Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö sinulla 100 euroa viikossa?

Vierailija
27.01.2019 |

Summalla tulisi maksaa yhden ihmisen ruoat, työlounaat/eväät, hygienia- ja kauneustuotteet sekä ulkonaruokailut ja elokuva yms. riennot.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruhtinaallisesti pärjäisin, vaikka viinitkin ostaisin parilla kybällä. Satkuhan olis luksusta.

Vierailija
82/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen jälkeen kyllä riittää aivan mainiosti. Nykyään laskujen jälkeen budjetti on noin 20-50 euroa per viikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäähän tuo 100 e jo koko kuukauden ruokiin. Millaisia tuhlaajia täällä oikein on ?. oma valinta !

Vierailija
84/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketjuhan paljastaa että ihan hyvin ihmisille voisi maksaa tt-tuen verran rahaa, aivan mainiosti näyttää riittävän 450e kuussa! Tasapalkaksi kaikille 100e/viikko, suomi nousuun 2020!

No se yksintulevan toimeentulotuen perusosa on 490e/kk, mutta ei vastaa aloitusta. Tuosta summasta pitää maksaa myös vuokran mahd. ylimenevä osa, laskut (vakuutukset, sähkö, puhelin, netti, ym), bussikortti/auton kulut, hygieniatarvikkeet, taloustarvikkeet, ruuat, terveydenhoitomaksut, mahd. velat ja sakot, vaatteet, ja ylipäätään kaikki mitä normaaliin elämiseen kuuluu. Tuohon vielä kun vaikka pesukone tai auto hajoaa, sairastuu vakavasti tai muu yllättävä ja kallis kuluu, niin aika pulassa on.

Sinänsä totta, mutta sähkölaskuja, vakuutuksia tai terveydenhoitokuluja ei tarvitse maksaa perusosasta. Vaatteisiin voi hakea harkinnanvaraista tukea kerran vuodessa n. 100e, sillä ei kyllä montaa vaatetta osteta.

Auton vakuutusta tuossa tarkoitin, joka ei tt-tukeen kuulu, kuten ei sen verotkaan.

Terveydenhoitokuluista osan saattaa maksaa, osaa ei.

Vaatteisiin ja moneen muuhunkin asiaan voi hakea harkinnanvaraista tukea, mutta itselleni ei ole ainakaan ikinä sitä myönnetty.

Toimeentulotuesta sain maksaa takuuvuokrankin, koska Kelan enimmäissumma tähän taisi olla 560e.

Turhaan te joilla ei ole omakohtaista kokemusta toimeentulotuesta kerrotte totuuksina täällä asioita, jotka olette lukeneet Kelan sivuilta. Ei mene käytännössä näin.

Juu auton vakuutusta ei makseta, kun ei kuulu normaaliin elämiseen. En jaksanut tarkentaa, kun ehtisin viestin jo lähettämään. Mikähän mahtaa olla sellainen terveydenhoitokulu jota ei makseta, minulle on maksettu kaikki sairaalahoidosta lääkkeisiin ja hammaslääkärimaksuihin. Tietenkään ei mitään silareita tai hammasrivien uusintaa makseta (kaikille). Ja niin, minulla on omakohtaista kokemusta, enkä itsekkään ole saanut vaaterahaa, mutta olen tutuilta kuullut että ovat sitä saaneet, riippuu tilanteesta. Salikorttia, matkakorttia, vuokravelkoja, yms. olen kuullut heidän rahoittavan, tarkoituksena kuntouttaa ja auttaa työnetsinnässä. Maksavat myös n. 500-1500e ensiasuntoon muuttavalle tai pitkään asunnottomana olleelle kodinperustamisrahaa, jolla kuuluu ostaa petivaatteet, astiat, pesukone yms.

Käsikauppalääkkeet ja terapia tulee näin äkkiseltään mieleen noista terveydenhuoltokuluista.

Nuo sinun tuttavasi ovat varmaan saaneet noita asioita ennen kuin toimeentulotuki siirtyi Kelalle?

Tiedän itsekin useamman tyypin jotka ovat saaneet muuttotukea, uusia huonekaluja, lahjarahaa, vaaterahaa, jopa uudet hampaatkin maksatettua sossulla. Tosiaan silloin toimi tuo harkinnanvarainen tuki ihan hyvin, koska sosiaalityöntekijä tunsi kaikki nämä ihmiset ja oli säännöllisiä tapaamisia.

Nyt Kelan myöntäessä tt-tukea, sieltä ei kyllä tasan saa senttiäkään ylimääräistä.

Kyllä nuo terapiakulut on maksettu ja maksetaan vielä tänäpäivänäkin, jos on oikeasti tarvetta. Ja ovat saaneet tukia silloin ja nytkin, ovat oikeasti sen tarpeessa olleet, päihdekuntoutujia.

Vierailija
85/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi vaikka kuukaudeksi kunhan katsoisin ruokaostoksia vähän tarkemmin. Kuukaudessa menot luokkaa 120-150€ poislukien vuokra ja laskut. En juurikaan osta muuta kuin ruokaa ja muita perustarvikkeita (vessapaperit, perushygieniatuotteet), eikä edes tekisi mieli. En pidä rahan käyttämisestä asioihin jotka eivät ole välttämättömiä.

Vierailija
86/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 200 eurolla kuukaudessa maksaa koko elämisen eli vuokrat, muut laskut ja huvitukset vielä päälle. Kaikille vain 200 e kuukaudessa tasapuolisuuden nimissä. Kyllä sillä pitää aikuisen ihmisen pärjätä tai sitten on kyllä täysi luuseri.

Vierailija
87/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketjuhan paljastaa että ihan hyvin ihmisille voisi maksaa tt-tuen verran rahaa, aivan mainiosti näyttää riittävän 450e kuussa! Tasapalkaksi kaikille 100e/viikko, suomi nousuun 2020!

No se yksintulevan toimeentulotuen perusosa on 490e/kk, mutta ei vastaa aloitusta. Tuosta summasta pitää maksaa myös vuokran mahd. ylimenevä osa, laskut (vakuutukset, sähkö, puhelin, netti, ym), bussikortti/auton kulut, hygieniatarvikkeet, taloustarvikkeet, ruuat, terveydenhoitomaksut, mahd. velat ja sakot, vaatteet, ja ylipäätään kaikki mitä normaaliin elämiseen kuuluu. Tuohon vielä kun vaikka pesukone tai auto hajoaa, sairastuu vakavasti tai muu yllättävä ja kallis kuluu, niin aika pulassa on.

Sinänsä totta, mutta sähkölaskuja, vakuutuksia tai terveydenhoitokuluja ei tarvitse maksaa perusosasta. Vaatteisiin voi hakea harkinnanvaraista tukea kerran vuodessa n. 100e, sillä ei kyllä montaa vaatetta osteta.

Auton vakuutusta tuossa tarkoitin, joka ei tt-tukeen kuulu, kuten ei sen verotkaan.

Terveydenhoitokuluista osan saattaa maksaa, osaa ei.

Vaatteisiin ja moneen muuhunkin asiaan voi hakea harkinnanvaraista tukea, mutta itselleni ei ole ainakaan ikinä sitä myönnetty.

Toimeentulotuesta sain maksaa takuuvuokrankin, koska Kelan enimmäissumma tähän taisi olla 560e.

Turhaan te joilla ei ole omakohtaista kokemusta toimeentulotuesta kerrotte totuuksina täällä asioita, jotka olette lukeneet Kelan sivuilta. Ei mene käytännössä näin.

Juu auton vakuutusta ei makseta, kun ei kuulu normaaliin elämiseen. En jaksanut tarkentaa, kun ehtisin viestin jo lähettämään. Mikähän mahtaa olla sellainen terveydenhoitokulu jota ei makseta, minulle on maksettu kaikki sairaalahoidosta lääkkeisiin ja hammaslääkärimaksuihin. Tietenkään ei mitään silareita tai hammasrivien uusintaa makseta (kaikille). Ja niin, minulla on omakohtaista kokemusta, enkä itsekkään ole saanut vaaterahaa, mutta olen tutuilta kuullut että ovat sitä saaneet, riippuu tilanteesta. Salikorttia, matkakorttia, vuokravelkoja, yms. olen kuullut heidän rahoittavan, tarkoituksena kuntouttaa ja auttaa työnetsinnässä. Maksavat myös n. 500-1500e ensiasuntoon muuttavalle tai pitkään asunnottomana olleelle kodinperustamisrahaa, jolla kuuluu ostaa petivaatteet, astiat, pesukone yms.

Käsikauppalääkkeet ja terapia tulee näin äkkiseltään mieleen noista terveydenhuoltokuluista.

Nuo sinun tuttavasi ovat varmaan saaneet noita asioita ennen kuin toimeentulotuki siirtyi Kelalle?

Tiedän itsekin useamman tyypin jotka ovat saaneet muuttotukea, uusia huonekaluja, lahjarahaa, vaaterahaa, jopa uudet hampaatkin maksatettua sossulla. Tosiaan silloin toimi tuo harkinnanvarainen tuki ihan hyvin, koska sosiaalityöntekijä tunsi kaikki nämä ihmiset ja oli säännöllisiä tapaamisia.

Nyt Kelan myöntäessä tt-tukea, sieltä ei kyllä tasan saa senttiäkään ylimääräistä.

Kyllä nuo terapiakulut on maksettu ja maksetaan vielä tänäpäivänäkin, jos on oikeasti tarvetta. Ja ovat saaneet tukia silloin ja nytkin, ovat oikeasti sen tarpeessa olleet, päihdekuntoutujia.

Ai, minä tai kukaan tuntemani ei ole saanut. Ja juurikin pitkäaikaistyöttömiä, sekä mt- ja päihdeongelmaisia kyseessä.

Vuoden asunnottomuuden jälkeen sain hankittua toiselta paikkakunnalta vuokra-asunnon, Kela ei muutossa avustanut eikä takuuvuokrassa tai huonekalujen ostossa. Eikä tosiaan mitään kodinperustamisrahaa saanut.

Bussikortti, salikortti ja muut ovat turhia haaveita, vaikka minulla jää vuokran jälkeen tt-tuesta 350e/kk.

Vierailija
88/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Tämä keskustelu sivupolkuineen kirkasti minulle, että todellakin 100 euroa pitää riittää viikossa sisältäen yhden ihmisen ruoat, työlounaat/eväät, hygienia- ja kauneustuotteet sekä ulkonaruokailut ja elokuva yms. riennot.

Muut kulut olen myös budjetoinut ja säästöön jää tällä laskelmalla vuodessa 10000 euroa.

Laskeskelin viime vuoden lahjakuluja. Summa järkytti ja nyt budjetoin lahjakuluksi 600 euroa vuodessa eli 50€ kuussa.

Vierailija
89/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summalla tulisi maksaa yhden ihmisen ruoat, työlounaat/eväät, hygienia- ja kauneustuotteet sekä ulkonaruokailut ja elokuva yms. riennot.

Helposti koska käyn vain töissä (eväät kotoa) , en meikkaa enkä syö ulkona.Leffassakaan ei kiinnosta käydä. Tuosta jäis  vielä kymppejä ylikin.

Jos menee satku viikossa, tuhlaa järkyn määrän rahaa turhuuteen.

Vierailija
90/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Tämä keskustelu sivupolkuineen kirkasti minulle, että todellakin 100 euroa pitää riittää viikossa sisältäen yhden ihmisen ruoat, työlounaat/eväät, hygienia- ja kauneustuotteet sekä ulkonaruokailut ja elokuva yms. riennot.

Muut kulut olen myös budjetoinut ja säästöön jää tällä laskelmalla vuodessa 10000 euroa.

Laskeskelin viime vuoden lahjakuluja. Summa järkytti ja nyt budjetoin lahjakuluksi 600 euroa vuodessa eli 50€ kuussa.

Miksi sinun pitää lahjoa ihmisiä??? Opettele tekemään lahjat itse. Sä voisit hyvin säästää 12 000 -15 000 euroa vuodessa jos vähän tinkisit menoistasi. Ei kuluttaminen ole tärkeintä elämässä.

Vierailija
91/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäähän se, mutta pidemmän päälle ihmisellä on toki muitakin kuluja. Tuohon kulutukseen eli ruokaan, satunnaisiin kosmetiikkatuotteisiin ja viihteeseen, toki. Toimeentulotuella joutuu maksamaan aivan kaiken reilulla satasella viikossa, vaatteista, puhelimesta, netistä, hiustenleikkuusta, bussilipuista lähtien, vuodesta toiseen. Se on niukkaa elämää. 

Vuodesta toiseen???? Ei tuota tukea edes ole tarkoitettu maksettavaksi vuosikausia!!

Kyllä se on niin että tuon tilanteen pitäis kestää maksimissaan kuukausia ja sitten pitäis tulojen tulla ihan jostain muualta kuin sossusta. Jos ei tule,ei ole yrittänyt tarpeeksi.

Vierailija
92/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittäisi vaikka kuukaudeksi kunhan katsoisin ruokaostoksia vähän tarkemmin. Kuukaudessa menot luokkaa 120-150€ poislukien vuokra ja laskut. En juurikaan osta muuta kuin ruokaa ja muita perustarvikkeita (vessapaperit, perushygieniatuotteet), eikä edes tekisi mieli. En pidä rahan käyttämisestä asioihin jotka eivät ole välttämättömiä.

Tästä tulee tapa.Ei ole edes kiusausta ostella turhuuksia.

Vierailija
93/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti ulkona syön hyvä jos kerran vuodessa ja inhoan rientoja,ei penskoja eikä miestä kissa on,hygieniatuotteisiin menee ehkä 5-8e kk ruokaan menee 50-70e/kk

Vierailija
94/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä riittää kuukaudeksi kirjoitti:

Riittäähän tuo 100 e jo koko kuukauden ruokiin. Millaisia tuhlaajia täällä oikein on ?. oma valinta !

Niin kun köyhillä pitää olla "joskus" eli joka päivä jotain iloa...

Vierailija
95/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin ison osan lahjoista itse! Materiaalitkin maksavat ja minulla on paljon lahjottavia!

Mun pointtina ei ole vetää itseäni liian tiukoille. Haluan elää ja kokeakin asioita sekä myös muistaa läheisiäni. Säästämisen ei ole tarkoitus olla minulle ainoa tavoite elämässä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitää lahjoa ihmisiä??? Opettele tekemään lahjat itse. Sä voisit hyvin säästää 12 000 -15 000 euroa vuodessa jos vähän tinkisit menoistasi. Ei kuluttaminen ole tärkeintä elämässä.

Vierailija
96/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ viikossa riittää. Sen on pakko riittää. Enempää ei ole.

Vierailija
97/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin kermaperseelle ei riitä mikään vaikka olis 100000000000000000000€ viikko rahaa

Vierailija
98/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tullut siihen tulokseen, että sopeutan automaattisesti menoni tulojen mukaan. Jos en tietoisesti pistä rahaa säästöön ja päätä kohtuullisia kuluja, kaikki menee mikä tuleekin. Tuloni ovat vaihdelleet vuosien aikana työtilanteen mukaan.

Vierailija
99/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla varmaan ton enempää mee "perusviikolla", tosin en käy viikottain (tai edes kuukausittain) maksullisissa riennoissa.

Vierailija
100/102 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää jos vuokra, kämpän vakuutus, sähkölasku, puh-lasku ja netti ovat jo hoidettuina. Hsl-lippu voisi olla ongelma, mutta jos työssä ei ole käytävä, niin riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä