Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen on ABORTINVASTUSTAJA?

Vierailija
15.05.2006 |

Tunnetko ketään henkilökohtaisesti?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen alkuperän, ei niitä lapsia käydä kuvien perusteella valitsemassa. Käsi sydämelle 39, jos nyt ilmenisi että biologinen isäsi on samalla ukkisi eli äitisi isä, etkö muka traumatisoituisi huolimatta onnellisesta lapsuudesta?

Vierailija
22/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mitään kivaa olisi - äiti-parka. Ymmärtäisin sitten ainakin paremmin sitä, miksi olisi antanut minut adoptioon. MUTTA missään olosuhteissa en tahtoisi, että en olisi koskaan syntynyt.

39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis adoptiovanhemmat sen tiedon saisivat? Eri asia tietää jotakin lapsen alkuperästä, kun tietää kaikki ne taustatekijät, minkä vuoksi lapsi adoptioon annettiin.

Vierailija
24/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia vastustaa aborttia asiana ja tekona(minä vastustan), ja sitten vaatia aborttia laittomaksi (en koskaan vaatisi, sen tätyyy olla naisen oikeus.)

Mulle tämä asia on sellainen, että näen jokaisen ihmisen alun ihmisenä, en minään solumöykkynä tms, kuten jotkut asiaa puolustelee. Kukaan ei osaa antaa järkevää rajaa sille koska ihmisestä tulee ihminen, ja ihmisoikeudet omaava olento.

Mun mielestä abortti on tekona murha, tosin joissain tapauksissa joissa lapsi on todella vakavasti sairas, se voi olla armomurha.

Ja mun mielestä suomen kaltaisessa valtiossa on turha lässyttää mitään " resurssit ei riitä" -löpinää, täällä lapselle voidaan aina taata adoptiovanhemmat, eikä kukaan kadulle joudu, vaikka vahinkolapsenkin pitäisi. Eli mielestäni abortti suomessa on aina itsekäs ja kamala ratkaisu ihmiseltä.

Vierailija
25/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään saisit tietää että oletkin adoptoitu, ja sinä olet syntynyt raiskauksen tuloksena, et haluaisi enää yht' äkkiä elää?

Minusta lapselle ei ole tarpeen ko. tapauksessa kertoa miten on käynyt.

Vierailija
26/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

9kk odotuksen jälkeen adoptioon. Enempi adoptioon luovuttaminen aiheutta syyllisyyttä kuin ensimmäisillä raskausviikoilla tehty abortti. Ja onko näillä adoptiovanhemmilla sitten oikeus peitellä lapsen alkuperä eli että hän on saanut alkunsa INSESTISTÄ tai RAISKAUKSESTA! Kun lapsi saa tämän selville (valheethan tulevat aina julki) niin miltä mahtaa lapsesta tuntua?

Vierailija
27/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte olla varmoja? Minä en ainakaan kulje " Vastustan aborttia" -paita päällä, itse asiassa kerron kantani vain kysyttäessä ja sittenkin otan kantaa vain tapauskohtaisesti ja hyvin nihkeästi....

Vierailija
28/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt rehellisiä vastauksia.

Minä en pitäisi.

Vierailija
29/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites minä, kun vastustan aborttia, mutta sallisin eutanasian?

Onko se aina avarakatseisuutta, että vaan hyväksyy kaiken, eikä tuomitse? Kyse on kuitenkin ihmiselämän lopettamisesta, jonka kuitenkin voisi katsoa olevan vakavampi asia kuin raiskaus, insesti tms. Niistä voi toipua, kuolemasta ikävä kyllä ei.

Vierailija
30/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim lapsettomuutta niin toivon teidän omien tytärtenne kohdalle tilannetta jossa teinityttärenne tulee tahtomattaan raskaaksi. Alaikäinen saa abortin ihan ilman vanhempien lupaa ja jos teini kieltää sairaalaa ilmoittamasta vanhemmille sairaala ei saa ilmoittaa vaikka kyseessä on alaikäinen. Mites sitten ehditte pelastamaan maailman kaikki lapset?

Vierailija
31/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan koskaan tullut raskaaksi raiskauksesta? En ole koskaan kuullut..

Vierailija
32/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kulkee mukanasi aina ja saattaa vielä siirtyä seuraaviinkiin sukupolviin.

Vierailija
33/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis luulin raiskauksen jälkeen tulleeni raskaaksi. Olin aika nuori ja en vaan älynnyt, että kuukautiset voivat tuosta vaan jäädä pois joksikin aikaa järkyttävän kokemuksen jälkeen, ja kun jännitti, että onko sitä raskaana vai ei. Mietin asiaa paljon. Aborttia en olisi tehnyt, enkä usko että olisin antanut lapsen poiskaan. Kun vihdoin puhuin asiasta esim. äidilleni, hän oli järkyttynyt että en abortoisi moisen hirviön lasta (ja jo silloin tuntui pahalta, että hän ajatteli potentiaalista lastanlasta pelkästään jonain hirviön sikiönä).

No, en ollut raskaana. En itse myöskään tosiaan tiedä ketään, joka olisi tullut raiskauksesta raskaaksi, mutta kyllähän sellaistakin tapahtuu, vaikka onkin aika harvinaista.

32

Vierailija
34/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta enpä usko että kovin moni kuutenkaan tuomitsee raiskauksen kokeneen aborttia, ja loppujen lopuksi raiskauksen kokeneiden abortit on varmaan jotain promillen luokkaa kaikista aborteista.

Niin muuten yksi ystäväni tuli joukkoraiskatuksi ja raskautui siitä. Eikä se abortti tosiaan ollut mikään helppo ratkaisu siitä huolimatta, vaan tosi iso ja raskas taakka kantaa. Myöhemmin kun tuli todella hankalissa olosuhteissa raskaaksi (mies oli siskonsa mies), ei pystynyt tekemään aborttia enää.

Vierailija
35/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se kulkee mukanasi aina ja saattaa vielä siirtyä seuraaviinkiin sukupolviin.

Vierailija
36/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin telkkarissa oli joskus iohjelma tuollaisista ihmisistä, ja siinä yksi nuori nainen kertoi arvostavansa äitiään suunnattomasti, kun tämä ei tehnyt aborttia, vaikka tytär oli siis saanut alkunsa raiskauksesta. Eli täysin toisin kuin täällä aina väitetään, täällähän kaikki on sitä mieltä, että lapsi vetää itsensä jojoon, jos alkuperässään on vähänkin jotain kurjaa.

Vierailija
37/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tulisi koskaan mieleenikään tappaa omaa lastani, omaa verta ja lihaa. Se lapsi ei olisi tehnyt mitään pahaa minulle, eikä kenellekään muullekaan. Se ansaitsisi elää (isästä en sano mitään).

En ole ottanu kummastakaan lapsestani selvää ovatko he terveitä vai ei. En hyväksy aborttia missään tilanteessa.

Olen 24, yo, naimisissa odotan toista lasta, en kuulu kirkkoon, laulan bändissä ja harrastan paljon urheilua.

Vierailija
38/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli kolmekymmenvuotias nainen, minulla on kolme lasta ja ylempi korkeakoulututkinto luonnontieteelliseltä alalta. Ja tuosta koulutuksesta, tunnen väitelleitäkin luonnontieteilijöitä jotka vastustavat aborttia, ja on niitä lääkäreitäkin, eli ihmisiä jotka kyllä tietävät mitä abortissa tapahtuu.

Lieventäviä asianhaaroja abortissa on lähinnä vakavat terveydelliset syyt, jotka uhkaavat äitiä ja lasta, esim istukkasyöpä. Käsittääkseni nämä syyt ovat kuitenkin tilastollisesti erittäin harvinaisia ja helposti hoidettavissa terveydenhoidollisina toimenpiteinä, vaikka aborttilainsäädäntöä muuten tiukennettaisiin.

Tuo ajatus siitä että abortti on helpompi ratkaisu kuin adoptio koska adoptiossa kiintyy enemmän ja syyllisyys on suurempi, on aika hurjaa itsekkyyttä. Tottakai se tuntuu pahalta, ja on rankkaa, mutta eikö lapsen elämä nyt joka tapauksessa ole niin arvokas, että olemme äiteinä valmiita vähän kärsimäänkin.

Vierailija
39/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useamman lapsen jo tehnyt nainen ei halua enää tulla raskaaksi, niin on jo järjenköyhyyttä, että EI osaa ehkäisyä käyttää. Haloo, missä kehitysmaassa sinä edellinen kirjoittaja oikein olet asunut tai asut, kun et ehkäisyvalistuksesta koskaan tunnu edes kuulleen. Edellisen kirjoittajan mainitsemassa tapauksissa, tuomitsen todella jyrkästi abortin.

Siis, jos et halua lapsia, mutta haluat seksia, käyttäkää nyt hyvät ihmiset sitä ehkäisyä!!!

Vierailija
40/79 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se pettää, niin teen takuulla abortin. Meillä on jo kolme lasta ja se riittää, enempää en jaksa yöitkuja. Ja sekin on minun asiani, yksikään abortinvastustaja ei ole valmis tekemään mitään konkreettista, vaikka adoptoimaan lasta, vaan huutelee vaan kovaan ääneen, miten muiden tulisi elää.