Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H*lvetin influessa!

Vierailija
26.01.2019 |

Sairastuin influenssaan, kuumetta 39 astetta, koko kroppaa särkee, yskä tuntuu repivän keuhkot hajalle ja kurkku ja keuhkot ovat kuin tulessa. Syön paracetamolia, influenssalääkettä (Tamiflu) ja olen pahimpaan kurkkukipuun syönyt mehujäitä ja apteekin imeskelytabletteja. Helpottaa hyvin lyhyeksi hetkeksi. Ostin aineet sitruunainkivääriteehen, muttei ole voimia edes teetä keitellä. En ole koskaan aikuisiällä ollut näin kipeä.

Mitkä ovat teidän parhaat kotikonstit influenssan hoitoon? Kaikki neuvot otetaan kiitollisena vastaan. Millaisia kokemuksia teillä on influenssasta? Otitko rokotteen?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri parantumassa siitä. Kamalaa oli. Nukuin, nukuin ja nukuin.

Vierailija
2/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin aika ja lepo.Mulla kesti 2 viikkoa.Viikon jälkeen alkoi vituttaa joten vedin kännit.Auttoi,koska nukuin ja rentouduin ultimaattisesti enkä edes muistanut että oon kipee.Krapulapäänsärkyä ei erottanut,koska muutenkin tauti olis aiheuttanut päänsärkyyn.Joskus alkoholi auttaa paskoihin vaivoihin,sekä fyysisiin että henkisiin.Miksi muuten se olisi keksitty..Oikein käytettynä loistava parantaja !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan sulla kesti influenssa? Olisin itse tyytyväinen jos voisin vain nukkua, saisi hetken tauon yskästä, kivuista ja kaikinpuolin pskasta olossa. Ihan sellaset manflu-fiilikset.

Vierailija
4/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo. Kipulääkkeet. Asunnon lämpötilan laskeminen ja kevyet vaatteet. Juominen. Ihan vaikka lämmitetty vesi jos ei kylmää pysty.

Parasta lääkettä on nukkuminen, mutta itellä ainakin meni ekat 3 yötä valvoessa/parin tunnin unilla.

Sänkyyn voi ylimääräisistä tyynyistä rakentaa lisää korkeutta yläkropalle.

Vierailija
5/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ottanut rokotusta?

Vierailija
6/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan sulla kesti influenssa? Olisin itse tyytyväinen jos voisin vain nukkua, saisi hetken tauon yskästä, kivuista ja kaikinpuolin pskasta olossa. Ihan sellaset manflu-fiilikset.

3 päivää mennyt ilman ajantajua. Edes vessaan oli vaikea päästä, joka askel sattui. Nyt alkaa tuntua että en ehkä kuolekaan. Tänään pystyin olla jo hetken jaloillani ja katsoa tvtä.

Vierailija
7/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viikko melkein takana, mutta silti on aivan hirveä olo. Jatka juomista ja nuku, ap! Tähän ei muu auta.

Vierailija
8/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai sä laukannut influenssassa pitkin apteekkeja ja kauppoja? Jotenkin lääkärissäkäynnin voin käsittää, mutta että levittelee tautiaan pitkin poikin? Jos on niin typerä, että jättää rokotteen ottamatta, täytyy edes ymmärtää, ettei tartuttele sitä toisiin. Puhelimella soitto jollekin, joka noutaa ruuat ja rohdot. Turha vinkua, typerästä päästä kärsii koko kroppa, päivystykset ja vuodeosastot.  Turha muuten kuvitella, että nyt on vastustuskykyä. Se on vain yhdelle viruskannalle. Tämän vuotinen suojaa neljää yleisintä vastaan. Viddu että raivostuttaa nämä tautinsa valittajat. Toivottavasti ei syöpäsairaita ollut lähettyvillä, kun mimäminäihminen laukkaa pitkin kauppoja.

Vierailija
9/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei rokotus auta.

Lepää. Lepää. Lepää. Ei auta muu. Villasukka kaulaan.

Ennen sanottiin että, juo kuumaa mehua, kääriydy lakanaan ja mene paksujen täkkien sisään, lepää ja hikoile, hikoile lakana märäksi. Juo. Juo kuumaa.

Ettei mene keuhkokuumeeksi. Varo.

Vierailija
10/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkai sä laukannut influenssassa pitkin apteekkeja ja kauppoja? Jotenkin lääkärissäkäynnin voin käsittää, mutta että levittelee tautiaan pitkin poikin? Jos on niin typerä, että jättää rokotteen ottamatta, täytyy edes ymmärtää, ettei tartuttele sitä toisiin. Puhelimella soitto jollekin, joka noutaa ruuat ja rohdot. Turha vinkua, typerästä päästä kärsii koko kroppa, päivystykset ja vuodeosastot.  Turha muuten kuvitella, että nyt on vastustuskykyä. Se on vain yhdelle viruskannalle. Tämän vuotinen suojaa neljää yleisintä vastaan. Viddu että raivostuttaa nämä tautinsa valittajat. Toivottavasti ei syöpäsairaita ollut lähettyvillä, kun mimäminäihminen laukkaa pitkin kauppoja.

Jälkiviisas. Ei varmasti auta rokotukset.

Vierailija
11/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua. Täältä voimia sulle. Ikävää tosiaan tuo yskiminen keuhkonsa suurin piirtein ulos. Mulla just menossa ohi tuo tauti, flunssa tai influenssa mikä lie olikaan. En kyllä halua sitä enää, oli kyllä ihan kauhea tauti. Pari viikkoa kesti.

Vierailija
12/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen influenssarokotuksia vastaan. Nyt kun kuukausi tulee täyteen sairastelua ymmärrän miksi se kannattaa ottaa. Meni elämästä kuukausi hukkaan vain oman itsepäisyyteni vuoksi. Tuohon olisi saattanut jopa kuolla. Niin paha oli jälkitauti.

Vierailija
13/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin rokotuksen mutta olen ihan stananmoisessa taudissa just nyt.

En tiedä onko influenssa vai ei, mutta mihinkään en kykene ja lähinnä toivon nopeaa loppua. Prkl.

Vierailija
14/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rokote pitäisi olla ilmainen kaikille. Maksaisi itsensä takaisin kun sairaslomat vähenisivät.

Vierailija
15/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D ei kaikilla ole mitään palvelijoita tai ylipäätään perhettä lähettyvillä jota voisi käskyttää kauppaan. Itse asun yksin ja olen sinkku, eli jos sairastun joudun itse hakemaan lääkkeeni ja ruokani ja lenkittämään koirani. Totta hitossa haen myös (tai siis nimenomaan) ruokakaupasta kaikki tarvittavat kasvikset, marjat, hedelmät, teet, hunajat yms. jolla oloni parannan. Inkivääri, valkosipuli yms. kaikki luonnonantimet ovat itselläni se ensimmäinen keino johon turvaudun ja jotka yleensä vähintään nopeuttavat parantumista jos eivät paranna itse sairautta... Hanskoja ym voi tietenkin käyttää eikä yskiä ihmisiä päin.

Vierailija
16/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamiflu on ajat sitten todettu huijaukseksi ja silti sitä syöt?

Vierailija
17/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen influenssarokotuksia vastaan. Nyt kun kuukausi tulee täyteen sairastelua ymmärrän miksi se kannattaa ottaa. Meni elämästä kuukausi hukkaan vain oman itsepäisyyteni vuoksi. Tuohon olisi saattanut jopa kuolla. Niin paha oli jälkitauti.

Vaikka olisit piikin ottanut, olisi todennököisyys saada tauti ollut kuitenkin luokkaa 50-70%, eli aika mitätön apu piikistä on oikeasti.

Vierailija
18/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin rokotuksen mutta olen ihan stananmoisessa taudissa just nyt.

En tiedä onko influenssa vai ei, mutta mihinkään en kykene ja lähinnä toivon nopeaa loppua. Prkl.

Karkea yleistys:

Räkätauti+tukkoisuus, lievä kuume, kurkku saattaa olla kipeä = flunssa

Ei räkää ja nenä auki, korkea kuume, kova kurkkukipu = influenssa

Vierailija
19/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tamiflu on ajat sitten todettu huijaukseksi ja silti sitä syöt?

Ja sitten sitä linkkiä väitteellesi.

Vierailija
20/50 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D ei kaikilla ole mitään palvelijoita tai ylipäätään perhettä lähettyvillä jota voisi käskyttää kauppaan. Itse asun yksin ja olen sinkku, eli jos sairastun joudun itse hakemaan lääkkeeni ja ruokani ja lenkittämään koirani. Totta hitossa haen myös (tai siis nimenomaan) ruokakaupasta kaikki tarvittavat kasvikset, marjat, hedelmät, teet, hunajat yms. jolla oloni parannan. Inkivääri, valkosipuli yms. kaikki luonnonantimet ovat itselläni se ensimmäinen keino johon turvaudun ja jotka yleensä vähintään nopeuttavat parantumista jos eivät paranna itse sairautta... Hanskoja ym voi tietenkin käyttää eikä yskiä ihmisiä päin.

Sama. Kävin köhimässä ja tartuttamassa muihin sen kaupassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän