Tämä on ikuisuusaihe ja googlella löytyy vastaavia vaikka kuinka, mutta silti. Mitä teillä syödään tällä viikolla?
Mä olen niin kypsä loputtomaan ruuanlaittoon.
Auta mua, jooko, ja kerro mitä teillä syödään tällä viikolla?
Uskoisin saavani niistä vinkkejä meidänkin perheen ruokailuihin.
Kommentit (17)
Mä syön tänään viikonlopun "rääppeitä". Mulla on vielä puolikas, kuivahtanut patonki joka jäi lauantailta yli. Halkaisen sen ja laitan siihen tomaattikastiketta, muutaman salamisiivun, punasipulia, oliiveja, homejuustoa ja juustoraastetta ja laitan uuniin.
Huomenna teen uunimunakkaan, johon tulee pari keitettyä perunaa kuutioina, paprikaa, oliiveja ja juustoraastetta, ehkä jopa (!) tonnikalaa jos oikein villiksi heittäydyn. Siitä riittää kahdeksi päiväksi.
Torstaina tulee miesystävä jo viikonloppukylään, teen varmaan pienen pizzan meille.
Perjantaina odotamme illalla vieraita. Teen couscous-salaatin, muna-jauhelihapasteijoita, samosoja, kaksi piirakkaa (feta-oliivi ja lohi-katkarapu) ja minttu-valkosipulikastikkeen kreikkalaiseen jogurttiin salaatinkastikkeeksi.
Mutta täältä hyviä arkiruokia:
Risottoa tonnikalahernemaissipaprikalla. Makaroonia ja spakettikastiketta. Perunamuusia ja lihapullakastiketta. Perunajauhelihasoppaa. Yleensä noista riittää seuraavaksipäiväksi. Joten aina yleensä syödään 2 päivää samaa ruokaa. Teen isoja ruokamääriä.
Ikuisuuskysymykseen ikuisuusvastaus: meillä syödään tänään linssipataa. Hyvää, halpaa ja riittoisaa.
Tänään lauantaiset rääppeet kermaisesta ja juustollakuorrutetusta uuniseistä, lisänä riisiä. Tiistaina sunnuntailta jääneet possunfilenoisetit, lisänä uunijuureksia. Keskiviikkona teen lihapullia ja spagettia. Torstaina katkarapu-kiinankaalinuudeliwokkia. Perjantaina kinkkupiirakkaa ja salaattia.
koko viikon menua en ole suunnitellut.
Tänään ja huomenna syödään haukipullia. Lisukkeina tilli-jugurttikastike, kermaperunat, aura-punajuuripaistos, ratatouille, kvinoasalaatti, coleslaw. Siksi niin monta lisuketta, kun syöjillä on vähän eri mieltymykset ja kaapeissa sattui olemaan vanhentuvia elintarvikkeita, niin siksikin tein montaa sorttia. Noista lisukkeista varmaan riittää vielä keskiviikoksi (ja ehkä torstaiksikin), että sitten tarvitsee vain keksiä haukipullien tilalle jotain muuta.
En ole edes päättänyt vielä tämän päivän ruokaa. Kohta lähden kauppaan ja päätän siellä, kun näen mitä on tarjouksessa.
Eilen söimme stroganoffia ja uunilohkoperunoita, lisäksi salaattia. Lauantaina tein uunilohta, parsakaalia, lanttu-perunasosetta, salaattia ja jälkkäriksi persikkapiirakan. Perjantaina mies teki pasta bolognesea ja salaatin lapsille ja itselleen, minä olin iltavuorossa. Torstaina oli ilmeisesti alkuviikon tähteitä (minä iltavuorossa), keskiviikkona oli makkarakeittoa (olin silloinkin iltavuorossa).
Tällä viikolla ajattelin, että meillä syödään: lihapullia (itse tehtyjä) tomaattikastikkeessa ja perunoita, lohta ja riisiä ja pestopastaa ja uunijuureksia. Aina on jotain tuoretta kasvusta ruoan kanssa.
Viikonloppuna on synttärijuhlat, joten silloin on lasagnea ja tortilloja ja herkkuja.
Kaalilaatikko
Siskonmakkarakeitto
Punajuuri paistos
Sulhaspiirakoita ja munavoita
Alkuviikon ruokalista:
Maanantai: lanttukiisseli, karjalanpiirakat, munavoi
Tiistai: Järvikalapihvejä, perunamuussia, salaattia
Keskiviikko: Maksamkkarakeitto, leipä, voi
Torstaista eteenpäin ei ole vielä suunniteltu.
Lihasuikale kastike & perunat
Kana-pasta-salaatti
Lasagne
Juustoinen uunikala & muusi
Aamupalat, välipalat & iltapalat puuroa, smoothieta, hedelmiä & voileipää toiveiden mukaan.
perunat, lindströmin pihvit, salaatti
broiler-bolognese
minestronekeitto
kirjolohikiusaus
broilernugetit
säästän rahaa ostamalla koulun ylijäämäruokaa.
Tällä viikolla on riistakäristystä, kanakeittoa ja lehtipihviä. Teen aina kahden päivän ruuat kerralla. Sunnuntaina syödään sitä, mitä pakkasessa on.
Aamupalana puuroa, välipalana hedelmiä, iltapalana leipää tai vastaavaa.
Tänään on makaroni-nötköttipataa tai tortilloja, kun sattuu olemaan salaattitarpeita jotka ehkä eivät enää kauaa säily. Huomenna ajattelin tehdä kaalilaatikkoa. Sitten kai kaivellaan kaappeja ja sävelletään jotain vanhimmista säilykkeistä yms.
Tänään possun sisäfilettä (oli tarjouksessa 9,90 kg), röstiperunoita ja salaattia.
Huomenna lasagne.
Keskiviikkona syödään ulkona, kiinalaista ehkä?
Torstaina tulee vegaani tytär käymään, en tiedä vielä mitä laitan. Ehkä kikherne-munakoiso-currya.
Perjantai on kaukana eikä vielä tietoa mitä on tarjouksessa.
Kurpitsakeittoa, kana-kookos kastiketta ja keitettyä kukkakaalia, tonnikalasalaattia, paistettua tonnikalafilettä ja avocado-mango salaattia, lohta ja bataattia sekä kanaa ja uunissa paahdettua punajuurta+raejuustoa. Siinä viikon päivällissuunnitelma :)
Ruvettiin valpiodieetille eli syödään vain joka kolmas päivä euron hampurilaisia. Tulee halvaksikin.