Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen on ABORTINVASTUSTAJA?

Vierailija
15.05.2006 |

Tunnetko ketään henkilökohtaisesti?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksikään tekopyhistä, jotka luulevat tietävänsä, miten muiden kuuluu elää. Huolehtikaa nyt ihan vain omista asioistanne.

Vierailija
42/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin on minun asiani, yksikään abortinvastustaja ei ole valmis tekemään mitään konkreettista, vaikka adoptoimaan lasta, vaan huutelee vaan kovaan ääneen, miten muiden tulisi elää.

Minä ainakin adoptoisin mielelläni, vaikka vastustankin aborttia. Ihan kumma väittämä. Ja mitä muuta konkreettista muka voisi tehdä? Ruveta pommittamaan klinikoita taikka lähettelemään uhkauskirjeitä lääkäreille? En kannata sellaista laintontakin toimintaa. Ihan tarpeeksi konkreettista minulle se, että en itse tee aborttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täynnä lapsia, joiden vanhemmat eivät välitä. Se on niin helppo sanoa muille, miten pitäisi elää. Abortti on ja tulee olemaan laillinen toimenpide Suomessa, joten jos lähdet uhkailujen tielle, olet lainsuojaton.

Vierailija
44/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sinun ratkaisusi, joku muu voi päätyä tekemään sen.

Vierailija
45/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 selvä, sinä et tee aborttia,

se on sinun ratkaisusi, joku muu voi päätyä tekemään sen.

On paljon asioita, joita en tee, koska en ikinä voisi tehdä mitään niin kamalaa ja väärää, ja joku toinen voi silti päätyä tekemään niin. Entä sitten?

74

Vierailija
46/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain eriävää mielipidettä kannattaa, jotkut suoranaisesti syyttelevät kaikilla ' tekopyhä' nimillä yms. Jotenkin lapsellista.

Se on niin muka nykyaikaista ajatella, minä teen mitä ikinä haluan ja kukaan ei saa sanoa, eikä kommentoida siitä mitään.

Vierailija
47/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä itseään nostaa noin keinotekoisesti, että arvostelee muiden ratkaisuja? Kuka on antanut sinulle tuomarin viisauden? Sinä ja kaltaisesi, ette voi tietää aborttiin päätyvän elämäntilannetta, joten jos ette osaa auttaa, niin olkaa hiljaa. Ei sen puoleen, että mielipiteillänne olisi mitään merkitystä.

Vierailija
48/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastustan mukavuusabortteja = sosiaalisista syistä, 90 % kaikista aborteista on juuri näitä.

Jos luulee olevansa tarpeeksi kypsä harrastamaan seksiä, pitää olla myös tarpeeksi kypsä ottamaan vastuun. Ja abortin tekeminen ei ole minun mielestä vastuullinen teko.

Vierailija
49/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulla olevansa ja olla kypsä harrastamaan seksiä eivät ole sama asia.

Moni nuori luulee olevansa kyllin kypsää vaikka mihin, mutta todellisuudessa eivät kuitenkaan ole.

Kuinka moni on unohtanut millaistaon olla teini? Siis minä tiedän kaiken ja tajuan paremmin kun sä. Vanhemmat ei tiedä mistään mitään ja ne ei todellakaan elä nykypäivää, ne on niin ku unohtunu jonnekkin.

Vierailija
50/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesin aina, teininäkin, että jos seksiä harrastan, lapsia voi tulla. Ja niitä ei sitten abortilla hoideta pois päivänjärjestyksestä.

Ja eniten abortteja tekevät Suomessa kuitenkin 20-29-vuotiaat, eikä teinit.

Vierailija
51/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi odottaa ilmeisesti hedelmöityshoitojen seurauksena lasta. Hänelle tuli syöpä ja hän joutui ottamaan abortin. Tätä aborttia ei mielestäni voi mitenkään tuomita. Hänellä oli todella rankkaa, kun lapsi erittäin toivottu.

Vierailija
52/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään liian moni tahtoisi asua Liisan kanssa ihmemaassa.

Mutta todellisuus on kuitenkin tarua karumpaa.

Vierailija
53/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat olleet pienten lasten äidit, ikään katsomatta.

Vierailija
54/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan elämää ja abortti on murha. Siinä viedään pieneltä syntymättömältä lapselta henki, ainoa mikä hänellä on.

Vierailija
55/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tiivistettynä millainen olen:

-Minä olen 25v, kahden lapsen äiti.

-En kuulu mihinkään uskontokuntaan enkä tunnusta mitään jumalaa.

-Olen kokenut suhteellisen paljon elämäniaikana, vanhempien alkoholismin, raiskauksen, henkistä pahoinpitelyä... En siis ole kasvanut pumpulissa enkä elä musta-valkoisessa maailmassa tai todellisuudesta irrallaan.

-Omaan melko tiukan moraalin joissakin asioissa, mutta toisissa olen taas huomattavasti " löysäpipoisempi" kuin useat muut ihmiset.

-Olen koulutettu, normaali työssäkäyvä ihminen.

-En ole aktivisti enkä kuulu mihinkään yhdistykseen, pl. harrastukset jotka eivät liity aiheeseen mitenkään.

-En usko niinkään yhteiskunnan luomiin lakeihin vaan oman moraalini luomiin rajoihin.

-Arvostan elämää yli kaiken enkä koe että kenelläkään on oikeus päättää toisen elämästä; ei minulla, mutta ei myöskään abortin tekijöillä.

Vierailija
56/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kaltaisiani on oikeissa abortinvastustajissa. Minusta raskaana oleva nainen on seksuaalisesti kiihottava kuten myös ajatus siitä, ettei nainen saa päättää kehostaan. Lapsirakaskin olen. Siksi suhtaudun aborttiin kielteisesti. Toinen puoleni ymmärtää aborttia hyvin.

Siis julkisesti puolustan aborttia, mutta salaa äänestäsin varmaan sen puolesta, että abortti olisi sallittu vain jos sikiö on vakavasti sairas.

Vierailija
57/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan kuolemantuomiota sekä olen pasifisti. Oman vakaumukseni mukaan alkio ei ole sielullinen olento.

Vierailija
58/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. " ei sovi kuvioihin" yritetään puolen vuoden päästää uudelleen tyylisiä (onko kyse sitten mukavuusaborteista) ja esim. downin syndrooman (tai muun vamman joka ei aiheuta lapselle kärsimystä tai kuolemaa) vuoksi tehtäviä abortteja-> kuinkahan monet tällaiset todella tietävät/tuntevat lapsen tai aikuisen jolla downin syndrooma tai ovat edes viitsineet tutustua ennen päätöstään??

ja millainen on vanhempi joka on valmis luopumaan omasta lapsestaan vain sen takia että hän poikkeaa valtavirrasta. Jos oikeasti on sitä mieltä että ei ole voimia vammaisen lapsen äidiksi kannattaisi miettiä sitä, että mitä vain voi sattua raskauden/synnytyksen/vauva-iän tai vaikka myöhemmälläkin iällä lapselle ja ne tapahtumat saattavat vammauttaa lapsen paljon vakavamminkin kuin esim. kromosomipoikkeavuus, eli elämä ei ole niin ennakoitavissa ja suunniteltavissa kuin jotkut kuvittelevat.

Olen kolmekymppinen, en uskovainen, paljon elämässä nähnyt, en ole musta-valkoisesti ajatteleva ja kuitenkaan en tuomitse aborttiin päätyvää ihmistä vaikka itse en sitä tekisikään ja aina en voi ymmärtää. Alempi korkeakoulututkinto, sosiaalipuolella työskentelen.

Ai niin, enkä ole tekopyhäkään, arvomaailmani vain sotii tiettyjen syiden perusteella tehtyjä keskeytyksiä.

Vierailija
59/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SofterSin:

Vastustan kuolemantuomiota sekä olen pasifisti. Oman vakaumukseni mukaan alkio ei ole sielullinen olento.

Sen sydän lyö, raajat ovat kehittyneet, samoin esim silmät. Sen on määrä syntyä, siitä on määrä tulla isokokoinen tai pieni, hauska tai jurohko, ujo tai puhelias, tiedemies tai sossunelätti..

Minusta on vaikea käsittää, että väität kunnioittavasi elämää ja esim vastustavasi kuolemantuomiota, ja kuitenkin hyväksyt, että kokonainen ihmiselämä on oikeus estää ennen kuin se on alkanutkaan, ja vieläpä aivan mitättömistä syistä. (tarkoitan siis mukavuus- / elintasoabortteja)

t:minä joka kirjoitin jo aikaisemmin, jolle elintasoabortti on kerran tehty, ja ei kyllä toiste!

Vierailija
60/79 |
17.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne jotka aborttiin päätyvät, eivät kuitenkaan tarvitse paheksuntaanne. Jokainen tekee elimistöllään niin kuin parhaaksi näkee ja kantaa itse jälkiseuraamukset.