Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

te-palvelun lähettämä työtarjous, vastaa rehellisesti.

Vierailija
27.01.2019 |

Oletko koskaan jättänyt hakematta epämieluisaan työtarjouspaikkaan ja silti rastittanut olen hakenut?

Mitä seuraamuksia tuli jos olet näin tehnyt, jäitkö kiinni vai menikö läpi?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo vuosia kun tuli kirje. Minulla ei autoa ja matkaa työpaikkaan 9 km. Haastatteluun menin mutta onneks kysyivät siellä perhetilannetta joten sanoin että lasta yritetään. En päässyt töihin. Oikeasti siis ei ollut tilanne tämä, mutta fyysisesti raskas työ ja pyörällä/kävellen ois pitäny kulkea vielä tuo 9 km molempiin suuntiin. Työkkärin mielestä ei ollut mikään syy kieltäytyä töistä

Ajatella, 9 kilsaa työmatkaa on kohtuutonta. Kodin vierestä pitäisi paikan löytyä.

Vierailija
42/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli teki muutamaan otteeseen, mutta en kuitenkaan sitten uskaltanut olla hakematta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitusvirheiden lisäksi on hyvä laittaa siihen hakemukseen jotain weirdiä. Voit esimerkiksi kirjoittaa siihen yhden kokonaisen kappaleen kissastasi, sen tavoista ja elämänvaiheista. Tai sairaskertomuksesi, varsinkin jos mukana on jotain psyykkisen puolen juttuja. Lopussa tietenkin kuittaat nämä kirjoittamalla ”nyt olen jo kuitenkin tyäsin kunossa, ja valmiina uuusiin haasteisiin”.

https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyo…

"Jos aiheutat omalla menettelylläsi sen, ettei työsuhdetta synny, sinun katsotaan kieltäytyneen työstä."

Että se on karenssi sitten, jos tuolla tavalla menettelee.

Mitenhän tuo käytännössä toimii? Laitoit sitten 2500e/ palkkapyynnöksi siivoojan töistä, KARENSSIIN!

Vierailija
44/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole te-toimisto tarjonnut yhtään työpaikkaa. 1,5 vuotta työttömänä.

Mitä sä selität? Ei TE-toimisto ketään palkkaa tai tarjoa töitä. Se ei ole työnvälitystoimisto.

Eipä ole, enää! Viimeksi sain oikean työtarjouksen vuonna 1985.  Mutta silti niiden kirjeiden otsikko on harhaanjohtava "työtarjous". Ehkä joku tosissaan erehtyy luulemaan sitä tarjoukseksi vain hänelle.

Vierailija
45/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polveni klonksuvat aina. En tiedä kuuleeko tämän äänen muut. Itseäni se ei haittaa. Paiskin kovasti töitä, enhän minä niillä polvillani töitä tee? *hymiörivistö*.

Vierailija
46/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan teistä halua töitä?

Kaikki haluaa oikeisiin töihin, josta maksetaan oikeaa palkkaa.

No eikö työtarjoukset ole samoja työpaikkailmoituksia, joita löytyy esim Kuntarekrystä? Eli palkka tesin mukainen.

Työtarjous ei ole sama kuin kuntouttava työtoiminta.

Ne ovat kopioita MOL:n ilmoituksista, mutta poikkeuksiakin on. Joskus työnantaja voi pyytää vain  ilmoittamaan sopiville työnhakijoille paikasta ilman julkista hakua.

Vierailija
47/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viime kesän alussa pitkälle sairauslomalle ansiosidonnaiselta ja selitin TE-toimistoon, ettei työnhaku onnistu, koska en edes osaa arvailla, milloin syöpäni voisi olla niin hoidettu, että pystyisin töihin. Tämän syövän ennuste on siis noin 5 vuotta diagnoosista. Ei kai kukaan palkkaa sellaista, jonka töiden aloitus voi siirtyä aina 9 kk:sta ikuisuuteen? Edes minä en ole alallani sellainen stara.

TE-keskuksen täti: No eihän sitä koskaan tiedä, vaikka saisitkin töitä!

En edelleenkään tiedä kaikkien näitten hoitojen jälkeen, josko syöpä on poissa. Olo ei ole hääppöinen, mutta toivo korkealla.

Vierailija
48/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei ole työtarjouksia, vaan velvotteita hakea osoitettua työpaikkaa. No, hakiessa pitää olla taitava, jos ei oikeasti halua kys. työtä. Hakemuksessa ei kannata ihan höpöhöpöä haastella, mutta muuten voi tehdä selliasen hakemuksen, ettei tule huomioiduksi. On kokemusta muutamasta tälläisestä. Tein hakemukset, vaikken todellakaan halunnut kyseisiin paikkoihin enkä ollut sovelias kuin työkkärin tädin mielestä. Joten jätin homman sitä oikeasti haluavalle. Ja itselleni sopiva paikka tuli kuukauden sisällä hakuun, siihen hakemukseen panostin ja työn sain.

Vierailija
49/49 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on ihan mukava saada, mutta työkkärin ehdotuksissa on usein se vika ettei niissä ole järjen hiventäkään. Näin ollen työnhakija tuntee itsensä sekä tyhmäksi että nöyryytetyksi joutuessaan lähettämään henkilötietonsa työnantajalle.

Esimerkiksi itse olen työskennellyt aina rivityöntekijänä, mutta jouduin hakemaan kunta-alan paikkaa, jossa piti olla kokemusta johtotyöstä X vuotta jne. Noh, sainpa nimeni (ja tutkintoni) paikallislehteen. Työtä en, tietenkään, koska siihen palkattiin joku pätevä.