Voisitko kuvitella olevasi ystävä työttömän kanssa?
Jos tutustut johonkin ihmiseen ja ilmenee, että hän on työtön niin kuinka paljon annat sen vaikuttaa mahdolliseen tutustumiseenne? Kuinka paljon mietit sitä, että jos yksilöidyt liikaa työttömän ihmisen seuraan niin sinutkin voidaan luokitella samaan kastiin kuuluvaksi?
Kommentit (36)
Mun ystävät ovat työttömiä. Kiva olla sellaisten seurassa, jotka eivät jaarittele työasioita.
Itse en välitä niistä jutella vapaalla.
Uusin ystäväni on työtön. Tykkään hänestä tosi paljon. Ei väliä ystävien titteleillä. Pääasia, että ihminen on hyvä tyyppi.
Minä jopa seurustelen työttömän kanssa, ja hän oli työtön jo seurustelumme alkaessa. Ajattelepas sitä!
En ystävysty edes ammattikoululaisen kanssa, vielä vähemmän työttömän, hyi, sehän voi vaikka tarttua
Sun päästä pulpahtelee aika laaja skaala näitä juttuja. Tylsiä ne on mutta pointsit aktiivisuudesta.
Sivistys ratkaisee, kun valitsen ystäviä. Kova duunari ei todellakaan kiinnosta.
Voisitko sinä kuvitella olevasi kirjoittamatta tänne typeriä aloituksia?
Ensimmäinen ajatus tästä ketjusta oli, että voi luoja, en todellakaan haluaisi edes tutustua ap:hen.
Työttömyys voi tulla ihan kenelle tahansa.
En välttämättä ystävystyisi "elämäntapatyöttömien" kanssa, koska silloin tuskin muukaan arvomaailma kohtaisi, mutta en todellakaan sanoisi "ai oot työtön, hei hei sitten". Jos ihminen kuitenkin etsii töitä, se ei vaikuttaisi ollenkaan mielipiteeseeni ihmisestä. Jos ihminen on mukava, työttömyys ei haittaa.
Ap:n kanssa sanoisin "en halua olla kanssasi tekemisissä", ja toivottavasti tällainen asenne palijastuisikin mahdollisimman alussa.
Vaikeaa. Nukkavieruja rahankinuajia. Alkoa, tupakkaa, mt-ongelmia. Mitensullaonvaraa-ihmettelyä. Pummaamista. Normi kavereilta piilottelua. En alkais. Kannattaa miettiä että siihen työttömyyteen on syy... Työttömille aikataulut on mahdottomia ymmärtää. Aamuksi ei kannata sopia mitään, eivät ole hereillä. Ovat kaikki jollain tapaa toiskykyisiä parhaimmillaankin
Oliko tarkoitus kysyä: "Pelkäätkö, että työttömyys tarttuu?"
Itse olen työtön, ja voisin aivan hyvin olla työssäkäyvän kanssa ystävä. Olen jopa naimisissa työssäkäyvän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen ajatus tästä ketjusta oli, että voi luoja, en todellakaan haluaisi edes tutustua ap:hen.
Työttömyys voi tulla ihan kenelle tahansa.
Et sinä sitä tietäisi, kun tutustuisitte kuka hän on ja mitä tekee. Teillä voisi olla vaikka kuinka hassunhauskaa yhdessä.
Voisin, ei työllä/työttömyydellä ole mitään merkitystä, jos toinen on hyvä tyyppi.
Karma kirjoitti:
Toivottavasti köyhyys ja työttömyys osuu apn kaltaisten mätisäkkien kohdalle ja lujaa
Mä ajattelin, että ap on työtön, ja kyselee miten häneen suhtaudutaan.
Olen jo ystävä useamman työttömän kanssa. Saatan itsekin olla siinä jengissä jossakin vaiheessa elämää.
Riippuu vain ihmisen elämänasenteesta. Jos on pitkäaikasityötön, joka ei edes pyri saavuttamaan mitään elämässään ja syyttää kaikesta epäonnesta esim. mt-ongelmia, joiden niidenkään eteen ei tee mitään, niin ei kiitos, en jaksa tutustua niin negatiiviseen ja erilaiseen ihmiseen.
Loppujen eli suurimman osan kohdalla työttömyys ei ole mikään ongelma. Esim. pitkäaikaistyötön, joka yrittää saada itsensä työkykyiseksi - voin olla kaveri. Esim. työtön, joka yrittää päästä juuri omalle unelma-alalle - voin olla kaveri. Esim. työtön, joka on vasta jäänyt työttömäksi ja vielä etsii uutta suuntaa - voin olla kaveri. Esim. työtön, joka on kouluttautumassa uudelle alalle tai perustamassa yritystä - voin olla kaveri. Esim. työtön, joka on niin sairas, ettei hänelle oikeasti löydy työtä miltään alalta eikä keksi miten itsensä elättäisi yrittäjänä - voin olla kaveri.
"Kuinka paljon mietit sitä, että jos yksilöidyt liikaa työttömän ihmisen seuraan niin sinutkin voidaan luokitella samaan kastiin kuuluvaksi?" - En ole yhtä kuin kaverini, mutta tietenkin valitsen seurakseni vain niitä ihmisiä, joiden kanssa viihdyn. Ja jos viihdyn jonkun seurassa, en välitä siitä mitä muut hänestä tai minusta sen perusteella ajattelevat.
Ap ilmeisesti olettaa kaikkien työttömien olevan lähiöräkälässä viihtyviä elämäntapatyöttömiä jotka lorvii jo kolmatta sukupolvea.
Ei mitään väliä. Ehdottomasti voisi olla. Mulla on nytkin ystävänä työtön, työssäolija, yrittäjä ja kansanedustaja. En todellakaan katso ihmisen ammattia, kenen kanssa olen ystävä. Se ratkaisee, että ihminen on hyvä arvoiltaan ja ns. oikea ystävä.
Öööööh... mitenkä se työttömyys siihen vaikuttaisi, kerropa sinä SE?