Huulten rohtuminen todella pahasti, kokemuksia, auttakaa!?
Pari viikkoa sitten huuleni rohtuivat ehkä pakkasen vuoksi ihan kauheasti, aina vaan nahka kuoritui, kun kasvoi uutta. Sama vieläkin, koko ajan kuivuu, kiristää ja vaseliini auttaa vain hetkeksi. Omaa rasvaa ei tunnu olevan ollenkaan. Onko jollain kokemuksia, miten sen saa paranemaan?
Kommentit (22)
Olen vasta kokeillut vaseliinia. No ruokaöljyä vähän kokeilin mutta ei se auttanut.
Ei ainakaan vaseliinia. Ceridal Ilpo geeli ei öljy. Avene cold cream tai lip balm. Kaikki apteekista.
Kysy norjalaisilta. Ne tietää nää huulirasva-asiat.
Kuori sokeripalalla ja laita jotain paksua rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis huulirasva...
Pahentaa. Olen voinut myös allergisoitua jollekin sen jälkeen, kun käytin Corsodyliä.
Ja sisäinen nesteytys, juo vettä. Mulla 99% rohtumisista johtuu elimistön kuivumisesta, crohn kiusaa.
O'Keeffe's Lip Repair suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olis huulirasva...
Pahentaa. Olen voinut myös allergisoitua jollekin sen jälkeen, kun käytin Corsodyliä.
Hanki luomukosmetiikka-huulirasva, aiheuttavat paljon harvemmin allergiaa tms. Esim. Ruohonjuuresta tai jostain luontaistuotekaupasta?
Mulla kuivettui myös huulet tässä pari viikkoa sitten. Ei oo tarvinnu pitkään aikaan käyttää huulirasvaa, mutta nyt piti alkaa rasvailemaan. Kuivuminen oli niin järkkyä, että suupielet ratkesi. Nyt kuitenkin kun olen illalla vedellyt kerroksen Acon huulivoidetta (sinertävä hylsy), niin ongelma on helpottanut. Mitään muuta huulirasvaa mä en voi käyttää, kun tulee heti kihelmöintiä ja ties mitä allergista reaktiota. Bebanthenia laitan seuraavaksi, jos tää keino yhtäkkiä lakkaa toimimasta.
Apteekista Bevita R huulivoide. Maksaa muistaakseni jotain 3,60e. Käytän läpi vuoden eikä mitään ongelmia kuivumisen kanssa.
Rasvainen bebanthen, ihan paras ja auttaa varmasti. Muuta et tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Rasvainen bebanthen, ihan paras ja auttaa varmasti. Muuta et tarvitse.
BePanthen
Vierailija kirjoitti:
Kysy norjalaisilta. Ne tietää nää huulirasva-asiat.
Alan kohta ymmärtää Johaugia, kun huulet on niin ruvella. Sitä tulee epätoivoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä syön ne irtoavat riekaleet
sama :(
Sperma auttaa.
Kato vaikka, kaikki onnellisessa parisuhteessa elävät vs. kärttyisät sinkut ja yksinhuoltajat.
Laita voidetta sisääle tullessa, ei ulos lähtiessä.
Oletko kokeillut ruokaöljyä tai hunajaa? Hiero huuliin ja jätä yöksi