Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisvaltainen työpaikka ja wc-ongelma

Vierailija
29.01.2019 |

Työpaikallani on n. 20 naista ja yksi mies. Vessoja on 4 eli naisille 2 ja miehille 2.

Jos molemmat naistenvessat on varattuja niin menettekö miesten vessaan? Joskus molemmat on vapaana koska ainoa mies on esim. ruokatunnilla.

Tämän putiikin vanhempien naisten mielestä minun tällöinkin kuuluisi jonottaa naisten puolelle.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naisten puolelle, aina!!!

Miesten vessat on saastaisia, pissaa voi olla lattialla ja  rinkulassa. 

Vierailija
2/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö se ainoa mies molempia vessoja? Mene siihen joka on kauempana miehen paikasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ehdotuksen, että toinen miesten vessa merkittäisiin tästä lähtien naisten vessaksi. Yksi mies kun ei kahdessa vessassa voi samaan aikaan käydä, joten yksi riittää.

Vierailija
4/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos koskaan siivonnut työpaikallasi naisten vessoja? Sotkuisempaa sakkia saa hakea!

T: M 38

Vierailija
5/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdoittaisin että toinen miesten vessa merkitään naisten vessassa.

Vierailija
6/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt yhdelle miehelle pitää kaksi vessaa olla.Toisessa käydään pissalla ja toisessa kakalla.

Vierailija
7/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt yhdelle miehelle pitää kaksi vessaa olla.Toisessa käydään pissalla ja toisessa kakalla.

Niin saatana.

Vierailija
8/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Kysyin pomolta (naispuolinen vanhempi täti) tuota toista miesten vessan muuttamista  niin "virallisesti" sitä ei voi muuttaa, jos vaikka on miespuoleisia vierailijoita muista yksiköistä. Mutta epävirallisesti sitä nyt saa käyttää jos naisten vessaan on jonoa. Jos naisten vessat on varattuja ilman että kukaan muu jonottaa, käytät vain naisten vessoja (ja odotat jalat ristissä)

Vierailija
9/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Kysyin pomolta (naispuolinen vanhempi täti) tuota toista miesten vessan muuttamista  niin "virallisesti" sitä ei voi muuttaa, jos vaikka on miespuoleisia vierailijoita muista yksiköistä. Mutta epävirallisesti sitä nyt saa käyttää jos naisten vessaan on jonoa. Jos naisten vessat on varattuja ilman että kukaan muu jonottaa, käytät vain naisten vessoja (ja odotat jalat ristissä)

En usko, että kysyit, mutta leikitään mukana. Miksi naiset voivat jonottaa, mutta miehet eivät?

Vierailija
10/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuohon helpoin ratkaisu oli muuttaa toinen vessa sukupuolineutraaliksi.

Eli oveen sekä miestenvessan ja naistenvessan tunnus.

Vierailija
11/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä myös sellainen tilanne, että oli n. 50 naista ja 10 miestä, tehtiin kaikista kerroksen vessoista sukupuolineutraaleja.

Vierailija
12/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos koskaan siivonnut työpaikallasi naisten vessoja? Sotkuisempaa sakkia saa hakea!

T: M 38

Siivositko sinäkin naisvaltaisessa työpaikassa? Tietenkin jos miesten vessa käyttää 1 henkilö ja naistenvessaa vaikka 10, se naisten vessa on helposti likaisempi. 

Vierailija
13/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn jatkuvasti miesten vessoissa julkisisakin tiloissa, jos ovat sellaisia yhden hengen kopperoita ja naisten vessa on varattu. Jos tämä tosiaan aiheuttaa skismaa työpaikallasi, niin pyydä että kaiki vessat merkataa unisex -vessoiksi tai että 3/4 on jatkossa naisten vessoja.

Vierailija
14/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siitä toisesta miesten vessasta voisi tehdä sukupuolineutraalin vessan. Kaikki siis saisi käyttää sitä ja työpaikkanne saisi respektiä kun vähemmistöt on huomioitu.

Vierailija
15/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen baareissakin huomannut että naiset alkavat käyttämään miesten vessaa kun jono naisten vessaan kasvaa riittävän pitkäksi...

Mutta, yritäppä itse miehenä kävellä naisten vessaan, niin tulee älytön mölö.

Vierailija
16/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vessat ovat samanlaisia kuin kotona eli yhden hengen huoneita eikä semmoisia jossa samassa huoneessa kaksi koppia, niin onko tarpeen olla erikseen naisten ja miesten vessat. Olen ollut toimistossa jossa yhdessä kerroksessa oli vain yksi vessa ja sitä käytettiin sulassa sovussa niin miehet kuin naiset. Eikä ollut siisteysongelmia. Kaikki oli kuitenkin fiksuja aikuisia ihmisiä.

Vierailija
17/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kaikki sellaiset yhden hengen kopit pitäisi muuttaa ihan kaikkialla sukupuolineutraaleiksi vessoiksi. Ymmärrän, että isommat tilat, joissa on vaikka miesten pisoaarit, halutaan pitää vain miehillä, mutta mitä olen kuullut, moni mieskään ei niistä tykkää.

Samoin nämä "invavessa on vain invalideille" -poliisit eri tiloissa ovat naurettavia. Jos ei ole lähimaillakaan yhtään pyörätuolihenkilöä, niin miksei sinne voisi mennä? Onneksi olen nähnyt myös muutamia järkipaikkoja, joissa ovessa lukee, että vessa on invalideille sopiva, mutta muutkin voivat käyttää tarvittaessa. Ärsyttävimpiä ovat paikat, joissa invavessa on lukittu, etteivät vaan muut käy siellä. Sitten kun se invalidi, jolla on vessahätä, haluaisikin käyttää vessaa, sitä avainta joudutaan metsästämään kissojen ja koirien kera ja tämän on invalidillekin todella kiusallinen tilanne. 

Vierailija
18/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyttäisin miesten vessaa.

Ilmeisesti kyseessä on yhden hengen vessat, joten paras ratkaisu on muuttaa ne unisex vessoiksi. Ei oo oikein nykyaikaa enää erotella  miesten vessaa vai naisten vessaa. Missä käyvät ne, jotka eivät koe olevansa miehiä eikä naisia?

Vierailija
19/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Siinäpä pomo on väärässä. 

Kompromissina voit ehdottaa, että toinen miesten vessa merkitään unisex-vessaksi. 

Vierailija
20/22 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen baareissakin huomannut että naiset alkavat käyttämään miesten vessaa kun jono naisten vessaan kasvaa riittävän pitkäksi...

Mutta, yritäppä itse miehenä kävellä naisten vessaan, niin tulee älytön mölö.

Moni mies myös ahdistelee ja tekee paljon pahempaakin baarien vessoissa naisille, siksi ehkä reaktio. Älä syytä naisia, vaan miehiä.