Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Letut kookosmaitoon? Vai mieluummin veteen jossa loraus kahvikermaa?

Vierailija
29.01.2019 |

Haluan paistaa lettuja, mutta maitoa ei ole. On vain vajaa pieni purkki kahvikermaa ja kokonainen tölkki kookosmaitoa. Kumpaan te tekisitte lettutaikinan, kookosmaitoon vai vesi-kahvikermaseokseen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosmaitoon ja osa jauhoista kaakaojauhetta 😋

Vierailija
2/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tungen tähän samaan kysymään että tietääkö joku miten voisi tehdä vegaanisia lettuja? Mietin että pysyykö ne kasassa ilman munia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosmaitoon tehtyinä niistä tulee tosi hyvejä, mutta laita yksi extra kananmuna, jotta pysyvät kasassa.

Vierailija
4/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tungen tähän samaan kysymään että tietääkö joku miten voisi tehdä vegaanisia lettuja? Mietin että pysyykö ne kasassa ilman munia?

Perunan lisääminen kiinteyttää. Banaani kiinteyttää taikinaa, itselläni on irish mossia josta tulee paksu kiisseli jota voi käyttää sitomaan taikinaa. En ole vegaani, enkä kokeillut tehdä vegaanisia lettuja mutta noista lähtisin kokeilemaan.  

Vierailija
5/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aina pelkkään veteen

Vierailija
6/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maito on loppu, niin tehdään usein "beer pancakes". Olutta kun löytyy opiskelijataloudesta aina, vaikka maito pääsisi loppumaan...

Ja siis nimestä huolimatta ovat niitä ohkaisia lettuja. Hollanniksi letut on vaan "pannekoeken".

Vierailija
7/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra vettä ja 8dl vehnäjauhoja ja ihan hyviä lettuja tulee. Maito ja kananmunat ei välttämättömiä. Jos jättää munat pois niin vain jauhoja hieman lisää.

Vierailija
8/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani toiminee aika hyvin munien korvikkeena. Banaanin olisi hyvä olla kuoreltaan ja ehkä osin sisältäkin hiemen rusehtava, jotta maku ja ominaisuudet ovat kohdallaan. Psylliumia lisäisin varmuudenvuoksi vähän, mutta varovasti sen kanssa, jotta ei tule liian kumisia tuntumaltaan.

Vierailija
9/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaani toiminee aika hyvin munien korvikkeena. Banaanin olisi hyvä olla kuoreltaan ja ehkä osin sisältäkin hiemen rusehtava, jotta maku ja ominaisuudet ovat kohdallaan. Psylliumia lisäisin varmuudenvuoksi vähän, mutta varovasti sen kanssa, jotta ei tule liian kumisia tuntumaltaan.

Minäkin olen tehnyt lettuja pelkillä jauhoilla kun munat oli loppu. Ja veteen. en tajunnut silloin että ne oligin vegaanisia, jolloin niiden kanssa olisikin tarvinnut jotain alkemiaa ja psylliumia ja banaania ja vaikka mitä. Olinpas hölmö.

Vierailija
10/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
11/11 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen tehnyt lettuja pelkillä jauhoilla kun munat oli loppu. Ja veteen. en tajunnut silloin että ne oligin vegaanisia, jolloin niiden kanssa olisikin tarvinnut jotain alkemiaa ja psylliumia ja banaania ja vaikka mitä. Olinpas hölmö.

Et tajua vegaani piireistä mitään. Ei kai kukaan ala tavallisia vesi lettuja leipomaan. Jos ei ole luomu kookosta ja osrgaanista miso hapatettua lettu taikinaa, on automaattisesti se kana nokkimisjärjestyksen alapäässä, eikä kohta ole yhtään facebook kaveria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi