Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia julkisen puolen fysioterapiasta? Esim. skolioosin hoidossa.

Vierailija
26.01.2019 |

Ulkomailla pitempään asuneena etsin vähän perspektiiviä miten nämä toimivat Suomessa. Onko kellään kokemuksia julkisten palveluiden käytöstä esim. skolioosin hoidossa?

Tarjoaako julkinen puoli lainkaan palveluita, joissa saa kuntouttajalta one-on-one apua, vai onko nuo varattu ainoastaan niille joilla tilanne on niin paha että eivät kykene kunnolla edes kävelemään jne.? Ja paljon tuo maksaa jos sellaiseen pääsee? Olen tällä hetkellä työtön, ja selässä on sen verran tullut skolioosia (ei geneettinen vika vaan tullut ajan kuluessa) että lihas-epätasapainoa ja kipuilua aika paljon, mutta pystyn vielä kävelemään.

Ymmärrän että varmaan ensimmäinen askel on mennä terveyskeskukseen, ja saada sieltä lähete eteenpäin kun arvioivat, mutta mietin että miten todennäköistä on että sinulle annetaan noita yksityishoitoja/tehdään hoito-ohjelma kunnolla? Jos siis ei ole mikään pyörätuolipotilas, onnettomuudessa ollut, tai vanhus.

Kiitos.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fysioterapiaa saa julkisestikin mutta omavastuut hoidosta ovat aika isot. Ja tottakai fysioterapia on aina one to one, ei yleensä mitään ryhmäkuntoutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/4 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä fysioterapiaa saa julkisestikin mutta omavastuut hoidosta ovat aika isot. Ja tottakai fysioterapia on aina one to one, ei yleensä mitään ryhmäkuntoutuksia.

Minä taas olen kuullut että lähes poikkeuksetta ohjataan yksityiselle lähetteellä jos ei ole todella vakava akuutti tapaus. Ja sillä lähetteellä saa jonkin minimaalisen korvauksen (alennuksen).

Miten lienee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi