Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuin paljon te 40+ meikkaatte?

Vierailija
26.01.2019 |

Laitatteko luomivärit, rajaukset, ym ym entä varjostukset tai korostukset?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

46 jatkaa...

Silmälasit on mun paras meikki. Jos joutuisi olemaan ilman, kaikki kauheudet näkyisi. :-*

Se on muuten just näin. Mies aina toivoo, että juhliin yms. tilaisuuksiin laitan piilarit, vaikka kaikki silmänalusrypyt yms. näyttää paljon pahemmilta, kun ei ole silmälaseja niitä pienentämässä ja häivyttämässä.

Silmälasit toimii muutenkin kohottavana face-liftinä, kun naama alkaa muuten valua alaspäin, on jotain kontrastia kasvojen yläosassa, mihin huomio kiinnittyy.

Vierailija
62/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Nuorena meikkasin tyyliin meikkivoide, puuteri, poskipuna, rajaukset, ripsari, huulipuna. En liikkunut missään ilman meikkiä. Nykyisin tuo tuntuisi aivan liian vaivalloiselta ja hankalalta siihen nähden mikä ilo ja hyöty siitä on. Ei tämän ikäisenä oikeasti enää tartte näyttää koko ajan mahdollisimman hyvältä. :D T. 42 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meikkaan ihan samalla tavalla kuin olen tehnyt kymmeniä vuosia. Laitan puuteria, ripsiväriä ja silmänrajauskynää. En ole koskaan omistanut meikkivoidetta, kulmakyniä tai poskipunaa. 

Muuten sama, mutta kulmakynä tuli mukaan muuan vuosi sitten. Ei mitään piirrettyjä korpinsiipiä, vaan luonnollista muotoa vähän napakoittavaa sävytystä. Piristää ilmettä kummasti.

Vierailija
64/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuohan kuulostaa hyvältä. Itse kokeilin pitkästä aikaa Alexa Dagmarin meikkivideosta innostuneena luomivärit, korostukset ja varjostukset ym ja vanhenin 10v :\ Ihan hirveetä!!!! Yleensä on meikkivoide, peittari,puuteri,kulmat,ripsiväri ja poskipuna. ja jotain huulissa, huulirasva tms.

ap, joka 41

Tämä meikin vanhentavuus on mielenkiintoinen ilmiö. Itselläni on ollut tapana laittaa kevyt meikkivoide, ripsari sekä vetää silmiin tummat rajaukset ja that's it. Nyt olen jätellyt tota rajausta pois ja pelkällä ripsarilla tosiaan näytän mielestäni nuoremmalta. Ehkä siirryn pelkkään ripsiväriin jatkossa. Epätasaisen ihon takia pakko pitää myös meikkivoide yhä matkassa. Toisaalta voisi myös testata, kuinka pehmeämpi väri rajauskynässä vaikuttaa.

Luomiväriä käytin pari vuotta sitten viimeksi ja kyllä se ainakin tekee jostain syystä mummomaisen vaikutelman.

N40

Olen viime vuosina jättänyt ripsivärin kokonaan alaripsistä pois, kun tuntuu että se vaan korostaa tummia silmänalusia ja silmänalusryppyjä. Ilme näyttää minusta pirteämmältä, kun vain yläripsissä väriä. En myöskään tee enää rajausta silmien alle. Onko muut samaa mieltä? N 45

Vierailija
65/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppinen nainen. Meikkivoide, varjostukset, poskipuna. Kulmaväri, rajausväri, valokynä, huulipuna. Ei ripsiväriä eikä huulirajauksia.

En ole kaunis, joten meikki kertoo että edes yritän, se riittää.

Vierailija
66/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe meikkausta mitenkään vaivalloisena, siihen ei mene kuin hetki. Oon pirteämmän näköinen kevyen meikin kanssa ja haluan näyttää siistiltä töissä (asiakaspalvelussa). Oon tosiaan löytänyt luottotuotteet, osaa käyttänyt jo vuosikausia.

N43, kommentoin jo aikaisemmin

Vierailija
67/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta 37 :D mutta samoja huomioita olen tehnyt. Eli ripsari sekä rajaukset jätetään pois alaluomilta. Poskipunaksi raikasta roosaa, ei missään nimessä aurinkopuuteria! Kulmat on laitettava, antaa ryhtiä kasvoille. Ja silmälasit on must, nuorena pidin piilareita, mutta nyt vahvat miinuslasit on paras ystäväni. Raikkaus ja kuulaus on se mihin pyritään. Ahkera ihonhoito on avain siihen.

Vierailija
68/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempi on, sitä ohuempi ja kevyempi meikki. Sotamaalauksella lisää helposti ikäänsä 10-15 vuotta. Ihonhoito on tuhat kertaa meikkiä tärkeämpi. Itse käytän korealaiseen tapaan kerrostettua ihonhoitoa, puhdistuksen jälkeen kasvovesi, seerumi, hyaluronitiiviste, emulsio ja kasvovoide. Kun on hetken imeytynyt niin lumenen seerumi meikkivoide ja samansarjan poskiväri. Poskiväriä sipaisen myös silmien ulkonurkkaan. Sitten ripsiväri. Ei mitään paksuja rajauksia tai peitevärejä! Kun iho on kunnolla kosteutettu, se näyttää sileältä. Huulipuna on tärkeä. Ja sen sävy erityisen tärkeä. Ei saa olla liian vaalea tai pinkki, tai liian "viini"-sävy, vaan sellainen unikonpunaiseen vivahtava sävy, joka kirkastaa koko naaman loppusilaukseksi. Itselläni on tummat ja ihan ok muotoiset kulmat luonnostaan, mutta jos ei olisi, meikkaisin ne hillitysti kuosiin, koska kulmat on avainasemassa siinä, millainen ilme on. Meikkityylini on ollut tällainen jo noin 10 vuotta, korealaiseen ihonhoidon löysin vuosi sitten, enkä vaihtaisi pois! Olen 48-vuotias.

Vierailija
69/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide, puuteri, kulmakynä, silmänrajaustussi, mascara, kajaali, huulikiilto. Nämä siis työpäivänä. Vapaalla huulikiilto vaihtuu huultenrajauskynään ja huulipunaan. Luomiväriä käytän todella harvoin.

Vierailija
70/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri meikkaa. Iho ei kestä, silmät turpoo apteekin perusvoiteistakin. Muutaman kerran vuodessa jos käy "ulkoilmassa". Töissä virastossa, onneks pärjää näinkin.

Vierailija
71/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkimeikki:

-kevyt meikkivoide

-puuteri

-kulmakynä

-poskipuna

-huulirasva

Olen 47-vuotias.

Voin viedä roskat ilman meikkiä, mutta tunnen itseni varmemmaksi, kun on tasainen pohja ja kulmat huoliteltu.

Poskipuna piristää.

Meikkaamiseen käytän n. 5 min. aamuisin. Se ei ole kovin pitkä aika.

.

.

.

Juhlatilanteissa meikkaa myös silmät ja laitan huulipunaa.

Vierailija
72/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku suositella hyvää poskipunaa 40+ ikäiselle? Mikä merkki ja sävy? Olen hyvin vaaleaihoinen.

Vierailija
73/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuntuu käyttävän kajalia ainoana silmämeikkinä ripsivärin kanssa. Mihin / miten? Siis pelkkä rajaus ja ripsiväri? Eikö se näytä hieman oudolta...

Näyttää! Monella on ripsiväriä ja huulipunaa mutta ei meikkivoidetta.

Vierailija
74/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku suositella hyvää poskipunaa 40+ ikäiselle? Mikä merkki ja sävy? Olen hyvin vaaleaihoinen.

Se kaiketi riippuu ihon sävystä mikä sävy kullekin sopii, olipa sitten vaalea tai tumma.

Mulla on hieman vihertävä iho, vaikka olenkin vaalea.

Käytän Chanelin poskipunaa, muttä sävynumeroa ei purkista löytänyt.

Se on selkeästi kylmähkö punainen, ei rusehtava.

Vierailija
75/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsin orgasm on aikalailla klassikko hyvin vaalealle, ja tekee sellaiseksi hehkuvan näköiseksi, eli nuorentaa ulkonäköä.

Toinen on deepthroat narsilta.

Itse tykkään käyttää myös exhibit a narsilta, mutta se on järjettömän pigmenttinen ja vaatii vähän harjoittelua, jos sen saa tarpeeksi kevyesti laitettua, niin se tekee tosi upean hehkuvan ja luonnollisen ihon.

Vierailija
76/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin noin 20 vuotta sitten sekä meikkaamisen että kasvovoiteiden käytön. Tulos: Iho upeassa kunnossa. Toki pesen iltaisin miedolla pesuvoiteella ja käytän kasvovettä, mutta en muuta. Aiemmin kärsin "kiiltävästä" ihosta, jonka luulin olevan rasvaiselle-/sekaiholle tyypillinen ongelma. Totuus oli se, että erilaiset voiteet olivat tyrehdyttäneet ihon normaalin toiminnan ja ne voiteet siinä ihossa kiilteli. 

Nyt jos haluan joskus jotain laittautua, laitan ripsiväriä ja hieman poskipunaa, siinä kaikki. Iho ei tarvitse mitään, koska on hyväkuntoinen ja mattapintainen muutenkin. Lisäksi tuntuu, että pakkelit vanhentavat.

N49

Tämä on muuten totta, että ilmanaikuinen rasvaus aiheuttaa vaan kierteen. Itse laitan vähän kosteusvoidetta aamulla, kun pitää föönätä tukka ja se kuuma tuuli naamaan tuntuu kiristävältä, jos iho on ihan kuiva. Kroppaa en ole rasvannut koskaan paitsi aurinkovoiteilla, eikä kyllä iho kaipaakaan mitään. Sama oli lasten kanssa pienenä. Kysyin neuvolassa rasvaamisesta ja terkkari sanoi heti, että näin hyväkuntoista ihoa ei kannata alkaa rasvaamaan, kun sitten saa ikuisesti rasvata. Toisella lapsella tuli kuivaa talvella sääriin joskus 1-vuotiaana ja silloin laitin apteekista ostettua rasvaa niihin sääriin. Muuten on lapset olleet rasvaamatta koko lapsuutensa.

Tämä nyt on höpöhöpöä. Jos teillä on hyvä iho, niin nauttikaa toki siitä. :) Mutta se että oma iho ei tarvitse rasvausta, ei tarkoita sitä että se pätisi muillekin. Ihan samalla logiikalla voisi väittää, että pyörätuolit ovat kaikille tarpeettomia koska itsekin olen aina jaksanut kävellä. Insuliini myös tekee useimmille sellaisen kierteen, että kun kerran aloittaa niin sitten sitä joutuu joka päivä tekemään. ;)

Ihosairaudet ovat ihan todellisia sairauksia. Näillä leveysasteilla moni kärsii erityisesti atooppisesta ihottomusta. Hienoa jos teillä ei sellaista ole, mutta ehkä voisit suhtautua meihin muihin vähän armollisemmin.

Vierailija
77/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät: luomivärin pohjustus, 2-3 eri luomivärisävyä (luonnollisia), rajaus, ripsiväri.

Kasvot: primer kasvoille ja toinen silmänalusille, meikkivoide, peiteväri, puuteri t-alueelle, kevyt kasvojen muotoilu varjostusvärillä, poskipuna, korostustuote poskipäille ja meikinkiinnityssuihke.

Huulet: nestemäinen huulipuna.

Tällä tuotemäärällä kuulas, kaunis meikkipohja sekaiholle. Saan usein kehuja kauniista meikistäni.

Vierailija
78/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seerumi, päivävoide, silmänymp.voide, valokynä, meikkivoide, puuteri, kajaali, ripsari, huulirasva.

Sama, lisäksi vielä kulmiin väriä ja vahaa.

Vierailija
79/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsin orgasm on aikalailla klassikko hyvin vaalealle, ja tekee sellaiseksi hehkuvan näköiseksi, eli nuorentaa ulkonäköä.

Itse tykkään käyttää myös exhibit a narsilta, mutta se on järjettömän pigmenttinen ja vaatii vähän harjoittelua, jos sen saa tarpeeksi kevyesti laitettua, niin se tekee tosi upean hehkuvan ja luonnollisen ihon.

Kiitos vinkistä! On kyllä sellaiset nimet tuotteilla, ettei tälläinen keski-ikäinen täti-ihminen kehtaa noita kaupasta mennä kyselemään...

Vierailija
80/82 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsin poskipunat ovat kyllä todella pigmenttisiä, eli vaativat hyvin kevyen käden. Minulle deepthroat ei sopinut ollenkaan (ihoni on keltapohjainen, mutta naamassa on punaisuutta). Minulle sopii Benefitin dandelion. N47