Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka olisi ollut kotiäitinä vielä kun kuopus

Vierailija
29.01.2019 |

ekaluokalla?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen, useammankin tällaisen äidin. Ja mitä sitten?

Vierailija
2/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni. Kuopuksen alakoulun ajan.

Vierailija
4/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ja lapsi on viidennellä.

Vierailija
5/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, maanviljelijä perheen äiti. Eikai ikinä käynytkään missään töissä.

Vierailija
6/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hän on siis kotiäiti, ei maatalousyrittäjä?

Itse en muista tunteneeni ainuttakaan yli kolmevuotiaan kotiäitiä.

Vierailija
7/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule. Se maatila on äidin työpaikka.

Vierailija
8/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, enpä ole häntä ikinä siellä pellolla traktoria ajamassa nähnyt. Mitään eläimiä heillä ei ole, pelkkää peltoa.

Vierailija
9/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, enpä ole häntä ikinä siellä pellolla traktoria ajamassa nähnyt. Mitään eläimiä heillä ei ole, pelkkää peltoa.

Ai, oletko pellon laidalla paljonkin päivystämässä? Kyllä meilläkin miehet ajaa traktoria enemmän. Mutta on täällä muutakin työtä. Vaikka et olisi minua pellolla traktoria ajamassa nähnyt, niin kyllä tämä maatalous minulle päätyö on. Sinun luulosi asioiden laadusta ei sitä muuta.

Vierailija
10/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa tietää, kuinka kotiäiti rahoittaa elämisensä ja onko kotiäitiys mahdollista ilman puolison suuria tuloja? Ihanaahan se olisi olla kotona lapsia ja perhettä varten käytettävissä, mutta meidän perheessä talous ei anna myöten, vaan tarvitaan kaksi työssä käyvää, jotta saadaan kohtuullinen elintaso, eli vuokra ja laskut maksettua, terveellistä ja ravitsevaa ruokaa sekä lapsille harrastukset, joista he nauttivat ja sitten siivu pahan päivän varalle.

Kuinka tulevaisuus on turvattu? Esim. Jos puoliso sairastuu, eikä hän voisi enää osallistua elatukseen samoin, kuin nyt? Entäs puolison kuolema, ellei asunto ym. Ole jo täysin maksettu? Kuinka eläkekertymä, vai jääkö kotiäiti suosiolla kansaneläkkeen varaan?

Vierailija
11/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso perintö mahdollisti tämän minulle, mutta on kyllä todella harvinaista. Mies on kuin Uuno Turhapuro, rikkaissa naimisissa. Miehen tulot ovat pienet.

Vierailija
12/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, oletko pellon laidalla paljonkin päivystämässä? Kyllä meilläkin miehet ajaa traktoria enemmän. Mutta on täällä muutakin työtä. Vaikka et olisi minua pellolla traktoria ajamassa nähnyt, niin kyllä tämä maatalous minulle päätyö on. Sinun luulosi asioiden laadusta ei sitä muuta.

No kerrotko mitä se nainen on siellä työkseen tehnyt kun mies on hoitanut pellot ja muuta heillä ei ole? Niin, hoitanut lapsia ja kotia.

Vierailija
13/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit puhua vaikka minusta.

Olen ollut "kotona" maatilalla yli 20 vuotta ja nyt nuorin lapsi 13 vuotta.

Ei ole eläimiä, mutta sivuelinkeinoja on eikä ne välttämättä näy toisille työnä.

Monet kyselee mitä teen työkseni, niin vastaan yleensä olevani kotona. Miksi selittäisi ihmisille mitä teen jos eivät itse ole ymmärtäneet minun tekemien asioiden olevan työtä.

Vierailija
14/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden viisikymppisen naisen joka ei ole koskaan ollut työelämässä, ammatiltaan aineenopettaja. Teki vielä iltatähden nuorimmaisen ollessa 16-v koska lasten kasvaminen oli niin haikeaa. 

Itse en koskaan laskisi talouttani ja käytännössä koko elämää mieheni varaan.

Vierailija
15/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden viisikymppisen naisen joka ei ole koskaan ollut työelämässä, ammatiltaan aineenopettaja. Teki vielä iltatähden nuorimmaisen ollessa 16-v koska lasten kasvaminen oli niin haikeaa. 

Itse en koskaan laskisi talouttani ja käytännössä koko elämää mieheni varaan.

Mistä tiedät hänen taloutensa ja koko elämänsä olevan miehen varassa?

Vierailija
16/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerrotko mitä se nainen on siellä työkseen tehnyt kun mies on hoitanut pellot ja muuta heillä ei ole? Niin, hoitanut lapsia ja kotia.

Jos se hoitaa vaikka kaikki paperihommat? Sopimukset tukkujen ja tuottajien kanssa, tukihakemukset, verotusasiat? Tilaa tarvikkeet, sopii huollot ja lomitukset, pitää talouden tulot ja menot tasapainossa? Ootko itse joskus maatilalle elänyt, kun tiedät noin hyvin, ettei siellä ole muita töitä kuin se traktorilla pellolla ajelu? Jotenkin epäilen, että yhtä vähän kuin minäkin, mutta minä sentään tajuan, että siellä maatillalla tehdään vähän kaikkea muutakin kuin ajellaan traktorilla, jotta se tila pysyy pyörimässä, vaikkei minullakaan ole hajua, mitä kaikkea muuta.

Vierailija
17/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit puhua vaikka minusta.

Olen ollut "kotona" maatilalla yli 20 vuotta ja nyt nuorin lapsi 13 vuotta.

Ei ole eläimiä, mutta sivuelinkeinoja on eikä ne välttämättä näy toisille työnä.

Monet kyselee mitä teen työkseni, niin vastaan yleensä olevani kotona. Miksi selittäisi ihmisille mitä teen jos eivät itse ole ymmärtäneet minun tekemien asioiden olevan työtä.

No mitä sitten teet sen maanviljelyn eteen?

Vierailija
18/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se hoitaa vaikka kaikki paperihommat? Sopimukset tukkujen ja tuottajien kanssa, tukihakemukset, verotusasiat? Tilaa tarvikkeet, sopii huollot ja lomitukset, pitää talouden tulot ja menot tasapainossa? Ootko itse joskus maatilalle elänyt, kun tiedät noin hyvin, ettei siellä ole muita töitä kuin se traktorilla pellolla ajelu? Jotenkin epäilen, että yhtä vähän kuin minäkin, mutta minä sentään tajuan, että siellä maatillalla tehdään vähän kaikkea muutakin kuin ajellaan traktorilla, jotta se tila pysyy pyörimässä, vaikkei minullakaan ole hajua, mitä kaikkea muuta.

Mitä sitä naista tunnen niin ei varmasti hoida mitään virallisia asioita, vaan hänen miehensä. Uskokaa nyt että hän on kotiäitinä ja mies hoitaa pellot ja elinkeinon.

Vierailija
19/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerkeää vanhin mennä kouluun kun oon vielä nuorimman kanssa kotona..tai siis olettaen että jään vielä kotihoidontuelle. Miehellä ei todellakaan ole isot menot mutta hyvin me pärjätään..halpa vuokra ja osataan suunnitella rahanmeno niin että raha riittää. Nytkin säästetään kesälomaa varten..ei muuten matkustella oikeastaan yhtään mutta ensi kesänä käydään viikko lomailemassa ihan vaan Suomessa:)

Vierailija
20/30 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä naista tunnen niin ei varmasti hoida mitään virallisia asioita, vaan hänen miehensä. Uskokaa nyt että hän on kotiäitinä ja mies hoitaa pellot ja elinkeinon.

Kylläpä tämä yksi nyt niin varmasti ja ehdottomasti tietää miten jollain maatilalla työt hoidetaan :-) Tiedätkö mitä? Sinulle ja meille muille ei kuulu millään lailla miten siinä perheessä työnjako hoidetaan. Se on aivan heidän asiansa. Sinulla ei ole mitään oikeutta tuohon tuomitsevaan sävyysi. En edes ymmärrä mitä, ketä ja miksi olet tuomitsemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi