Raskaana - töihin hetkeksi ulkomaille?
Olen toisella kuulla raskaana ja firma tarjosi erästä projektia ulkomailta. Olisin reissussa yhteensä kaksi kuukautta. Lähtö olisi kahden viikon kuluttua. Kyseessä on Aasian maa josta saa ostettua yksityiseltä sektorilta laadukkaita terveyspalveluja.
Uskaltaisitteko lähteä? Onko joku tehnyt vastaavaa ollessaan raskaana?
Kommentit (25)
Tee abortti ja elä elämääsi.
Ei tähän maailmaan kannata lapsia tehdä.
Saisitko ottaa miehen mukaan? Vai olisitko ihan yksin, se voi olla raskaana raskasta.
Kyllä sä olet ulkomaillakin työterveyshuollon piirissä. Ultrat ja muut seulonnat ei välttämättä kuulu siihen.
Uskaltaisin kyllä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin jos tuo raskaus on ainoa "este". Kriittisin vaihe siitä on kuitenkin takana. Ja ilmeisesti et kärsi kovin raskausvaivoista?
Ei ole ollut pahemmin vaivoja enää, aluksi pientä pahoinvointia. Edellinen raskaus meni myös aika leppoisasti, vasta loppuvaiheessa alkoi olemaan tuskainen olo. Toki tilanne voi olla täysin eri tässä raskaudessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saisitko ottaa miehen mukaan? Vai olisitko ihan yksin, se voi olla raskaana raskasta.
Mies jää kotiin tekemään osa-aikaisesti omaa työtään ja huolehtimaan esikoisesta. He tulisivat kuitenkin noin puolivälissä sinne lomailemaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sä olet ulkomaillakin työterveyshuollon piirissä. Ultrat ja muut seulonnat ei välttämättä kuulu siihen.
Uskaltaisin kyllä lähteä.
Ultriin kyllä sielläkin pääsee jos tarve niin vaatii. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies jää kotiin tekemään osa-aikaisesti omaa työtään ja huolehtimaan esikoisesta. He tulisivat kuitenkin noin puolivälissä sinne lomailemaan. Ap
Minkä ikäinen esikoinen? En lähtisi kahdeksi kuukaudeksi ihan pienen luota pois, vaikka olisikin välissä kyläilemässä.
Tein vastaavan raskaana ollessani. Olin kyllä Euroopassa, ekalle ja toiselle kolmannekselle sijoittui poissaoloaika. Firman lähettämänä säilyy oikeus Suomen sosiaaliturvaan, ja olin ihan tyytyväinen ratkaisuun. Olihan siinä raskaitakin puolia, mutta kokonaisuus jäi plussan puolelle.
Itse olin Egyptissä töissä raskausaikana kuukauden. Hyvin meni, vaikka paljon ihmettelyä sainkin siitä kuulla etukäteen. Ja jälkikäteen myös. En kokenut raskautta kovinkaan rajoittavaksi. Firma maksoi terveydenhuollon, jota en kyllä edes tarvinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen esikoinen? En lähtisi kahdeksi kuukaudeksi ihan pienen luota pois, vaikka olisikin välissä kyläilemässä.
4-vuotias. Teen muutenkin reissutyötä, joten hän on tottunut siihen että isä on pyörittänyt viime aikoina enemmän arkea. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tein vastaavan raskaana ollessani. Olin kyllä Euroopassa, ekalle ja toiselle kolmannekselle sijoittui poissaoloaika. Firman lähettämänä säilyy oikeus Suomen sosiaaliturvaan, ja olin ihan tyytyväinen ratkaisuun. Olihan siinä raskaitakin puolia, mutta kokonaisuus jäi plussan puolelle.
Kiva kuulla positiivinen kokemus! Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse olin Egyptissä töissä raskausaikana kuukauden. Hyvin meni, vaikka paljon ihmettelyä sainkin siitä kuulla etukäteen. Ja jälkikäteen myös. En kokenut raskautta kovinkaan rajoittavaksi. Firma maksoi terveydenhuollon, jota en kyllä edes tarvinut.
Kovasti olen itsekin saanut ihmettelyjä vaikka en ole asiaa edes päättänyt. Hienoa että kaikki sujui hyvin! Ap
Hei te jotka olette kokeneet vastaavaa! Tarjoutuiko firma maksamaan myös ultrat ja muut raskauteen liittyvät asiat vai jouduitteko pyytämään niitä?
Mites sitten kun vauva on ulkona? Viikko mammalomaa ja takaisin tien päälle?
Uskaltaisin lähteä. Lisääntyyhän ne ihmiset siellä Aasiassakin.
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten kun vauva on ulkona? Viikko mammalomaa ja takaisin tien päälle?
Esikoisen kanssa olin kotona 10 kuukautta, sitten oli miehen vuoro. Nyt mennään varmaan samalla systeemillä. Ap
Esikoinen hoidossa 24/7 että mamma saa painaa töitä?
Vierailija kirjoitti:
Hei te jotka olette kokeneet vastaavaa! Tarjoutuiko firma maksamaan myös ultrat ja muut raskauteen liittyvät asiat vai jouduitteko pyytämään niitä?
Firma maksoi pyytämättä ainakin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen hoidossa 24/7 että mamma saa painaa töitä?
Esikoinen on hoidossa puolipäiväisenä, mies tekee osa-aikaisesti töitä. Ap
Lähtisin jos tuo raskaus on ainoa "este". Kriittisin vaihe siitä on kuitenkin takana. Ja ilmeisesti et kärsi kovin raskausvaivoista?