Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatio petti, onko pakko päätyä aborttiin?

Vierailija
29.01.2019 |

Minulle on tehty sterilisaatio 2v sitten sektion yhteydessä. Nyt näyttää sille että olen raskaana. Huomenna gynelle varmistamaan asia. (Olen tehnyt 4 kotitestiä, kaikki haaleita plussia).
Ikää on 34 ja lapsia jo 4 omaa joista 3 syntynyt sektiolla. Onkohan muita vaihtoehtoja kuin abortti? Kestääkö monta kertaa leikattu kohtu vielä raskauden?
Lapsiluku on täynnä mutta elämässä muuten kaikki ihan hyvin, vakaa parisuhde, rahatilanne jne niin tuntuu hirveälle edes ajatella aborttia. :(
Kellään kokemuksia sterilisaation pettämisestä tai yli kolmesta sektiosta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy nyt ensin siellä lekurissa. Kohdunulkoiset raskaudetkin on yleisempiä noissa tilanteissa että sterilisaatio pettää. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Gyne varmaan osaa kertoa riskeistä.

Vierailija
2/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tekniikalla steri tehtiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala. Mun pahin painajainen olisi sw että sterilisaatio pettäis.

Vierailija
4/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti.

Vierailija
5/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne :( itse varmaan kyllä päätyisin aborttiin, 4 olisi mulle absoluuttinen maksimimäärä lapsia minkä pystyisin hoitamaan.

Vierailija
6/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munanjohtimet katkaistiin ja poltettiin. Eli eihän sen raskauden pitäisi olla mahdollinen mutta tuskin nuo neljä testiä kaikki näyttää väärää positiivista :/

Ap

Vierailija
7/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä itse päätät onko sinulla resursseja (taloudellisia ja henkisiä) vielä yhteen lapseen. Jos ei, suosittelen aborttia. Jos taas voimia on ja pystytte elättämään lapset myös teininä, niin siitä vaan uudelleen äidiksi. Huomatkaa, että lasten kulut ovat teininä helposti suuremmat kuin aikuisen.

Vierailija
8/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemassa olevat lapset ovat jo isoja. Eli teinien kulut on kyllä jo tiedossa. :D

Kaipaan nyt siis kokemuksia siitä voiko yli kolmea sektiota edes tehdä? Tai onko kellään muulla pettänyt sterilisaatio?

Haluan tietenkin pitää lapsen mikäli se on mahdollista. (Ja olettaen että tämä raskaus on oikeassa paikassa, kohdunulkoinen kuulemma yleinen mikäli sterin jälkeen raskautuu)

Ap

Vierailija
9/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole pakko käydä abortissa. Mistä olet saanut sen ajatuksen?

Vierailija
10/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS olet raskaana, keskustele näistä asioista lääkärin kanssa. Myös pyydä että saat lähetteen psykologille kiireajalla. Jos ei psykologia onnistu, niin psykiatrinen sairaanhoitaja. Akuuttitilanteisiin oman kokemuksen mukaan ihan kunnallisellakin saa nopeasti yhden kerran keskusteluapua (pitkäaikaisterapaia onkin sitten hankalampi). Tuo on iso asia mietittäväksi ja ei ole häpeä pyytää apua sen käsittelyyn. 

KUITENKIN voi hyvin olla, että et ole raskaana, eli nyt et voi muuta kuin odotella mitä testit huomenna kertovat. 

Vierailija
11/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemassa olevat lapset ovat jo isoja. Eli teinien kulut on kyllä jo tiedossa. :D

Kaipaan nyt siis kokemuksia siitä voiko yli kolmea sektiota edes tehdä? Tai onko kellään muulla pettänyt sterilisaatio?

Haluan tietenkin pitää lapsen mikäli se on mahdollista. (Ja olettaen että tämä raskaus on oikeassa paikassa, kohdunulkoinen kuulemma yleinen mikäli sterin jälkeen raskautuu)

Ap

Ystävälleni on tehty 4 sektiota ja sanottiin, että enempää ei voi enää tehdä. Käsittääkseni on kuitenkin tapauskohtaista miten kohtu kestää.

Vierailija
12/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että sektioita on tehty jo useita. Muistelen lääkärin/terveydenhoitajan joskus puhuneen sektion yhteydessä että kolmea enempää ei ole turvallista tehdä.

Ap

Vierailija
13/13 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beckhamin rouvahan on saanut kaikki 4 lastansa sektiolla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi