Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muija kaatoi juuri kolme litraa maitoa viemäriin

Vierailija
28.01.2019 |

Parasta ennen -päiväys oli 26.1. Maito oli kuitenkin vielä täysin käyttökelpoista, oman kokemukseni mukaan maidot (ainakin rasvattomat) säilyvät hyvinä ainakin viisi päivää parasta ennen -päiväyksen jälkeen. Ja kyseessähän ei todellakaan ole viimeinen käyttöpäivä, ja vaikka olisikin, olisi mielestäni suotavaa käyttää edes vähän järkeä ja tehdä aistinvaraisia havaintoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidon rakenteesta ja hajusta näkee aika hyvin kun se alkaa hapantua. Siksi sitä voi aika huoletta käyttää päiväyksistä riippumatta.

Vierailija
2/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen muija sulla. Ota ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppaa se ajattelematon lehmä!

Vierailija
4/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulisko tissimaitoa?

Vierailija
5/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vinkuu päiväyksistä. Toki itse olen tarkka viimeisten käyttöpäivien suhteen (piheyttäni saatan itse syödä tai tarjota miehelle, jolle luultavasti ei kelpaa, mutta voisi syöttää lapsille, joille itse en syötä), mutta parasta ennen -päivän ylittänyttä syötän surutta.

Juuri oli puhetta kun olisi tarjolla ollut halpaa karkkia, ja parasta ennen -päivä mennyt. Mies mukisi että vanhaa, ei voi ostaa.

Vierailija
6/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin kuole mutta ei oo tuorettakaan. VII siis käyttää mutta ei oo erityisen hyvää ja raikasta. Miksi noin paljon maltoa yleensä kaspissa?

Vierailija
7/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko te juotte maitoa päivässä tai viikossa? Olisiko hänen pitänyt avata ne kaikki kolme? Sittenhän ne olisivat ainakin menneet pilalle. 

Järjetöntä ostaa niin paljon maitoa (tai mitään muutakaan), jos ei pysty käyttämään määräpäivään mennessä. 

Vierailija
8/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niihin kuole mutta ei oo tuorettakaan. VII siis käyttää mutta ei oo erityisen hyvää ja raikasta. Miksi noin paljon maltoa yleensä kaspissa?

Meillä on noin paljon maitoa aina kaapissa ja enemmänkin.

Eikä se maku muutu mihinkään. Itse voin hyvin juoda viikonkin vanhaa maitoa ja muita maitotuotteita. Ei tosiaan mene miksikään.

Vierailija
9/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan ollu tarkka päiväyksistä, onneksi ei mieskään. Meillä ei käytännössä mee ikinä ruokaa roskiin, paitsi joskus jotain nahistuneita vihanneksia. Just söin tänään töissä yli 3 viikkoa vanhan jugurtin, en ees ajatellu koko päiväystä. Lihassa oon tarkempi, laitan pakkaseen jos uhkaa mennä vanhaksi. Maito säilyy hyvin viikon päiväyksestä jos avaamaton.

Niin ja ruokamyrkytystä ei oo koko perheellä ollu koskaan eikä kyllä muutenkaan juuri sairastella.

Vierailija
10/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinä vaiheessa huomaan, että maidossa on jotain mätää kun kahviin kaataessa nousee kokkareet pintaan.

Vierailija
11/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa hävikkiä. Jollei sellaisenaan ole käyttöä, voi tehdä pannaria, kaakaota tai vanukasta tmv, niissä ei kyllä parin päivän viive maistu mitenkään.

Mutta ylipäätään maitoa ei tarvitse kenenkään ostaa juotavaksi, korkeintaan joskus ruokien valmistukseen.

Vierailija
12/12 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidosta kyllä huomaa jos on mennyt vanhaksi. Ihan turhaan kaatoi pois.niIkävää tuhlausta. Meillä oli jäänyt arvaamaton raejuustopurkki jääkaappiin, parasta ennen kuukausi sitten. Ei mitään vikaa, pistelin menemään. Ei tietenkään enää avattuna säilyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi