Nyt tuli isokiukku! Tuttu teiniäiti käynyt lastensa kanssa kirjastossa: 0 kertaa
Kommentit (73)
Lasten isälle et kuitenkaan ole kiukkuinen?
Hui kamalaa, yhtään kirjaakaan ei varmaan ole kotona.
Häh? En ole minäkään lasten kanssa juuri kirjastossa käynyt. Kirjoja on omasta takaa hyllyittäin, on omat vanhat kirjat ja lapsille joka kuukausi kirjakerhosta tulevat uudet kirjat. Miksi tässä kirjastoon vielä pitäisi lähteä??
En itsekkään tule käymään lapsen kanssa kirjastoissa ostan uutena lapselle kirjat.
En muista minkä ikäisiä omat lapset oli, kun käytiin kirjastossa ekaa kertaa, isompia kyllä jo.
Eikä kovin montaa kertaa koskaan olla käyty.
En tosin ollut virallisesti teiniäitikään, mutta lasten syntyessä 20 ja 21v.
Aina ollaan kyllä luettu paljon, omia lastenkirjoja meillä on n. 500. Toki tuolloin, kun lapset oli pieniä kirjoja oli vähemmän (lapset nyt 14 ja 13v.).
Nyt kirjat oottaa hyllyssä lapsenlapsia.
Nuo meidän ekat lastenkirjat on siis niitä joita minun äitini on hankkinut minulle ollessani lapsi. Omat lapset saa sitten halutessaan nuo mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
En muista minkä ikäisiä omat lapset oli, kun käytiin kirjastossa ekaa kertaa, isompia kyllä jo.
Eikä kovin montaa kertaa koskaan olla käyty.
En tosin ollut virallisesti teiniäitikään, mutta lasten syntyessä 20 ja 21v.Aina ollaan kyllä luettu paljon, omia lastenkirjoja meillä on n. 500. Toki tuolloin, kun lapset oli pieniä kirjoja oli vähemmän (lapset nyt 14 ja 13v.).
Nyt kirjat oottaa hyllyssä lapsenlapsia.
Nuo meidän ekat lastenkirjat on siis niitä joita minun äitini on hankkinut minulle ollessani lapsi. Omat lapset saa sitten halutessaan nuo mukaansa.
Niin siis tarkoitin, että lasten ollessa pieniä kirjoja oli vähemmän, koska niitä on säännöllisesti hankittu uusia joten määrä on tietysti vuosien saatossa kasvanut.
Oli eilenkin leipää, mutta se syötiin jo.
Vierailija kirjoitti:
Häh? En ole minäkään lasten kanssa juuri kirjastossa käynyt. Kirjoja on omasta takaa hyllyittäin, on omat vanhat kirjat ja lapsille joka kuukausi kirjakerhosta tulevat uudet kirjat. Miksi tässä kirjastoon vielä pitäisi lähteä??
Olin muuten myös teiniäiti aikanaan 18v kun esikoinen syntyi. Ehkä siksi ei sitten olla kirjastossa käytykään vaan luettu vain omia kirjoja? Nyt esikoinen on jo teini ja lukee noita minun oman teini-iän heppakirjoja, joita on monta sataa olemassa. Ostetaan lisää jos loppuvat.
Miksi sinä saat isokiukkukohtauksen tuollaisesta asiasta?
Meidän lapset käyvät kirjastossa kerran viikossa koulun kanssa ja kesäisin mummonsa kanssa. Meillä ostetaan 2-5 kirjaa kuussa, kaikki luemme paljon. Netistä saa myös käytettynä kirjoja tilattua.
Itse en tykkää kirjastoista enkä niiden kirjojen hajusta enkä siitä että samoja kirjoja on hypistellyt sadat ihmiset ja sitten ne pyörivät ruokapöydässämme ja sängyissämme.
Mikä järki on nykyään enää kirjojen ostamisessa? Me lainataan joka kuukausi noin 15 kirjaa kirjastosta lapsille ja sieltä voi lainata ihan mitä haluaa. Jos ostettaisi tuo määrä kirjoja se tekisi 180 kirjaa vuodessa. Ei siis ole mitään mahdollisuuksia, että lapset saisivat tutustua yhtä laajaan valikoimaan pelkällä ostamisella. Eikä myöskään mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lasten mielestä ole suurin piirtein paras mitä on, kun lähdetään kirjastoon?
Riippumatta siitä onko kirjoja omastakin takaa.
Ainakin ennen oli huippua!
Kuulemma ei pääse sinne, kun ei ole autoa ja matkaa on yhteen suuntaan n. 1,5 kilometriä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lasten mielestä ole suurin piirtein paras mitä on, kun lähdetään kirjastoon?
Riippumatta siitä onko kirjoja omastakin takaa.
Ainakin ennen oli huippua!
Meillä myös kirjastossa käyminen on itsessään elämys.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ei pääse sinne, kun ei ole autoa ja matkaa on yhteen suuntaan n. 1,5 kilometriä...
Sinähän voit kyyditä heidät sinne, kunhan isokikku vähän hellittää.
Miksi sinne kirjastoon pitäisi mennä?
Tässä syitä miksi me emme ole kirjastossa käyneet kertaakaan:
Minulla on käsitys, että siellä kuuluu olla hiljaa - meidän lapset eivät ole.
Kirjoja tulisi lukea nätisti, etteivät sivut repeydy eikä kansia saisi pureskella. Meiltä ei kotoa löydy yhtään ainutta ehjää lastenkirjaa.
Lähikirjasto aukeaa vasta iltapäivällä, meille luontevin aika olisi aamupäivällä. Pääkirjastoon, joka aamulla jo aukeaa, on 6km matka eikä täällä liiku paikallisbusseja.
Kirjastossa ei ole mitään vaunuparkin tapaistakaan, vaunuja ei myöskään saa ottaa sisälle sotkemaan käytäviä. Ulkovaatteetkin tulisi jättää valvomattomaan naulakkoon. Millähän me sieltä kotiin päästäisiin ilman haalareita ja rattaita, jos huono mäihä kävisi?
Meillä on kotona puoli hyllyköllistä (3 hyllyä) täynnä lastenkirjoja. Myydään, ostetaan ja vaihdetaan, ettei aina lueta vain yhtä ja samaa.
Niin. Satutunnitkin ovat suunnattuja vähän isommille lapsille, meillä vanhin on vasta 3v. No, ensi viikolla tehdään ensimmäinen reissu museoon, jos siellä menee kaikki onnistuneesti niin kai sitä kirjastoakin voisi harkita. Enemmänkin kyllä ajattelisin kirjaston sopivan jo lukemaan oppineelle?
Vierailija kirjoitti:
Lasten isälle et kuitenkaan ole kiukkuinen?
Juuri olin tulossa kirjoittamaan, että tiedän paljon ailuisia miehiä, jotka ylpeänä ilmoittaa, että koskaan eivät ole kirjaston ovea avanneet, eivätkä avaa. Ja juuri yhtenä päivänä eräs työkaveri ilmoitti(30v nainen), ettei ole koskaan lukenut yhtään kirjaa (opiskelu kirjat pois lukien) . Kahvihuoneeseen laskeutui kyllä kiusaantunut hiljaisuus. Kukaan ei osannut kommentoida mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne kirjastoon pitäisi mennä?
Tässä syitä miksi me emme ole kirjastossa käyneet kertaakaan:
Minulla on käsitys, että siellä kuuluu olla hiljaa - meidän lapset eivät ole.
Kirjoja tulisi lukea nätisti, etteivät sivut repeydy eikä kansia saisi pureskella. Meiltä ei kotoa löydy yhtään ainutta ehjää lastenkirjaa.
Lähikirjasto aukeaa vasta iltapäivällä, meille luontevin aika olisi aamupäivällä. Pääkirjastoon, joka aamulla jo aukeaa, on 6km matka eikä täällä liiku paikallisbusseja.
Kirjastossa ei ole mitään vaunuparkin tapaistakaan, vaunuja ei myöskään saa ottaa sisälle sotkemaan käytäviä. Ulkovaatteetkin tulisi jättää valvomattomaan naulakkoon. Millähän me sieltä kotiin päästäisiin ilman haalareita ja rattaita, jos huono mäihä kävisi?
Meillä on kotona puoli hyllyköllistä (3 hyllyä) täynnä lastenkirjoja. Myydään, ostetaan ja vaihdetaan, ettei aina lueta vain yhtä ja samaa.
Niin. Satutunnitkin ovat suunnattuja vähän isommille lapsille, meillä vanhin on vasta 3v. No, ensi viikolla tehdään ensimmäinen reissu museoon, jos siellä menee kaikki onnistuneesti niin kai sitä kirjastoakin voisi harkita. Enemmänkin kyllä ajattelisin kirjaston sopivan jo lukemaan oppineelle?
Ei kai kirjastossa ole mikään pakko ulkovaatteita riisua?
Varo ettei katkea verisuoni päästä.