Kerro kokemuksistasi valtion suojatyöpaikoista
Millaisiin työntekijöihin, "asiantuntijoihin", olet törmännyt?
Kommentit (9)
No eräs toimii tehtävässä johon hänellä on hyvin heikko kompetenssi. Pitäisi olla teknisen alan koulutusta ja ymmärrystä, mutta aikaisempi historia on lähinnä myyntityötä ja paperinpyörittelyä samalla alalla. En tiedä miten on nykyisiin hommiin päässyt.
Lähes jatkuvasti saa olla oikomassa tämän henkilön "väläyksiä" ja vääntämässä asioita rautalangasta. Hänellä enemmän intoa kuin taitoa. Pidemmän päälle rasitttavaa.
Ei ole valtiolla suojatyöpaikkoja. Ei ole ollut ainakaan 30 vuoteen. Määräaikaisia ketjutetaan laittomasti, teetetään palkattomia ylitöitä ja jätetään sit se määräaikainen uusimatta kun ei enää jaksa tehdä kolmen ihmisen töitä.
Vierailija kirjoitti:
No eräs toimii tehtävässä johon hänellä on hyvin heikko kompetenssi. Pitäisi olla teknisen alan koulutusta ja ymmärrystä, mutta aikaisempi historia on lähinnä myyntityötä ja paperinpyörittelyä samalla alalla. En tiedä miten on nykyisiin hommiin päässyt.
Lähes jatkuvasti saa olla oikomassa tämän henkilön "väläyksiä" ja vääntämässä asioita rautalangasta. Hänellä enemmän intoa kuin taitoa. Pidemmän päälle rasitttavaa.
Niin varmasti, kun sinä olet niin paljon tietoviisaampi. Ponnista vain itsellesi sopivaan parempaan asemaan. Sinulla on sitä kompetenssia.
Ne suojatyöpaikat löytyy lähinnä valtio-omisteisten osakeyhtiöiden johtoportaasta, s.o. Finnair, Fortum jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti, kun sinä olet niin paljon tietoviisaampi. Ponnista vain itsellesi sopivaan parempaan asemaan. Sinulla on sitä kompetenssia.
En ole samassa paikassa töissä, mutta joudun jonkin verran olemaan työtehtävien takia tekemisissä ja valvomaan ettei sabotoi minun tontillani.
Vakivirassa eräässä ministeriössä, ollut jo yli 20 vuotta. Ei päivitettyä asiantuntemusta ja työtehtävät lähinnä sihteerin hommia. Dynamiikka kuitenkin toimii, koska esimies pitää häntä henkilökohtaisena avustajanaan. Tällä sitten kuitenkin palkka lähempänä viittä tonnia...
Olen itse ollut valtion viranhaltijana valtion sairaalassa eli oikeuspsykiatrialla. Siellä virka-kyöstinä hoidin ja arvioin mm. psykoottisia, lääkeresistenttejä skitsofreniapotilaita ja niin vaikeahoitoisia henkilöitä, ettei heitä voitu hoitaa muualla. Arvaat, että oli leppoisaa? No ei, raskasta työtä jonka tekijöitä arvostan. Muita valtion vapaamatkustajia ovat mm. tullivirkamiehet, poliisit ja sotilaat.
Kunnalla kylläkin. Mutta virka pysyy ilman ammattiosaamista tai edes kykyä konsultoida jotain asian osaavaa tahoa.
Oma yritykseni on muutamien kunnan viranhaltijoiden kanssa tekemisissä melko suurissa asioissa. Itse minun pitää niille lainkohdat etsiä, joihin voivat päätöksissään tukeutua. Ja joskus joudun ostamaan tuhansilla euroilla adiatuntijapalveluita, etten tule kunnan taholta oikeusmurhatuksi. Aivan olematonta on ammattitaito julkisella.
Millaisiin itse?