Miksei vaan ole sellaista 10 000 köyhituloisen listaa jolle voisi lahjoittaa köyhimmästä päästä rahaa?
Eli kartoitettaisiin köyhin ja sitten seuraavaksi köyhin suomalainen ja jne sinne saakka kuin minimitulo ja ratkaistaisiin kerralla aina yhden ongelmat? Ei se lista loputtomiin kestäisi.
Ihmiset halauaisi auttaa mutta eivät tiedä miten SUORAAN auttaa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Minä oon köyhä. Olispa huippua kun jokainen suomalainen laittaisi euron tililleni. Pieni lahjoitus ihan köyhimmiltäkin, vaan mikä määrä euroja niistä kertyisi minulle❤️ laittaisin hyvän kiertämään sen jälkeen.
Sorry, mutta tarvitsen sen euron maitoon. Ensi viikolle ei ole kuin 2, 5 litraa maitoa, joten ei ole varaa tinkiä.
Etsitääkö se Suomen köyhin itse :)? Ja laitetaan tuulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon köyhä. Olispa huippua kun jokainen suomalainen laittaisi euron tililleni. Pieni lahjoitus ihan köyhimmiltäkin, vaan mikä määrä euroja niistä kertyisi minulle❤️ laittaisin hyvän kiertämään sen jälkeen.
Sorry, mutta tarvitsen sen euron maitoon. Ensi viikolle ei ole kuin 2, 5 litraa maitoa, joten ei ole varaa tinkiä.
Okei, ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhiempien tartte osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ajattele huomenna sinulla ois ainakin miljoona ekee. Mutta kuitenkin ehkä joku 7000-10 000 auttaisi jo alkuun kummasti ja sitten seuraavalle?
Auttaisihan se. Mulla vain olisi iso kohde auttaa, nimittäin yrittää pelastaa kyläkoulu sulkemiselta lahjoittamalla rahaa sen ylläpitoon joksikin vuodeksi. Sillä edellytyksellä, että kaupunki panostaa sillä aikaa sen miettimiseen, kuinka rahat riittäisi täällä lapsiin ja heidän kouluihinsa eikä vain johonkin ihme egoilu kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Se taisi olla lehdessä, se laukkunainen, se haluaisi vaan päästä asuntoon taajamaan, joten vuokratakuu, kyyti ja ruokakassit pariksi kuukaudeksi + jotain sosiaaliohjausta ja tukea alkuarkeen. Ehkä kotiavustaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä olisi vaikka numero ettei nimi paljastuisi.
1. Kaikkein köyhin ja asunnottomin
2. seuraava
Sitten tili 1 lle auki ja saisi lahjoittaa ja siinä kun katto täyttyisi niin seuraavalle...jne.
Ja se numero tatuoitaisiin köyhään, ettei väärinkäytöksiä pääsisi tapahtumaan.
just näin. Ja pakkosterilointi. Ja kiva asunto bunkkerista...
Mä olen käsittänyt, että sosiaalihuolto on vähän niin kuin tällainen järjestelmä, joka toki huomioi paljon isomman jengin kuin tuo 10 000€. Lahjoittaahan saa ihan miten haluaa jos kokee eittei verotus riitä. Eikö tuolla ole netti täynnä hyväntekijöitä etsiviä?
Tähän tää nyt menee...
Kokoomuslaiset haluavat päättää itse, kuka on oikeutettu köyhänapuun. Kaikki eivät ole.
Hyväntekeväisyys on antajan markkinat. Haluatteko siis tulonsiirtojen ja verotuksen sijaan palata almu-aikaan? Köyhäinapu niille, joille haluan rikkauksistani antaa.
Miten löydät ne kaikki metsien miehet? Ei moni spurgu ole hakenut mitään tukia tai eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Tähän tää nyt menee...
Kokoomuslaiset haluavat päättää itse, kuka on oikeutettu köyhänapuun. Kaikki eivät ole.
Hyväntekeväisyys on antajan markkinat. Haluatteko siis tulonsiirtojen ja verotuksen sijaan palata almu-aikaan? Köyhäinapu niille, joille haluan rikkauksistani antaa.
Se vaan, että meillä on mieletön määrä väliinputoajia veroista ja Kelasta huolimatta. Esimerkkinä Kelan opiskeleva kuntoutusrahaa (tai muuta vastaavaa saava), jolle tehdään päätökset monta kertaa vuodessa, vähintään keväällä ja syksyllä. Kela katkaisee aina tässä yhteydessä tuen maksun ja maksaa seuraavasta uuden päätöksen tukirahasta vain 2 viikon rahat. Näin rahan saanti siirtyy koko ajan pari kuukautta eteenpäin ja vuokranantaja ei oikein tykkää kun ei ole rahaa maksaa vuokraa. Tällaiset pitäisi korjata, systeemi pitäisi korjata niin, ettei tällaisia tapahdu.
Ehkä olisi parasta, jos Suomeen vain avattaisiin lisää vastaanottokeskuksia asunnottomille ja annettaisiin heille ruoat ja hieman käyttörahaa. Luulisi sen olevan mahdollista.
Täällä Keravalla avattiin asunnottomien ensisuoja, johon voi viedä esim vaatteita asunnottomille. He saavat yöpyä siellä ja ruokaakin on tarjolla. Päivällä heidät kuitenkin laitetaan sieltä pihalle. Eli edelleen tarvittaisiin kunnon vastaanottokeskusta, jossa saa viettää myös pakkaspäivät ja jossa olisi mahdollista vaikka opiskella elämänhallintataitoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Eli kartoitettaisiin köyhin ja sitten seuraavaksi köyhin suomalainen ja jne sinne saakka kuin minimitulo ja ratkaistaisiin kerralla aina yhden ongelmat? Ei se lista loputtomiin kestäisi.
Ihmiset halauaisi auttaa mutta eivät tiedä miten SUORAAN auttaa.
Hahaha!
Minä haluan tietää mitä on tehty jotta tuolle listalle on päädytty. Ei puhettakaan että laiskoille luusereille antaisin latin latia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se taisi olla lehdessä, se laukkunainen, se haluaisi vaan päästä asuntoon taajamaan, joten vuokratakuu, kyyti ja ruokakassit pariksi kuukaudeksi + jotain sosiaaliohjausta ja tukea alkuarkeen. Ehkä kotiavustaja?
Käytännössä hänelle on tarjottu useasti asuntoa eri paikkakunnilla. Hän ei ole halu mut ottaa kuitenkaan niitä vastaan. Ehkä näillä pakkasilla menee johonkin hätänajoitukseen. Hän kuitenkin asuu nyt keskellä pikkukaupunkia, ei missään unohdettuna.
Minun nuoruudessani, Töölössä asui samanlainen mummo pahvihökkeleissään. Kerrostalojen takapihoilla yms. Vietiin hänelle joskus jotain ruokia. Vihainen kuin mikä. Ruuat piti jättää näkyville, mutta kauemmaksi. Hänellä oli nuotio ja kahvipannu. Kuka muistaa? Naiset oli kuitenkin harvassa, vaikka katujenmiehiä oli paljon.
Ota yhteys Hopeen, jos sulla on ylimääräistä. Apu menee perille.
Tai Venner- ruokakassi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä olisi vaikka numero ettei nimi paljastuisi.
1. Kaikkein köyhin ja asunnottomin
2. seuraava
Sitten tili 1 lle auki ja saisi lahjoittaa ja siinä kun katto täyttyisi niin seuraavalle...jne.
Ja se numero tatuoitaisiin köyhään, ettei väärinkäytöksiä pääsisi tapahtumaan.
just näin. Ja pakkosterilointi. Ja kiva asunto bunkkerista...
Ei ei mitään tälläista ollenkaan, siitä pitäisi tehdä positiivinen juttu. Nätti koti jne. Vapaus normisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä hänelle on tarjottu useasti asuntoa eri paikkakunnilla. Hän ei ole halu mut ottaa kuitenkaan niitä vastaan. Ehkä näillä pakkasilla menee johonkin hätänajoitukseen. Hän kuitenkin asuu nyt keskellä pikkukaupunkia, ei missään unohdettuna.
Minun nuoruudessani, Töölössä asui samanlainen mummo pahvihökkeleissään. Kerrostalojen takapihoilla yms. Vietiin hänelle joskus jotain ruokia. Vihainen kuin mikä. Ruuat piti jättää näkyville, mutta kauemmaksi. Hänellä oli nuotio ja kahvipannu. Kuka muistaa? Naiset oli kuitenkin harvassa, vaikka katujenmiehiä oli paljon.
Tunturikadulla Töölössä asui yksi partainen mies meidän pihan lehtilaatikossa. Meinasin saada sydärin kun olin vasta muuttanut ja vein ekaa kertaa paperiroskat. Mies nukkui roskiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos löytökoiriakin saadaan kesyiksi niin ihminen rahan luokse ainakin tulemaan? Jos ei muu kiinnostaisi niin ainakin rahan luokse ja lämpimään pois kaduilta. Ei varmasti mene kylmään jos on nätti paikka.
Niiten tukeen kyllä, ja sitten itselleen.