m.a.t.aan ihmisiä p.e.d.o.f.i.i.l.e.i.k.s.i, koska ovat olleet työautolla liikenteessä työasioissa?

Nykyään l.y.n.k.a.t.a.a.n ihminen ennen t.u.o.m.i.o.t.a tai edes selvitystä onko ihminen .s.y.y.l.l.i.s.t.y.n.yt mihinkään.

Mainetta on vaikea enää korjata, kun huhut liikkuu.

Sinä taidat olla se häiriintynyt, joka ei siedä miehiä, eikä varsinkaan siedä että he ovat oikeassa. Suosittelen että haet apua.

Vierailija
52/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopun ajat, todellakin.

Juttelemassa missä? Suosittelen itsellesi että käyt juttelemassa rajoittuneesta maailman käsityksestäsi, olet selvästi vasta aloittelija täällä.

Vaikka ihan psykologin juttusilla. Tiedätkö että tuo energiajuttusi on huuhaata? Energiahoidoista voi olla sinulle hyötyä, vaikka ne on myös.

Vierailija
53/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän kiinnosta tehdä asioille mitään? "Ei voi", ei ole vastaus, vaan selitys. Minäpä autankin heikompiosaisia, ja näen iloa ympärilläni. Kuten sanottua, että pahan voittoon tarvitaan vain, että hyvät eivät tee mitään. M35

Vierailija
54/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi, tunnen sellaisen ihmisen erittäin hyvin, perinpohjin, ja täytynee sanoa, että hänkään ei voi ratkaista kaikkia ihmisen elämisen ongelmia vaan ainoastaan asennetta ja suhtautumista ihmisen elämisen ongelmiinsa hän voi hienovaraisesti ohjailla asiakkaansa pohtimaan ihan itse, ja täten muuttamaan asiakkaansa omaa elämää ihan itsetoimien.  Sanonpahan vaan, ettei iso laivakaan käänny ihan nopeasti vaan hitaasti, kuten ihminen, jonka toivoisi kääntävän elämänsä kurssiaan vähemmän itseään syövyttäväkseen.

Vierailija
55/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi, tunnen sellaisen ihmisen erittäin hyvin, perinpohjin, ja täytynee sanoa, että hänkään ei voi ratkaista kaikkia ihmisen elämisen ongelmia vaan ainoastaan asennetta ja suhtautumista ihmisen elämisen ongelmiinsa hän voi hienovaraisesti ohjailla asiakkaansa pohtimaan ihan itse, ja täten muuttamaan asiakkaansa omaa elämää ihan itsetoimien.  Sanonpahan vaan, ettei iso laivakaan käänny ihan nopeasti vaan hitaasti, kuten ihminen, jonka toivoisi kääntävän elämänsä kurssiaan vähemmän itseään syövyttäväkseen.

Eli olet oman itsesi uhri. Se on nykypäivänä yleistynyt. Vastuu omasta elämästä siirretään yhteiskunnalle, tairkoittaa että asiat saattvat olla jopa liian hyvin.

Vierailija
56/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on päivänselvää miksi? Foliojutuista löytyy totuutta. Tää homma vaan pahenee. Nauttikaa nyt elämästä.

N w o

Vierailija
57/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi uudestaan pinnalle noussut ilmiö on kans tämä vuokra-asujien leimaaminen ja suoranainen vihaaminen. Tuputetaan että kaikki tervejärkiset saa asuntolainaa ja me vuokra"loukussa" olevat ollaan 3. luokan kansalaisia. Ja tuo sijoittamisen tuputus! Miten voit rikastua jos sulla ei ole vanhempien antamaa 50-100 tonnin pesämunaa?

Olen joutunut heivaamaan yhden entisen ystävän pois elämästäni, koska jaksaa haukkua "köyhää" elämääni. Kyllä näkee että millainen kansa, sellaiset päättäjät. Valitettavasti kokkareet voittavat nämäkin vaalit, hedonismi jyllää. 

Vierailija
58/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi uudestaan pinnalle noussut ilmiö on kans tämä vuokra-asujien leimaaminen ja suoranainen vihaaminen. Tuputetaan että kaikki tervejärkiset saa asuntolainaa ja me vuokra"loukussa" olevat ollaan 3. luokan kansalaisia. Ja tuo sijoittamisen tuputus! Miten voit rikastua jos sulla ei ole vanhempien antamaa 50-100 tonnin pesämunaa?

Olen joutunut heivaamaan yhden entisen ystävän pois elämästäni, koska jaksaa haukkua "köyhää" elämääni. Kyllä näkee että millainen kansa, sellaiset päättäjät. Valitettavasti kokkareet voittavat nämäkin vaalit, hedonismi jyllää. 

Onko sinulla niin heikko itsetunto? Täällä saa asua vuokralla jos tahtoo, niin minäkin teen. Olen kyllä ihan arvostettu ihminen niin ammatillisesti kuin ystävieni keskuudessa. Jospa lopetettaisiin uhriutuminen jo vähän ennen vuokralla-asumista jooko?

Vierailija
59/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään sanonut, että rahasta on tullut Jumala, jota palvotaan. Siksi ajattelen ensin miten asiat saadaan mukavalla mallille. Sitten vasta mietin rahaa. Toki tiedän rajat myös rahan käytössä. Esimerkiksi ajattelin hankkia lapset Nuorena. Synnytin 23- ja 27-vuotiaana. En ole katunut. Jos olisin ajatellut raha-asioita, en olisi synnyttänyt. Tämä järjestys on osoittautunut hyväksi ja olen tyytyväinen.

Vierailija
60/67 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit rikastua? Opiskelemalla, tekemällä töitä, kenties sijoittamalla rahaa, ostamalla asunnon. Kaikki ei tosin voi rikastua, koska sitten rikastuminen menettää merkityksensä. Minäpä en haluakkaan rikastua, vaan tehdä töitä maksimissaan neljä tuntia päivässä ja harrastaa enemmän. Matkustaa enemmän. Olenko rikas? En todellakaan, mutta olen säästänyt ja nyt nautin elämästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi