Esimiesasiaa neuvokaa
Ollaan pieni työyhteisö ja olen uusin tässä työpaikassa. Jos on kyse esim. työvuoron vaihdosta esimiehen puolelta niin hän ei kysy asiaa suoraa minulta vaan työkaverilta ja hän puolestaan kysyy minulta. Esimies ja tämä työkaveri ovat hyviä tuttuja keskenään.
Mua vaivaa, että miksi näin.
Tuntuu niinkuin olisin ilmaa tässä firmassa. Harmittaa ja itkettää kun vaihdoin työpaikkaa.
Kommentit (8)
Ei hyvää esimiestoimintaa, ellei sitten tuo toinen työntekijä ole ns. 10
m50 esimies
Työvuorolista on työnjohdollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko puhua esimiehen kanssa asiasta suoraan, jos se noin sinua häiritsee?
Ilmaisinpas asian tyhmästi, sori. Ymmärrän, että asia häiritsee, miksi ei häiritsisi. Kannattaa tosiaan esimiehen kanssa puhua asiasta, onhan tuo nyt tyhmää, että esimies käyttää työkaveriasi puhetorvenaan.
Ja taas meni tämäkin vapaa päivä murehtimalla työasioita.
Mistähän löytäisi kivan työpaikan? Onko niitä enää olemassakaan. Viimeistään esimiehet ja muu johto pilaa senkin.
Ap
Onko tuo toinen työntekijä lähiesimiehesi? Tai jos olet harjoittelijana tai koeajalla, olisko hän ohjaajasi tai vastuuhenkilösi?
Vaikea ymmärtää mikä ongelmasi on, kun et selittänyt tilannetta tarkkaan.
Harmittaa ja itkettää. Kun esimies ei puhu sinulle, kun itket ja harmittelet.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas meni tämäkin vapaa päivä murehtimalla työasioita.
Mistähän löytäisi kivan työpaikan? Onko niitä enää olemassakaan. Viimeistään esimiehet ja muu johto pilaa senkin.
Ap
Iso pomo ei puhu sulle työvuorojen vaihdoksesta ja se pilaa koko työpaikan sun mielestä?
Minä olin useampana kesänä töissä paikassa, jossa esimies ei koskaan puhunut minulle mitään sen enempää kun jos oli lähdössä ulos rakennuksesta (olin respassa töissä). Kaikki asiat, mitä hän halusi minulle viestiä, tuli hänen sihteerinsä minulle sanomaan. Kyseessä oli kuitenkin pienehkö työpaikka, noin 30 henkilöä, että ihan hyvin olisi halutessaan itsekin voinut minulle asioista sanoa. Ihmetytti kyllä, mutta en pahoittanut mieltäni. Kyseinen henkilö oli muutenkin aika sosiaalisesti inkompetentti ja ihme hiihtäjä.
Voisitko puhua esimiehen kanssa asiasta suoraan, jos se noin sinua häiritsee?