Jos puolisosi joutuu työtyömäksi, heiätkö yli laidan, jos työttömyys pitkittyy?
Jos ei saa töitä ansiosidonnaisen työttömyysturvan jälkeen, onko aika löytää uusi?
Kommentit (32)
Jos toista rakastaa, työttömyydenkin kestää ja hyväksyy. En itse ainakaan katselisi puolisoa, joka on valmis hylkäämään rakkaansa, jokaisen uuden ongeman ilmaannuttua, ilman että edes niitä yrittää selvittää. Ei sellainen suhde ole minkään arvoinen.
Heitätkö puolisosi yli laidan jos syöpähoidot pitkittyy?
En. Meneme yhtessä suomenkielen oikein kirjoitus kurssile.
Vierailija kirjoitti:
Heitätkö puolisosi yli laidan jos syöpähoidot pitkittyy?
En heitä, mutta aika monille tulee ero vaikka toinen on syöpäsairas.
On kyllä mennyt kovaksi nämä arvot.
Me ei olla koskaan eletty näin kapitalistisia ja armottomia aikoja kuin nykyään.
Hyi olkoon alkaa oikein puistattaa. Minä rakastaisin vielä enemmän, olisin lähellä ja pitäsin huolta vaikka mitä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä mennyt kovaksi nämä arvot.
Me ei olla koskaan eletty näin kapitalistisia ja armottomia aikoja kuin nykyään.Hyi olkoon alkaa oikein puistattaa. Minä rakastaisin vielä enemmän, olisin lähellä ja pitäsin huolta vaikka mitä tapahtuisi.
Nykyään oikein kannustetaan tuijottamaan koko ajan vain omaa napaa ja itsekästä omaneduntavoittelua. Se läpäisee politiikan ja median. Tähän sopii hyvin ihmissuhteiden välineellisyys. Kilpailu paremmasta ihmissuhteesta juuri minulle.
Veikkaampa, että varsinkin naisista ainakin 30% jättää miehensä, jos tämän työttömyys pitkittyy. Niin paljon käytännön tapauksia on tullut nähtyä. Puhukoon mammat täällä mitä hyvänsä ikuisesta rakkaudesta.
Puolisoni oli työkyvyttömyyseläkkeellä jo, kun tapasimme.
En voisi olla ihmisen kanssa, joka hyväksyy itsellään esimerkiksi vuoden työttömyyden. Arvomme eivät kohtaisi.
Riippuu tilanteesta. Jos työttönyys pitkittyy sen takia että mies ei jaksa/viitsi hakea töitä ja muutenkin passivoituu sohvalle se on kyllä turn-off. Jos mies oikeasti kuitenkin yrittää löytää töitä, aktivoituu tekemään kaikenlaista ja ottaa mm. kodinhoidossa vetovastuun niin silloin tilanne on varsin ok.
Jos jää työttömäksi lentää pihalle
Kun raha häviää, rakkaus lentää ikkunasta. Niin raadollista se oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaampa, että varsinkin naisista ainakin 30% jättää miehensä, jos tämän työttömyys pitkittyy. Niin paljon käytännön tapauksia on tullut nähtyä. Puhukoon mammat täällä mitä hyvänsä ikuisesta rakkaudesta.
Samaan aikaan monet naiset ottavat uuden miehen, jotta voivat olla menemättä töihin enää... Nähty useampaan kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Jos työttönyys pitkittyy sen takia että mies ei jaksa/viitsi hakea töitä ja muutenkin passivoituu sohvalle se on kyllä turn-off. Jos mies oikeasti kuitenkin yrittää löytää töitä, aktivoituu tekemään kaikenlaista ja ottaa mm. kodinhoidossa vetovastuun niin silloin tilanne on varsin ok.
Otatko tosiaan elatusvastuun oikeasti, jos mies ei yrityksista huolimatta työllisty ja putoaa peruspäivärahalle?
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan se on kylläkin niinpäin että mies jättää naisen kun tämä sairastuu esim syöpään, mutta nainen ei jätä miestä vastaavassa tilanteeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otatko tosiaan elatusvastuun oikeasti, jos mies ei yrityksista huolimatta työllisty ja putoaa peruspäivärahalle?
Miksipä en, kyllä minun rahani riittäisivät oikein hyvin. Mutta olettaisin kyllä että mies olisi aktiivinen sekä työnhaussa että muutenkin eikä vain jäisi sohvalle homehtumaan. Voisin myös hyvin pitää rahapuolesta huolta jos mies päättäisi tuossa tilanteessa uudelleenkouluttautua.
Vierailija kirjoitti:
Mies lentää töistä. pihalle koska Alkoa kuluu ja siitä tilanne senkun pahenee, ja lopulta nainen yrittää pelastaa edes lapsensa.
Kyllä mun mielestä puolison passivoituminen toisten elätiksi on ongelma. Ainakin pidemmän päälle.
Jos mies jättäytyisi työttömäksi ja olettaisi minun maksavan laskunsa, en suostuisi. Eri asia, jos hoitaisi omat laskunsa omista tuistaan. Pummia en jäisi katselemaan, siinä menisi mulla raja.
Dealbreaker mulle olisi myös esim. alkoholismi, pettäminen, raha-asioissa epäluotettavuus tms. Ei rakkaus kestä eikä kärsi kaikkea, eikä sen tarvitsekaan.
Kyllä nämä asiat on ihan perusedellytyksiä parisuhteessa olemiselle. Kyllä jokainen aikuinen ymmärtää tämän. Lapsen asteelle jäänyt kuvittelee, että on toisen velvollisuus elättää ja huolehtia. Avioliitto on kahden aikuisen suhde, ei lapsen ja aikuisen suhde. Lapset ovat ne joista huolehditaan, ja aikuisten duuni on olla niitä jotka huolehtii.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla ihmisen kanssa, joka hyväksyy itsellään esimerkiksi vuoden työttömyyden. Arvomme eivät kohtaisi.
Onko sukunimesi Lepomäki vai Koski? Vai Orpo?
Ei se rakkaus kuole toisen työttömyyteen, eiköhän ne oo muut asiat mitkä merkitsee.