Orpo haluaa Suomeen samanlaisen sosiaaliturvamallin kuin Britanniassa
Kommentit (70)
Konservatiivit rules the world! Hallelujah!
Ja ihmiset äänestää kokoomusta. Absoluuttisesti hulluja
Vierailija kirjoitti:
No, Briteissä on 66 miljoonaa ihmistä, täällä 5. Orpon mallilla on yhä vähemmän ihmisiä, joilla on energiaa käydä töissä, joten yhä pienempi joukko joutuu elättämään loput/taistelemaan lisääntyvää rikollisuutta vastaan. Lopulta Orpo pakenee Brysseliin hillotolpalle Käteisen kaveriksi.
juuri näin.
Se minua ihmetyttää, miten ihmiset äänestää Kokoomusta, vaikka itse olisivat julkisen sektorin työntekijöitä. Sehän on oman oksan sahaamista! Samoin se, että monilla ei ole isoja säästöjä ja perintöjä ja kun terveyspalvelut ja sosiaaliturva heikkenee, ei monillakaan ole rahaa hoidattaa sairautensa yksityisellä. Osa tietenkin voi, mutta ei läheskään kaikki. Ei Suomea voi rakentaa rikkaan eliitin ehdoilla!
Vierailija kirjoitti:
Se minua ihmetyttää, miten ihmiset äänestää Kokoomusta, vaikka itse olisivat julkisen sektorin työntekijöitä. Sehän on oman oksan sahaamista! Samoin se, että monilla ei ole isoja säästöjä ja perintöjä ja kun terveyspalvelut ja sosiaaliturva heikkenee, ei monillakaan ole rahaa hoidattaa sairautensa yksityisellä. Osa tietenkin voi, mutta ei läheskään kaikki. Ei Suomea voi rakentaa rikkaan eliitin ehdoilla!
Yrittävät epätoivoisesti teeskennellä ns menestyjää.
Orpo saa haluta iiiihan mitä tahtoo. Nyt on tammikuun 26pv ja tämän vuoden huhtikuun puolivälissä on eduskuntavaalit. Siihen on sellaiset kaksi ja puoli kuukautta.
Olisi korkea aika siirtää Kokoomus oppositioon vähäksi aikaa. Puolueella on noussut k*si hattuun kun ovat olleet yhtäjaksoisesti niin pitkään jo vallassa kiinni.
Ei s*atanassa.
Ketä hittoa täällä voi enää äänestää, kun kaikki puolueet ovat aivan sekaisin?!
Juu. Ja tämäkin ongelma vieritettiin Briteissaä EU:n päälle.
No, sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti Suomessa ei ikinä urpoilla Brittien lailla.
No, onneksi meillä ei ole sitä kaukaa kaivattua Entistä Empiriaa...
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Kauhistelen esimerkiksi sitä miten joku sairaanhoitaja voi äänestää Kokoomusta. Miten tuo puolue ajaa heidän asioita? Tai joku kunnan sosiaalityöntekijä... Hohhoijaa. Ilmeisesti tulee varakkaampi olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä! Kauhistelen esimerkiksi sitä miten joku sairaanhoitaja voi äänestää Kokoomusta. Miten tuo puolue ajaa heidän asioita? Tai joku kunnan sosiaalityöntekijä... Hohhoijaa. Ilmeisesti tulee varakkaampi olo.
Ja oikeasti Kokkarit pitää alle 5000 e/kk tienaavia köyhinä luusereina. Toki heidänkin äänet kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Kautta kiven ja kannon, oman nimeni kautta vannon, en äänestä Kokoomusta. Mutta tiedätkö sä, mitä nämä "iso säästöt ja perinnöt" ihan oikeasti ovat? Ne ihan oikeasti, oikeasti, oikeasti eivät ole mitään vanhan isän miljoonan osakesalkkuja. Mä en tiedä miten tämän saisi teidän vasemmistolaisten mieleen. Ei ole. Ei yksinkertaisesti ole. Ne saa sen kyllä kierrätettyä. Se mitä ei saada kierrettyä ja kierrätettyä on 99,99% osakeyhtiö. Se on joku ukin aikoinaan perustama firma, mikä tuo maahan vaikka putken tiivisteitä. Se viiskymmentäseitsemän vuotias isä ei ota sitä perintöä vastaan, koska joutuisi maksamaan kymmenien tuhansien perintöverot.
TÄSTÄ on kyse. Firma lakkaa ja kaikki voittaa vai? Mutta sunkaltaisilla on mielessä jotkut miljoonien osakesäästöt ja pitkäaikaistalletukset, mihin pitäisi päästä osallisiksi.
Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kautta kiven ja kannon, oman nimeni kautta vannon, en äänestä Kokoomusta. Mutta tiedätkö sä, mitä nämä "iso säästöt ja perinnöt" ihan oikeasti ovat? Ne ihan oikeasti, oikeasti, oikeasti eivät ole mitään vanhan isän miljoonan osakesalkkuja. Mä en tiedä miten tämän saisi teidän vasemmistolaisten mieleen. Ei ole. Ei yksinkertaisesti ole. Ne saa sen kyllä kierrätettyä. Se mitä ei saada kierrettyä ja kierrätettyä on 99,99% osakeyhtiö. Se on joku ukin aikoinaan perustama firma, mikä tuo maahan vaikka putken tiivisteitä. Se viiskymmentäseitsemän vuotias isä ei ota sitä perintöä vastaan, koska joutuisi maksamaan kymmenien tuhansien perintöverot.
TÄSTÄ on kyse. Firma lakkaa ja kaikki voittaa vai? Mutta sunkaltaisilla on mielessä jotkut miljoonien osakesäästöt ja pitkäaikaistalletukset, mihin pitäisi päästä osallisiksi.
Häpeä!
Ihme valitusta. Monet perheyhtiöt ovat varakkaita, vaikka eivät pörssissä olekaan. Jos ei osata tehdä sukupolvenvaihdosta ja verosuunnittelua, ei se ole yhdenkään vasemmistolaisen vika! Perheen tulehtuneista väleistä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyvinvointiyhteiskunnan ominaispiirteisiin.
Kun äänestäjällä on turvattu elämä ja elämänmittainen kokemus hyvinvoinnista, siitä tulee itsestäänselvyys.
Kun kaikki toimii jokatapauksessa, eikä äänestämällä ole tarvetta vaikuttaa suoraan omaan asemaan, voi äänestää sen puolesta mitä haluaisi ja mitä voisi olla.
Moni voi äänestämällä saada jopa aidon tunteen nousevasta statuksesta.
Sama koskee periaatteessa tätä kritiikitöntä maahanmuut*n kannattamaista. Kun ei voida nähdä sen vaikuttavan suoraan omaan elämään, valitaan näkemys fiilispohjalta.
Eli kikkaillaan pellekursseilla yms. tilastoja paremmiksi ja sitten ihmetellään, miksi asiat on päin perseitä ja porukka köyhää vaikka "täystyöllisyys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu hyvinvointiyhteiskunnan ominaispiirteisiin.
Kun äänestäjällä on turvattu elämä ja elämänmittainen kokemus hyvinvoinnista, siitä tulee itsestäänselvyys.
Kun kaikki toimii jokatapauksessa, eikä äänestämällä ole tarvetta vaikuttaa suoraan omaan asemaan, voi äänestää sen puolesta mitä haluaisi ja mitä voisi olla.
Moni voi äänestämällä saada jopa aidon tunteen nousevasta statuksesta.Sama koskee periaatteessa tätä kritiikitöntä maahanmuut*n kannattamaista. Kun ei voida nähdä sen vaikuttavan suoraan omaan elämään, valitaan näkemys fiilispohjalta.
Ilmeisesti tuo on yksi syy. Epärationaalinen pää pensaassa-asenne antaa kuvun sukkea silmät muita ihmisiä koskettavalta epäoikeudenmukaisuudelta ja suoranaiselta kurjuudelta. Onhan tutkittu, että rikkaat ovat kitaimpia köyhien auttamisessa keräyksillä ja tietysti veroilla vielä vähemmän. Itsekkyys kuitenkin voi kolahtaa omaan nilkkaankin, jos romutetaan liikaa kaikille tarkoitettuja palveluita kuten koulutusta ja terveydenhoitoa. Sukupolvinen lupaus lapsien paremmasta asemasta vanhempiinsa verrattuna romuttuu myös oikeistolaisesaa ideologiassa. Syntyy negatiivinen noidankehä, joka ei hyödytä enää kerään. Suomi on myös niin pieni maa, että meillä ei ole varaa yksinkertaisesti romuttaa rakenteita. Ei ole reservejä ja esim. suunnattomia luonnonvaroja kuten Norjassa.
Suomessa maksettu jo vuosikymmen jossei enemmänkin liian pientä sosiaali -ja työttömyysturvaa. Lähes joka vuosi Euroopan komissio on valittanut tästä, eikä asialle ole tehty mitään. Jos esimerkiksi sosiaalituet kuten työmarkkinatuki sidottaisiin indeksiin niin työmarkkinatukea saisi noin 300 euroa enemmän kuin nyt. Laskekaapa. Jos saat 1000 euroa työmarkkinatukea ja ansaitset 300 euroa tekemällä muutamia tunteja työtä viikossa niin tarvitseeko silloin enää hakea toimeentulotukea? Ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä!
Niin osakkeetkin on liian vaikeita, firmasta puhumattakaan. Vasuri miettii sen niin, että perintönä tulee pankkitili missä on miljaaaardi tai ziljaaaardi euroa. Että pitäähän siitä voida ottaa. Että miksei ziljardin ilmaisesta rahasta muka riitä miljardi.
No mutta vasurit on mitä on....
Vierailija kirjoitti:
Suomessa maksettu jo vuosikymmen jossei enemmänkin liian pientä sosiaali -ja työttömyysturvaa. Lähes joka vuosi Euroopan komissio on valittanut tästä, eikä asialle ole tehty mitään. Jos esimerkiksi sosiaalituet kuten työmarkkinatuki sidottaisiin indeksiin niin työmarkkinatukea saisi noin 300 euroa enemmän kuin nyt. Laskekaapa. Jos saat 1000 euroa työmarkkinatukea ja ansaitset 300 euroa tekemällä muutamia tunteja työtä viikossa niin tarvitseeko silloin enää hakea toimeentulotukea? Ei!
No on jo taas paksua. Mene kokeilemaan työttömän elämää Romaniassa tai Puolassa. Joo leipä maksaa vähemmän, mutta kerrohan sitten miten paljon paremmin sulla menee.
"Britanniasta tuli kurjuuden kuningaskunta, jossa lapsista liki joka kolmas elää köyhyydessä
Jopa YK moittii brittipoliitikkoja siitä, että he eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta."