Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tunnistatte suomalaisen lapsiperheen rantalomalla?

Vierailija
27.01.2019 |

Aloitan: lapsilla H&M:n kulahtaneita vaatteita päällä. Vaihtoehtoisesti suomalaista kirjavaa trikoo-”designia”. Aina päässä lippis tai sellainen kaulurimainen huivi, vaikka olisi pilvistä. Jalassa crocsit.

Aikuisista en itse niinkään tunnista, mutta lasten pukeutuminen erottuu aina. Eikä kovin positiivisessa mielessä siis. Suomessa ei kai koeta, että lapsen tarvitsisi olla siisti ja nätisti puettu.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on, että niitä kamalia karjakkohuoveja ja ihme hiuspantahuivi comboa ei käytä kuin suomalaiset. Ihan järkyttäviä. Niitä on niin tyttärillä kuin äideillä ja joskus joka perheen pojilla ja isillä.

Miksi niitä edes myydään :( Ne on niin järkkyjä.

Niistä tunnistan.

ootko koskaan ajatellut, mistä sinut tunnistetaan suomalaiseksi? Jos et kerran fiksuna ihmisenä käytä noita typeriä karjakkohuiveja?

Vai eikö sinua ollenkaan tunnisteta suomalaiseksi? Onko siis tullut mieleen, että kaikki ne 98% suomalasisista, jotka ei pidä niitä "karjakkohuiveja" eivät huivitutkassasi paljastukaan suomalaiseksi vaikka sitä ovatkin. 

Eli lopputulos on se, että tunnistat suomalaisiksi ne jotka pitää huivia, mutta suurin osa jää tunnistamatta, koska niillä ei ole huivia, ja sitten sinä luulet, että ne eivät ole suomalaisia, koska mielestäsi kaikilla suomalaisilla on huivi.

Ettäse siitä tunnistamisesta.

Vierailija
42/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista yleensä. En osaa ehkä selittää, mutta saattaa olla ihan hienoja ja tyylikkäitä vaatteita päällä, mutta ne on yhdistelty niin, että kokonaisuus on homssuinen. Suomalaisten tapa yhdistellä vaatteita on aika erilainen kuin muilla kansoilla. Siis noin keskiverrosti.

Monet suomalaiset ovat myös aika taikinanaamoja. Kasvonpiirteistä siis tunnistaa.

Muissakin maissa on huonosti käyttäytyviä kakaroita. En siis laskisi sitä millään tavalla suomalaiseksi piirteeksi. Enemmän se on ajan henki, ettei kasvateta lapsia kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät erotu mitenkään ihraisista yliruskeista briteistä ja kaljamahoista. Suomalainen sulautuu massaan täysin ja hyvä niin!

Vierailija
44/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri pikkuisen paremmasta rantalomahotellista, ei luksusta, mutta 5*, ainoat kansallisuudet, jotka erottuivat olivat britit, suomalaiset erotti, jos sattui niin lähelle että kuuli suomenkielen.

Vierailija
45/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te oikein käytte lomalla?

Vierailija
46/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rouvat kuvailet itseään ja perheitään suu vaahdossa.

Vierailija
47/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mä en tiedä mistä pantahuiveista täällä puhutaan. Voisko joku valaista asiaa?

Vierailija
48/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on HenkkaMaukan vaatteet , feikkicrocsit sekä lippikset päässä,  tytöilläkin joku kulahtanut lippis söpön mekon parina. Lapset ovat kalpeita ja  lippisten alta pilkottavat ohuet, maantienharmaat hiukset.

Äiti on   pienirintainen sekä isovatsainen ja  kalpea lukuunottamatta punaiseksi palaneita olkapäitä jotka sointuvat lyhyeen, kirkkaanpunaiseksi värjätyyn tukkaan.  Liian lyhyet sortsit ja naruolkaintoppi jonka alta loistavat rintsikoiden olkaimet, jenkkihuivi päässä. Isä on kalpea, kalju, kaljamahainen ja tatuoitu  , kaulassa roikkuu maltanristi.

Vierailija
49/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näissä suomalaisten suosimissa massaturistirysissä. Siksi, kun useimmilla ei riitä joko rahat, uskallus tai kielitaito mennä omatoimimatkalle jonnekkin ei-massaturmismipaikkaan.

Vierailija
50/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi kuin ihmetellä, minkälaiset lasit teillä on silmillä. Suomalaiset ei ole yhtään sen kummenpia/parempia/huonompia kuin muutkaan ihmiset. Rantalomilla näkee porukka laidasta laitaan ja suurimmalla osalla ihan kivat hellevaatteet. Mikä ihmeen into teillä on parjata suomalaisia?  Ei missään ihmiset kulje aina juhlakamppeet niskassa ja lihvia ihmisiä on ihan joka ikisessä maassa, eikä Suomi kuulu edes maailman lihavimpiin maihin. Suomesta ja aurinkorannoilta löytyy tuhansittain suomalaisia hoikkia ihmisiä. Ja vieläpä ihan hyvin pukeutuneita. Epäilen, että te jotka näätte vain niitä rääsyjä ja  huonosti käyttäytyviä suomalaisia, käytte jossain päihde/huume/elämänhallinnanpuute ihmisten kanssa jotka eivät osaa huolehtia itsestään. Ihmettelen kyllä kuka ne matkat on teille kustantaneet.  Ja laittakaa nyt edes itse sitten ensikerralla kunnon vaatteet ja yrittäkää käyttäytyä, ettei teitä tarvitse muiden suomalaisten hävetä.

?

Minkä takia tuosta tarvitsee suuttua?

Itse en ole suomalainen ja pidän lähinnä huvittavana ruotsalaisista kertovia stereotypioita, ne on ehkä osittain totta, mutta lähinnä vain huvittavaa kärjistystä, ei noista suomalaiskärjistyksistä tarvitse loukkaantua, eikä niissä ole oikeasti mitään hävettävää (jossain oikeasti pahoissa jutuissa, rikoksissa yms. on jotain hävettävää, ei missään crocseissa).

Itse käyn usein esim. porto galinissa lefkadalla ja olen siellä nähnyt tavallisia suomalaisia lomailijoita, ei ole mikään päihdeongelmaisten luola tietääkseni.

No wau, mistä maasta oletkaan kotoisin? Näin hyvin kirjoitat suomeksi. Toistan, wauuu.

Vierailija
51/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan näissä suomalaisten suosimissa massaturistirysissä. Siksi, kun useimmilla ei riitä joko rahat, uskallus tai kielitaito mennä omatoimimatkalle jonnekkin ei-massaturmismipaikkaan.

Ihminen matkustaa junttikohteeseen ja sitten paheksuu muita juntteja...

Vierailija
52/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippalakki miehillä, eikä tartte olla rannalla vaan ihan missä vaan.

Tatuoinnit. Vain suomalaiset kuvittelee että ne on jotenkin hienoja tai ei muista kakaroidensa nimiä ilman että ne on hakattu nahkaan. Dementikkona sit saavat ihmetellä, mitä nimiä mulla tässä oiken on.

Olen parhaillaan rantalomalla Aasiassa. Kohteessa olen nähnyt kaksi suomalaista jätkää, kaikki muut näkemäni ja kuulemani länsimaalaiset joiden olen kuullut puhuvan, ovat olleet jostain muusta maasta. Tatuointeja on TODELLA paljon, niin miehillä kuin naisilla. Ei ole mikään suomalaisten erityistuntomerkki.

Vierailija
53/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että suomalaiset penskat joko huutavat, kiljuvat, tappelevat, itkevät tai juoksentelevat kuin päättömät kanat. Ilmiselvä tuntomerkki, joka ei päde juuri minkään muiden maiden lapsiperheisiin. Jenkkipenskat ja brittipenskat kyllä kykenevät antamaan suomipenskoille tuossa melkoisen haasteen.

Yhteistä kaikille näille kolmelle maille on se, että lapsi nostetaan syntymästä asti perheen keskipisteeksi. Lapselta ei ikinä kielletä mitään, vaan lapselle annetaan ja lapsi saa kaiken haluamansa. Vapaan kasvatuksen kukoistuskenttiä ovat nämä kolme maata.

Jos taas verrataan Suomea muihin Pohjoismaihin, niin ei muidenkaan Pohjoismaiden lasten käytös mitään täydellisen mallikelpoista ole, mutta silti huomattavasti parempaa kuin suomalaisten lasten käytös. En nimittäin ole esim. ruotsalaisten enkä norjalaisten lasten osalta ollenkaan sellaista suomalaislasten tyyppistä riehumista. Ruotsalaisia ja norjalaisia lapsiperheitä olen nähnyt kesäisin melko paljon Suomessakin.

Mutta aivan omaa luokkaansa ovat keskieurooppalaiset, länsieurooppalaiset ja eteläeurooppalaiset lapsiperheet. Siellä häiriökäyttäytyminen loistaa poissaolollaan käytännössä kokonaan.

Vierailija
54/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko, Muumit ja vähän kovaäänisemmät lapset & pää kaikilla suojattu (ihan fiksua toki).

Vierailija
55/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tunnistaa piirteistä. Selailen välillä instagramissa #ministylekids ja kuvien joukosta kyllä tunnistaa suomalaiset kuvat.

Vierailija
56/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että suomalaiset penskat joko huutavat, kiljuvat, tappelevat, itkevät tai juoksentelevat kuin päättömät kanat. Ilmiselvä tuntomerkki, joka ei päde juuri minkään muiden maiden lapsiperheisiin. Jenkkipenskat ja brittipenskat kyllä kykenevät antamaan suomipenskoille tuossa melkoisen haasteen.

Yhteistä kaikille näille kolmelle maille on se, että lapsi nostetaan syntymästä asti perheen keskipisteeksi. Lapselta ei ikinä kielletä mitään, vaan lapselle annetaan ja lapsi saa kaiken haluamansa. Vapaan kasvatuksen kukoistuskenttiä ovat nämä kolme maata.

Jos taas verrataan Suomea muihin Pohjoismaihin, niin ei muidenkaan Pohjoismaiden lasten käytös mitään täydellisen mallikelpoista ole, mutta silti huomattavasti parempaa kuin suomalaisten lasten käytös. En nimittäin ole esim. ruotsalaisten enkä norjalaisten lasten osalta ollenkaan sellaista suomalaislasten tyyppistä riehumista. Ruotsalaisia ja norjalaisia lapsiperheitä olen nähnyt kesäisin melko paljon Suomessakin.

Mutta aivan omaa luokkaansa ovat keskieurooppalaiset, länsieurooppalaiset ja eteläeurooppalaiset lapsiperheet. Siellä häiriökäyttäytyminen loistaa poissaolollaan käytännössä kokonaan.

Entä itä eurooppalaiset lapset? Ainiin unohdin eihän nämä ole ihmisiä suomalaisten mielestä.

Vierailija
57/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä itä eurooppalaiset lapset? Ainiin unohdin eihän nämä ole ihmisiä suomalaisten mielestä.

Itse en ole niitä nähnyt missään?

Varmaan muilla sama.

Vierailija
58/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä monet muutkin kansalaisuudet vaan tunnistaa jotenkin. Esim. venäläiset pukeutumisesta ja käytöksestä. Jenkit lenkkareista. Kiinalaiset siitä hirveästä rynnimisestä ja pöytätapojen puutteesta. Etelä-Eurooppalaiset siitä, että tytöillä on usein pienestä asti korvakorut ja lapset on aina nätisti puettuja. Britit tunnistaa naamasta.

Vierailija
59/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan muilla sama.

Oletko varma, että erotat itä eurooppalaisen keski eurooppalaisesta tai etelä eurooppalaisesta jos et kuule kieltä?

Vierailija
60/61 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan muilla sama.

Ei ole nähnyt missään itäeurooppalaisia?!