sukupuoli tiedossa, oletteko kertoneet?
olin istukkabiopsiassa, ja siinähän saadaan sikiön sukupuoli 100 %:n varmasti. Olen miettinyt kerrotaanko se yleisesti. tällä hetkellä muutama tietää kumpaa odotan, mutta yleisesti en ole kertonut.
Kommentit (11)
Sukupuoli siis selvisi synnytystapa-arviossa ihan lopussa. Pidimme asian omana tietonamme ja se oli ihan hyvä ratkaisu. Jos uuden tulokkaan sukupuoli näkyy rakenneultrassa, tahdomme sen tietää, muttemme tälläkään kertaa muille kerro.
[color=Magenta]Me olemme kysyneetkin vauva sukupuolta utrassa,mutta eivät ole sitä meille halunneet kertoa. Mutta jos se olisi kerrottu niin olimme päättäneet,että se jää meidän kahden väliseksi salaisuudeksi. Muut saavat jännittää loppuun asti.
Lilli81 37+4
Me tiedetään 4d-ulötran perusteella kumpi tulossa ja ei oo mikään salaisuus. kolmatta tyttö odotetaan! =) tuntuu kivalta että voi muiden kaa jutskailla vauvasta tyttönä ja kaikesta siihen liittyvää.
my_selene ja neiti rv 38+1
Jos saisimme tämän tulokkaan sukupuolen selville, niin kyllä kertoisimme sen kysyville. Minua ei nimittäin huvittaisi kuunnella toisten arvailuja sukupuolesta (varsinkin nyt toisen kohdalla käy kovat pohdinnat, että onkohan se nyt tyttö vai tuleeko esikoiselle pikkuveli sittenkin jne.), jos sen kerran itse tietäisin. Olisi jotenkin kovin teennäistä leikkiä, että ei me mitään tiedetä. Meillä ei tavata läheisiltä muutenkaan salailla mitään vauvajuttuihin liittyvää, vauvakuumeet, alkuraskaudet jne. eletään ihan avoimesti, joten sukupuolenkaan salailu ei oikein sopisi meidän tyyliin.
Ei olla kaikille kerrottu ja joillekin kerrottu niinkuin asia on eli saattaa olla tyttö yhden lääkärin mukaan. Meillä kun ei ole 4d eikä istukkabiopsia arviota vaan normaaliultra arvio, joka tunnetusti ei ole 100% tarkka :)
Mutta varmaan kertoisin kaikille lähimmille, jos tietäisin 100% varmuudella, koska mä tykkään paljon tehdä käsitöitä ja sisustaa vauvanhuonetta ja sitten esitellä niitä juttuja kiinnostuneille. Nytkin on saatu lahjoituksena paljon tytön vaatteita ja olen " riskillä" tehnyt tytölle muutaman vaatteenkin. Mutta kun ei voi luottaa täysillä arvioon niin koko ajan on kuitenkin mielessä, että ei kannata liikaa arvioon luottaa. Kummatkin yhtä tervetulleita meidän perheeseen :)
Pia rv:lla 30
Neljästä lapsestamme emme ole kertoneet sukupuolta etukäteen ja itse asiassa olemme itsekin saaneet tietää vasta aivan raskauden lopussa (ja yhden kohdalla vasta synnytyksessä), kumpi on tulossa. Kuopuksen sukupuolen saimme tietää synnytystä edeltävänä päivänä ja siitä me kyllä itse asiassa kerroimme esikoispojalle etukäteen, että " valitettavasti" taas on tyttö tulossa (siis poika odotti tietysti veljeä itselleen).
Tästä viidennestä olen kyllä ihan avoimesti kertonut, että tyttö taitaa taas olla tulossa. Moni tietysti on miettinyt, että saisko poika nyt veljen. Jotenkin on vaan tehnyt mieli kertoa ihan salailematta, että neljäs tyttö taitaa siis tulla. Ihmeen hyvin poikakin otti tuon tiedon vastaan. Tosin vähän elättelee vielä toiveita, että jos se kuitenkin sattuisi poika olemaan. Mutta minä ja tytöt (ja isäkin kyllä) ollaan valmistauduttu siihen, että joukkomme vahvistuu syksyllä yhdellä lisäjäsenellä ;-).
neronja rv 24+2
Kolmatta nyt odotan ja joka kerta olemme käyneet 4D ultrassa ja saaneet tietää sukupuolen. Emme ole sitä salanneet keneltäkään. Itse en oikein edes ymmärrä mitä salattavaa niissä on? Jokainen vauva on kuitenkin oma pieni, ihana persoonansa.
Eilen juuri juttelin miehen kanssa tästä asiasta, ja hän oli sitä mieltä, että emme edes yrittäisi selvittää sukupuolta ennen synnytystä. Itse vain olen niin onnettoman malttamaton ja kärsimätön, että saa nähdä...
Toisaalta sekin vaihtoehto houkuttaisi minuakin, ettei tosiaan selvitettäisi. Ennestään meillä on poika, joten hankintojen puolesta pärjäisimme aivan hyvin. Pojan värisiä vaatteita voi laittaa tytölle, mutta päinvastoin olisi juttu eri...
Ensimmäisessa raskaudessa kerroimme lähipiirille hyvin avoimesti kaikista vaiheista. Plussatestistäkin tiesi jo suuri joukko läheisiä heti samana päivänä.
Rakenneultrassa selvisi sukupuoli, joka tiedotettiin sitten yhtä avoimesti. Muistaakseni kerroin siitä työpaikallakin sitten.
Olin eilen (ikäni vuoksi) lapsivesipunktiossa ja jonkun viikon päästä tiedämme (kromosomien lisäksi) myös lapsen sukupuolen. Ja aion avoimesti kertoa sen kaikille asiasta tiedusteleville. Meillä on ennestään kaksi poikaa, eli nyt olisi toiveissa tyttö. Juuri tämän vuoksi haluan heti kertoa muillekin kun itse tiedän. Olisi hölmöä itse tietää että tulossa kolmas poika ja tutut suunnittelisivat että " kyllä teille varmasti nyt tyttö tulee" . Tai itse tietää että tyttö on tulossa ja tutut " lohduttelisivat" hyvillä puolilla saada kolmas poika (koska kyllä niitänkin on pitkä lista, ja jos tämä vauva on poika niin pystyn kyllä hetkessä ylipuhumaan itseni siihen että se onkin paljon parempi kuin tyttö)
Mari rv 14+5
...mutta en halunnut saada sukupuolta vielä tietoon! Joten kirjeessä oli vaan merkintä " terveet kromosomit" . Kuulemma soittamalla sairaalaan asian saisi halutessaan selville, mutta pidetään itse ja muut jännityksessä loppupinnistyksiin ;) ! Alkuraskauden etominen viittaisi tyttöön (" meidän suvun pahoinvointi-indikaattorilla" mitattuna), mutta synnärillä tuo sitten selviää. Kovasti olisi anoppi jo tiedon perään synnäriltä kyselemässä - onneksi eivät ulkopuolisille kerro... Ja on hauska kuulostella muiden arvauksia. Jos itse tietäisin sukupuolen lipsahtaisi se varmasti jossain välissä, ja en halua rakentaa omassakaan päässäni mielikuvaa vauvasta sukupuolen perusteella - se on tarkoitus saada selville vasta synnytyksessä, ja tuntuisi epäreilulta tulokasta kohtaan. Samasta syystä en kävisi 4d-ultrassakaan, en halua nähdä oman vauvan keskeneräisiä kehitysvaiheita niin selvästi. Tavallinen ultra on niin sumea, että se ei tunnu puuttumiselta tulokkaan yksityisyyteen. Ymmärsiköhän tätä järjenjuoksua kukaan :-o ?
Kyllä me olemme miehen kanssa meinanneet,että se olisi meidän " pikku salaisuutemme" ..Tosin aika helppo se on päätellä mikäli tulee ostettua jotain erityistä juuri tytölle taikka pojalle :) Mutta ne ketkä sen itse osaavat päätellä niin saavat tietää. Muille saa pysyä salaisuutena lapsen syntymään saakka...ellei sitten tule lipsautettua ;)
-Je_Ni 19+1-