Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleiskunto huononee liikunnasta huolimatta

Vierailija
25.01.2019 |

Minulla on syksyn aikana romahtanut yleiskunto. Kuljen kävellen ja pyörällä joka paikkaan, mutta kunto senkun huononee. 2,2 km harrastusmatkaan minulla kuluu pyörällä 20 min. Jopa mummot pyöräilevät ohitseni. Mies kävelee samaa vauhtia kuin minä pyöräilen. Vielä vuosi sitten syksyllä 4km matkaan meni noin 15 min. Myös kävely on hidasta ja raskasta, tulen 1 km työmatkasta väsyneeksi, askel painaa. Uimassa käyn säännöllisesti, mutta sekin on toivottoman hidasta ja raskasta - en jaksa uida edes 25 metriä yhteen menoon säännöllisyydestä huolimatta. Nukun 7-9 tuntia yössä, ei yli- tai alipainoa, ruokavalio lääkärinkin mukaan normaali. Syke levossakin yli 100.

Lääkärissä olen käynyt ja kilpirauhaslääkitystä rukattu, nyt nekin arvot hyvät, mutta väsymys ja yleiskunto ei ole parantunut. Muita verikokeita ei ole otettu, kun kilpirauhaseen keskitytty.

Pitäisikö tässä siirtyä yksityiselle kun tk:ssa eivät mitään suostu tutkimaan? En usko, että kilpirauhasesta johtuu.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini ihmetteli eräänä talvena tuota samaa ja hänellä todettiin imusolmukesyöpä. Tästä on jo parisenkymmentä vuotta ja vielä hän porskuttaa kun hoidot tehosivat.

Samat oireet oli yksionnetontarina-hennalla. Lymfooma kyseessä.

Vierailija
42/44 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lihonut paljon?  

miten se ruokavalio ?

Varmasti lihomista ei ole tapahtunut ja ruokavaliokin on hyvä, koska olet jo nuin pitkään miettinyt aisoita.

Vierailija
44/44 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, en ole lihonut tai laihtunut viimeisen parin vuoden aikana, normaalia 1-2kg heilahtelua toki on, mutta ei mitään sen kummempaa. Ravinto on kunnossa, samoin vitamiinien, hivenaineiden jne saanti. Rohkenen väittää, että olen tehnyt kaiken voitavani terveyteni eteen, mihin arkikonstit riittävät.

TSH on tällä hetkellä 0,70 ja T4-VT 18.1. Verenpaine tänään 103/79 leposyke 104. Kesän pienessä verenkuvassa näkyi leukosyytit matalalla. Näihin ei kiinnitetty huomiota sen kummemmin, sillä kilpirauhasarvoissa oli häikkää, joten lääkäri halusi niihin keskittyä, eikä kokenyt tarvetta erotella noita leukosyytteja. Myöskään vastaanotto- tai soittoaikaa en ole saanut kesän jälkeen, vain kirjevastauksia. Nyt uusien kilpirauhaskontrollien jälkeen saan kirjevastauksen ja mahdollisesti vastaanottoajan.

Astma oireilee vain flunssan yhteydessä, jolloin hoitavan lääkkeen annostus menee tuplana. Kohtauslääkkeitä en ole tarvinnut enää vuosiin, joskus satunnaisesti, jos flunssan yhteydessä yskä. Kohtauslääkettä olen toki testannut arkiliikunnan ja uinnin yhteydessä nyt syksyllä, mutta ei ole vaikuttanut. Tuntuu, että lihakset ovat voimattomat ja että kroppa hyytyy. Tuntuu voimakasta väsymistä, ei niinkään siltä että happi loppuisi. Toki hengästyttää, mutta ei sillä tavalla kuin astman pahimpina aikoina n. 15 v sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi