Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten iso turnoff on jos 25 vuotias mies asuu vanhemmillaan opiskelujensa takia?

Vierailija
28.01.2019 |

Otsikossa tuo kysymys jo tulikin. Olen 25 vuotias mies ja asun opiskelujeni takia vanhemmillani. Asun pienellä muuttotappio kunnalla, jossa asuntojen hinta/laatusuhde on luokkaa umpisurkea.

Minulla on vielä vuoden verran opintoja jäljellä ja valmistumisen jälkeen muutan isommalle paikkakunnalle, joten en näe mitään järkeä muuttaa vuodeksi mihinkään murjuun maksamaan 500 € kuussa. Mieluummin säästän nuo rahat sitten paremman luokan asuntoon.

Mitä ajattelette? Pidättekö, jotenkin outona tämmöistä ratkaisua? Olisiko tämä kuinka suuri turn off parisuhdetta ajatellen?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään täysjärkistä kiinnosta, miten sinä asut.

Vierailija
2/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on turn off siinä kohtaa, kun sen oikean miehen joskus kohtaat. Ei tuollaisten anneta haitata siinä kohtaa, kun toisistaan oikein kunnolla tykätään. Erilaiset pintaliitäjät ja idiootit on sitten asia erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita. Joillekin tuo on turn off. Fiksummat ymmärtävät tilanteesi ja näkevät muutenkin, ettei kotona asuminen mitenkään määrittele koko persoonaasi. AV:n oikeassaoloraati tietenkin voi olla toista mieltä. Samaan aikaan nämä raatilaismammat ihailevat manoloita, jotka jossain tuolla manolomaissa asuvat vielä vanhemmiksikin äitinsä helmoissa. Miten lienee sitten tämän kulttuurirelativistisen harkintakyvyn laita...?

Vierailija
4/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tuntuu olevan sellainen ajatusmalli, että viimeistään 18 vuotiaana pitäisi muuttaa pois.

Vierailija
5/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin maisteriksi valmistumisen jälkeen 2 vuotta vanhempien luona keräten rahaa omaan asuntoon . Sain ostettua velattoman asunnon. Löysin kyseisenä aikana itselleni poikaystävän, eikä häntä ainakaan haitannut. Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta ja asutaan nykyään yhdessä. Muuttotappiokunnasta ei omaa asuntoa kannata hommata, sitä ei saa myytyä. Kuulostat fiksulta, ehdottomasti voisin deittailla sinua jos en olisi jo varattu ja jos olisin nuorempi kuin 30-vuotias.

T. Nainen 30 v.

Vierailija
6/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä mä ainakin lähettäisin poikani saksaan ja sanoisiin että takas ei olee tulemista ennenkuin on 3 michelintäthteää se on varma. Turha tullla pimpottelemaan.

Vierailija
7/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä mä ainakin lähettäisin poikani saksaan ja sanoisiin että takas ei olee tulemista ennenkuin on 3 michelintäthteää se on varma. Turha tullla pimpottelemaan.

Sittte se tulee 10 vuoden päästä takas "nonii, misssäs ne 10 michelintäähteä on?" "No mä oon tosssa paikalllisella nesteellä keittämässä kaurapuuroa mä ooon ihan vtun jäässä pääsenkö sisällle lämmittelemään".

Vierailija
8/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi erittäin iso turn off. Ymmärrän kyllä perustelusi, mutta eipä huvittaisi seurustella tässä iässä enää niin, että kyläiltäisiin vanhempien nurkissa. Saati muuttaa yhteen ja alkaa elää yhteistä elämää miehen kanssa, joka ei ole itsenäistynyt jo tuossa iässä. 

Vierailija
9/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tuntuu olevan sellainen ajatusmalli, että viimeistään 18 vuotiaana pitäisi muuttaa pois.

Lisään viestiini vielä sen verran, että mielestäni muuttujia on liikaa eikä ihmistä voida tuomita pelkästään asumisjärjestelyjen takia. Mielestäni parikymppisenä on vielä ok asua vanhemmilla. Hyvänä esimerkkinä vaikka opintojen ajan.

Ei se omilleen muuttaminen kenestäkään aikuista tee vaan ihan muut asiat.

Vierailija
10/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa tuo kysymys jo tulikin. Olen 25 vuotias mies ja asun opiskelujeni takia vanhemmillani. Asun pienellä muuttotappio kunnalla, jossa asuntojen hinta/laatusuhde on luokkaa umpisurkea.

Minulla on vielä vuoden verran opintoja jäljellä ja valmistumisen jälkeen muutan isommalle paikkakunnalle, joten en näe mitään järkeä muuttaa vuodeksi mihinkään murjuun maksamaan 500 € kuussa. Mieluummin säästän nuo rahat sitten paremman luokan asuntoon.

Mitä ajattelette? Pidättekö, jotenkin outona tämmöistä ratkaisua? Olisiko tämä kuinka suuri turn off parisuhdetta ajatellen?

Olen 26v ja mielestäni sulla on ihan ymmärrettävä syy. Tilapäinen kotona asuminen on ihan normaalia eikä ole turnoff jos auttaa vanhempia ja muutenkin on ns. kunnollinen mies. Ja jos ihan loppuelämän suhdetta etsii niin järkevyys raha-asioissa ja hyvät välit vanhempiin on vaan plussaa :)

Siinä tilanteesaa olis turnoff, jos asuisit kotona, koska et jaksa mennä töihin tai et viitsi tehdä kotitöitä vaan äiti hoitaa kaiken.

Vierailija
11/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut mulle tuossa iässä turn off. En vieläkään pidä hyvänä, ettei nuori koe tarvetta irtaantua lapsuuden kodista.

Eikö ole kiusallista viedä tyttöystävää kotiin, kun siellä on äiti ja isä? Mä olisin tullut hulluksi.

Vierailija
12/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi turn off, arvostan perhekeskeisiä miehiä.

N26

Vierailija
13/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulle ainakaan yhtään turn off, jos osaat kuitenkin itse siivota, laittaa ruokaa ja pyykätä. Näitäkin sankareita näkee, jotka asuvat kotona äidin helmoissa ties kuinka vanhaksi ja eivät ikinä opettele mitään kotitöitä vaan antavat äitinsä tehdä kaiken.

Vierailija
14/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut mulle tuossa iässä turn off. En vieläkään pidä hyvänä, ettei nuori koe tarvetta irtaantua lapsuuden kodista.

Eikö ole kiusallista viedä tyttöystävää kotiin, kun siellä on äiti ja isä? Mä olisin tullut hulluksi.

Tämä ei ole ollut ongelma jo siitä syystä, koska kunnallani ei kovin montaa ikäistäni naista enää ole.

Äkkilaskemalla parikymppisiä asuu täällä ehkä 10 max 15 ja suurin osa näistä on miehiä.

-AP

Vierailija
15/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, todella suuri turn off. Yhden 24 vuotiaan "miehen" jouduin unohtaa, kun paljastui, että se asuu äidin ja isän kanssa. Puistattaa edes muistella koko poikaa, Äidin pikku poikaa.

Vierailija
16/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulle ainakaan yhtään turn off, jos osaat kuitenkin itse siivota, laittaa ruokaa ja pyykätä. Näitäkin sankareita näkee, jotka asuvat kotona äidin helmoissa ties kuinka vanhaksi ja eivät ikinä opettele mitään kotitöitä vaan antavat äitinsä tehdä kaiken.

Itse hoidan asiani, maksan laskuni ja siivoan jälkeni.

Olen sen verran ylpeä, etten voisi edes kuvitella loisivani muiden hyysättävänä.

Vierailija
17/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto pois muuttotappiokunnasta ja samalla vanhempien luota tekee taatusti hyvää tyttömenestyksellesi.

Melkein aina pieniin muuttotappiokuntiin jää vain nuoret pojat ja miehet, tytöt muuttaa suuriin kaupunkeihin opiskelemaan.

Vierailija
18/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, todella suuri turn off. Yhden 24 vuotiaan "miehen" jouduin unohtaa, kun paljastui, että se asuu äidin ja isän kanssa. Puistattaa edes muistella koko poikaa, Äidin pikku poikaa.

En näe mitään järkeä muuttaa vuodeksi johonkin surkeaan luukkuun kun tarkoitus on täältä kuitenkin lähteä valmistumisen jälkeen pois.

Säästyypähän rahaa parempilaatuiseen asuntoon.

-AP

Vierailija
19/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytä tilaisuutesi kun pääset pois nykyisestä asuinpaikastasi. Jos olet sitten työssäkäyvä ja täysijärkinen, ei mitään huolta pitäisi olla.

Vierailija
20/129 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan niin suuri turn-off kun 35-vuotias esiintymiskammoinen mies joka haaveilee näyttelijän urasta ja asuu vielä vanhempiensa luona.

Ei tuolla ole mitään väliä. Olen itsekin asunut pätkiä äitini luona sen jälkeen kun heti lukion jälkeen muutin omilleni, ei vaan ollut mitään järkeä etsiä "vakikotia", kun en edes tiennyt missä maassa halusin asua. Olen nyt 30, ja asun ulkomailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi