Köyhä työtön yh-äiti ostaa kalliita valmisruokia jatkuvasti
Olen töissä pienen kunnan, sellaisen, jossa "kaikki tuntevat kaikki", ainoassa ruokakaupassa. Työskentelen ensisijaisesti kassalla ja olen tässä ollut jo parisenkymmentä vuotta. Tässä ajassa kyllä oppii muistamaan eri ihmisten kauppakorien sisällön, vaikkei niistä muuten kiinnostunut olisikaan. Kaikkein eniten minua hämmästyttää eräs työtön yh-äiti, joka käy kaupassa joka päivä. Hän on hyvin pukeutunut, huoliteltu, ei osta ikinä alkoholia, mutta sen sijaan kalliita eineksiä, lohta, leikkeleitä, suklaata, jäätelöä, hedelmiä ja yleensä niitä erikoishedelmiä ei siis sellaista perusruokaa mitä muut ihmiset syövät ja ostavat. Ja niinkin hoikaksi ihmiseksi mitä hän on, hän ostaa ruokaa todella paljon. Luin juuri äsken iltapäivälehdestä miten tiukoilla työttömät ovat ruoan suhteen. Ei ainakaan tämä kyseinen rouva. Itse en voisi ostaa niin kalliita sapuskoita itselleni!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Maksaako käteisellä vai kortilla?
Aina käteisellä
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis hän on työtön, mutta mistä tiedät, että on köyhä? Oletko varma, että on edes työtön? Siksi kysyn tätä, kun itse tein töitä kotona, melkein kaikki luulivat työttömäksi. Tuon valinnan tein lapsen sairauden vuoksi.
Tämä on kyllä työtön ollut ainakin niin kauan kuin minä hänet olen "tuntenut" eli vajaat 20 vuotta ehkä. Ja kyllä se on ihan yleisesti tiedossa. Tässä yksi aamu hän oli tavallista aikaisemmassa ja oli aika iso kärryllinen ruokaa, sitten hän päästi erään nuoren miehen ohitseen kassalla ja sanoi jotakin, että mene sinä vaan kun mulla ei ole mikään kiire.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina käteisellä
ap
No, tämä yh-äiti voi kyllä olla ns. työtön, mutta köyhä hän ei ole. Sanotaanko niin että on säännölliset tulot. Miksipä sitten ei ostaisi sitä mistä tykkää?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina käteisellä
ap
No, tämä yh-äiti voi kyllä olla ns. työtön, mutta köyhä hän ei ole. Sanotaanko niin että on säännölliset tulot. Miksipä sitten ei ostaisi sitä mistä tykkää?!
Häh, niin miten niin ei voi olla köyhä jos maksaa käteisellä. EIkös nimenomaisesti luottokortittomat osta käteisellä?
Jos hän seurustelee jonkun miehen kanssa joka tarjoaa ruuat. Juuri tuo kyttäys on kamalaa ihan pienillä paikkakunnilla.
Mistä hitosta sinä voit tietää hänen rahatilanteesta. Anna mun kaikki taas kestää...
Vierailija kirjoitti:
Jos hän seurustelee jonkun miehen kanssa joka tarjoaa ruuat. Juuri tuo kyttäys on kamalaa ihan pienillä paikkakunnilla.
Pyydän lukemaan tarkemmin avaukseni. Minä en kyttää vaan pakostakin sen vaan huomaa mitä ihmiset ostavat kun kassalla töissä olen. Ja ihmettelin vaan työttömien jupinoita ruoan puutteesta ja siksi kerroin tuon esimerkin. Enkä viitsi enää jatkaa keskustelua jotten tule loukanneeksi tiettyjen ihmisten yksityisyyttä.
Olipa työtön tai ei niin jospa hän ostaa muillekin kuin omaan talouteensa ruokaa. Jos hän työttömänä hoitaa vaikka vanhusten ruokaostoksia. Siihen viittaisi valmisruokien runsas ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydän lukemaan tarkemmin avaukseni. Minä en kyttää vaan pakostakin sen vaan huomaa mitä ihmiset ostavat kun kassalla töissä olen. Ja ihmettelin vaan työttömien jupinoita ruoan puutteesta ja siksi kerroin tuon esimerkin. Enkä viitsi enää jatkaa keskustelua jotten tule loukanneeksi tiettyjen ihmisten yksityisyyttä.
Vaikka et kyttää niin et voi tietää esim seurusteleeko hän jonkun kanssa joka antaa rahat ostoksiin. Minun ensimmäinen mieheni osti aikoinaan minulle ruokaa tai antoi rahaa että saan ostaa ruokaa kaupasta kun olin työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka et kyttää niin et voi tietää esim seurusteleeko hän jonkun kanssa joka antaa rahat ostoksiin. Minun ensimmäinen mieheni osti aikoinaan minulle ruokaa tai antoi rahaa että saan ostaa ruokaa kaupasta kun olin työtön.
Sen verran sanon ja en yhtään enempää, että se henkilö ei seurustele kenekään kanssa. En ole ikinä nähnyt häntä miehen kanssa ja tuskin hän nyt olisi viimeaikoinakaan miestä voinut iskeä kun on jo yli 50v.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran sanon ja en yhtään enempää, että se henkilö ei seurustele kenekään kanssa. En ole ikinä nähnyt häntä miehen kanssa ja tuskin hän nyt olisi viimeaikoinakaan miestä voinut iskeä kun on jo yli 50v.
ap
Eihän tuo ikä vaikuta mitenkään seurusteluun ja onhan hänellä mies/miehiä ollut kun kerran on yh-äiti eli lapsiakin on.
Porvoolainen kassahenkilö yrittää nyt kovasti saada aikaan keskustelua prostituutiosta :)
Mihin perustat väitteesi että hän on köyhä? Sinullahan ei voi olla mitään oikeaa tietoa hänen rahatilanteestaan. Tiedät ainoastaan että hän ei käy töissä. Hän on voinut vaikka voittaa lotossa, saada perintöä yms. Ja varmasti olisi hipihiljaa asiasta kun tuollaisten kyylien joukossa asuu.
Onko hän suoraan sinulle valitellut että voi kun olen köyhä? Jos ei ole niin lakkaa olettamasta asioita.
Veikkaan, että ei ole köyhä.
On sitä muutakin tuloa kuin palkkatulot.
:)
Mistä ihmeestä sinä kassantäti toisen tilin saldon tiedät ? Se, että on työtön , ei automaattisesti tarkoita, että on köyhä. Avarrappa nyt vähän maailmankuvaasi.
Mä olen ollut 7v nyt työttömänä, mutta en koskaan köyhä. Isän perintönä on vieläkin maata ainakin puolen miljoonan edestä, vaikka sitä olen tässä työttämänä aika kiitettävällä tahdilla myynyt.
Kaikki työttömät eivät ole köyhiä, eikä kaikilla työttömillä ole puutetta ruoasta. Olet nyt tavannut yhden sellaisen työttömän. Bingo!
Siis hän on työtön, mutta mistä tiedät, että on köyhä? Oletko varma, että on edes työtön? Siksi kysyn tätä, kun itse tein töitä kotona, melkein kaikki luulivat työttömäksi. Tuon valinnan tein lapsen sairauden vuoksi.