Maksajat loppuvat Suomesta
Taloussanomat tänään. Suomelle käy kalpaten. Yritykset eivät jaksa maksaa kaikkea tätä kivaa. Yksilöiden löysäily syynä. Ole samoilla linjoilla. Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen. Sossu ja tuet olisivat olleet todellinen häpeä. Sosiaalivaltio pitää purkaa, sillä se sikiää laiskimuksia sukupolvesta toiseen.
Kommentit (137)
Jos oot kerran niin hyvä ja ahkera, voit raataa myös meidän laiskojen puolesta. Nyt voisit lopettaa sen taukosi ja palata sorvin ääreen. Johan olet jo pari tuntia istunut perseelläsi ja kirjoitellut typeriä viestejäsi vauva-palstalle. Taidat sittenkin olla laiskimus ja sisältä pelkkää pullamössöä, kuten muutkin kaltaisesi kukkoilijat.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajaraataja kirjoitti:
Taloussanomat tänään. Suomelle käy kalpaten. Yritykset eivät jaksa maksaa kaikkea tätä kivaa. Yksilöiden löysäily syynä. Ole samoilla linjoilla. Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen. Sossu ja tuet olisivat olleet todellinen häpeä. Sosiaalivaltio pitää purkaa, sillä se sikiää laiskimuksia sukupolvesta toiseen.
Mikäs nillittäjä sinä olet? Nykyään kun ei tuosta vain työllisty edes se megaraataja. Vai raadatko itse 9e/pv harjoitteluissa?
Mieluummin olen harjoittelussa kun tekemättä mitään. Älä muutenkaan puhu potaskaa. Saat paljon enemmän kuin opiskelevat nuoret. Kelan päiväraha on paljon enemmän kuin 9 e/pv. Saat minimissään noin 700 e ja tuon 9 e/pv. eli yhteensä vähintään 880 e.
Liitot maksavat sitäkin enemmän. Töihin! Hopi! Hopi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen.
Minkä raatamisen? Suuret ikäluokathan omivat itselleen kaiken ja ahnehtivat sellaisen elintason, että sitä maksetaan monen tulevan sukupolven kurjuudella.
Omin silmin olen nähnyt heidän raadannan. Asuivat maalla. Pienet eläkkeet. Ei kannata kadehtia. Kukan nykyihminen ei tule niin vähällä toimeen.
Asun UKssa
Ajan Porschella
Tienaan 10 000£/kk
Syon kerran paivassa
Olen toissa 10-14h paivassa
Kulut 700£/kk, josta asumiseen menee 450£ ja autoon 150£Aion vaihtaa auton halvempaan, mutta oli pakko kokeilla tuollaista autoa kun oli mahdollisuus.
Nykyaankin tullaan toimeeen vahalla, mutta sossupummit ei tule :)
Miksi sinäkin jatkat syrjäyttämistä kommentillasi? Varakkaan ei tarvitse laskea kulutustaan ja siitä syntyy illuusio, että tulet toimeen vähällä. Voit kuitenkin ostaa ehjät alusvaatteet rikkinäisten tilalle ajattelematta sitä paljoksi. Toimeentulotukea saava joutuu ponnistelemaan omalla tavallaan saadakseen ehjät. Koska ylimääräisen tulon hankkiminen tukeen on kielletty niin joutuu säästämään muista menoista.
Kerran päivässä syöminen on muuten epäterveellistä.
Taman hetken kalsarit on ostettu 1992, kun olin lukion 2:lla.
Reika on.
Sukissakin on reika vaikka on ostettu 3kk sitten.
Housuja mulla on kahdet.
Paito kanssa kaksi
T paitoja sitten onkin enemman, jotta pesukone tulee tayteen kerralla.
Kerran paivassa syominen on toisaalta pieni valhe.
Firma jossa tyoskentelen tarjoaa hedelmat ja hedelmapiste on tyopisteeeni veiressa.
Ajatus nyt vaan oli, etta vahalla tulevat ihmiset ovat yleensa toissa ja kayttavat rahansa mihin haluavat, kun taas taikaseinalla elavat eivat osaa pihistella kun kerran ruikuttamalla saa lisaa.
Mun pakolliset menot ovat 750£/kk. Silloinkaan en joudu juuri miettimaan mita syon. Huoneeseen menee 450£/kk
Akkisella vilasemalla helsingista saa huoneen 400€/kk muualta halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Maksajat loppuvat koska porvaripuolueet haluavat niin. Suomesta rakennetaan hyvää vauhtia halpatyömaata, ja sen jälkeen vuorossa on orjuus.
Kiitos tästä kuuluu erityisesti kaikille Kokoomuksen äänestäjille.
Siksipä juuri kannattaa muistaa käydä äänestämässä jotain muuta puoluetta...
Tyhmä tyhmempi.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritykset eivät maksa veroja eikä palkkaa. Palkkoja ylös tai toiminimi yrittäminen kilpalukykyisemmaksi vaihtoehdoksi. Oikeistolaiset korjaavat mitä ovat kylväneetkin.
Tässä taitaa taas yksi vasemmistolainen elätti vaatia oleiluunsa lisää sitä ja tätä.
Palkkaa työstään haluava on elätti? On sinulla kuvitelmat. Palkankorotukset ovat olleet ihan nolla linjoilla ja ostovoimaa syödään. Yritä siinä nyt pyörittää toiminimeä kun asiakkailta on viety varat ja annettu massiivinen etu osakeyhtiöille kilpailla hinnoillaan.
Sinusta emme ole riittävän kehitysmaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Kansalaistulo olisi hyvä ratkaisu tähän ongelmaan. Pitää taata että kukaan ei kuole nälkään mutta pitää kannustaa myös työntekoon.
Mutta kun se ongelma piileekin siinä, että joku saa sen ruokansa saa parilla sadalla kuussa ja allekkain ja toisille ei tonnikalan riitä. Kumman mukaan mennään? Neuvostoliitossahan tätä "kaikille saman verran" kokeilua tehtiin ja se kaatui omaan mahdottomuuteensa.
Olen tenyt 36v.töitä ja maksanut veroja. yt-neuvotteluissa kenkää kylmästi, kun ikä alkoi numerolla 5. Kukaan ei palkkaa 56v.töihin. Aion olla mainitsemasi loinen loppuikäni. Minulle riitti.
Olen liian nörtti enkä sosiaalisesti tarpeeksi esillä että voisin edetä maksajiin asti. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs nillittäjä sinä olet? Nykyään kun ei tuosta vain työllisty edes se megaraataja. Vai raadatko itse 9e/pv harjoitteluissa?
Siitä harjoittelusta saat täytettä cvn aukkoihin. Työkokemusta ja osoitat pystyväsi säännölliseen elämään lokkeilun ja loisiminen lisäksi. Se on yksi askel työllistymistä kohti. Mitä muuta sinä senkään ajan tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Olen tenyt 36v.töitä ja maksanut veroja. yt-neuvotteluissa kenkää kylmästi, kun ikä alkoi numerolla 5. Kukaan ei palkkaa 56v.töihin. Aion olla mainitsemasi loinen loppuikäni. Minulle riitti.
Ihan vapaasti. Muistathan myös pieneläkeläisenä vinkua eläkkeen ja tukien pienuutta.
Voi sitä raatamisen määrää, mitä vanhempani tekivät elantonsa eteen. Sossu ja tuet olisivat olleet todellinen häpeä.
Raatamisen määrällä ei ole mitään merkitystä. Vain työn tuloksilla on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa silti hakea töitä aktiivisesti, koska palkka on ainoa, joka kannattaa. Voihan se työpaikka löytyä vaikka 2 vuoden hakemisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykilöillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Menkää Kauko-Itään katsomaan, mitä on esim. ahkera opiskelu. Täällä taas kansa tyhmenee, kun joku on aina työntämässä ruokaa suuhun.
Eip tuo kirjaoppineisuus tee ihmistä älykkäämmäksi. Mitä hyötyä on paukuttaa 4 v asti 20 tuntia oppia päähän kun joutuvat pitämään maskeja naamallaan kun ilma on niin saastunutta ja tavallisia ihmisiä katoaa olemattomien ihmisoikeuksien vuoksi?
Se on ainoa toimiva tapa päästä joskus vaikuttamaan siihen, että olosuhteet paranevat.
Oletko nähnyt paljonkin olosuhteiden paranemista Kiinassa viime aikoina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä raatamisen? Suuret ikäluokathan omivat itselleen kaiken ja ahnehtivat sellaisen elintason, että sitä maksetaan monen tulevan sukupolven kurjuudella.
Omin silmin olen nähnyt heidän raadannan. Asuivat maalla. Pienet eläkkeet. Ei kannata kadehtia. Kukan nykyihminen ei tule niin vähällä toimeen.
Asun UKssa
Ajan Porschella
Tienaan 10 000£/kk
Syon kerran paivassa
Kulut 700£/kk, josta asumiseen menee 450£ ja autoon 150£Aion vaihtaa auton halvempaan, mutta oli pakko kokeilla tuollaista autoa kun oli mahdollisuus.
Miksi sinäkin jatkat syrjäyttämistä kommentillasi? Varakkaan ei tarvitse laskea kulutustaan ja siitä syntyy illuusio, että tulet toimeen vähällä. Voit kuitenkin ostaa ehjät alusvaatteet rikkinäisten tilalle ajattelematta sitä paljoksi. Toimeentulotukea saava joutuu ponnistelemaan omalla tavallaan saadakseen ehjät. Koska ylimääräisen tulon hankkiminen tukeen on kielletty niin joutuu säästämään muista menoista.
Ylimääräisen tulon hankkiminen kielletty? Että mua sylettää tällainen ajattelu. Sitä ei ole kielletty, siihen kannustetaan suuresti ja olisi suotavaa, että kukin tätä pyrkisi tekemään. Toki, jos kykenee itseään elättää, ei silloin tarvitse viimesijaista tukea eli toimeentulotukea. Eli toisin sanoen, sinäkin kusetat toimeentulotukea itsellesi, koska selvästi osaisit itsesi elättää, mutta et halua, koska haluat maksimaaliset tuet.
Muualta tulleita työikäisiä löytyy sankoin joukoin monopoliyhtiömme pelaamoista, jos joku heitä töihin kaipaa.
Mässäilyt on kohta mässäilty. Mitäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksajat loppuvat koska porvaripuolueet haluavat niin. Suomesta rakennetaan hyvää vauhtia halpatyömaata, ja sen jälkeen vuorossa on orjuus.
Kiitos tästä kuuluu erityisesti kaikille Kokoomuksen äänestäjille.Etkö todellakaan parempaan pysty? Sama lohduton vasurivirsi vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Koville ottaa, kun haave sosialistisesta Suomesta hiipuu.
Fakta vaan on että yritykset, yrittäjäjärjestöt ja niiden etua ajavat porvaripuolueet haluavat alentaa palkkoja näinä päivinä. Ja matalista palkoista ei veroja pahemmin kerry. Oikeisto ei halua maksaa myöskään veroja. Olisi hienoa kuulla teiltä oikeistolaisilta asiallisia näkemyksiä siitä, miten elämä ja tuotanto järjestetään valtioiden jälkeisessä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun UKssa
Ajan Porschella
Tienaan 10 000£/kk
Syon kerran paivassa
Taman hetken kalsarit on ostettu 1992, kun olin lukion 2:lla.
Reika on.
Sukissakin on reika vaikka on ostettu 3kk sitten.
Housuja mulla on kahdet.
Paito kanssa kaksi
T paitoja sitten onkin enemman, jotta pesukone tulee tayteen kerralla.
Kerran paivassa syominen on toisaalta pieni valhe.
Firma jossa tyoskentelen tarjoaa hedelmat ja hedelmapiste on tyopisteeeni veiressa.Ajatus nyt vaan oli, etta vahalla tulevat ihmiset ovat yleensa toissa ja kayttavat rahansa mihin haluavat, kun taas taikaseinalla elavat eivat osaa pihistella kun kerran ruikuttamalla saa lisaa.
Mun pakolliset menot ovat 750£/kk. Silloinkaan en joudu juuri miettimaan mita syon. Huoneeseen menee 450£/kk
Akkisella vilasemalla helsingista saa huoneen 400€/kk muualta halvemmalla.
Kannattaa panostaa hygieniaan.
Tästä lähtien on toki hauska ajatella, että mitä kalliimpi auto niin sen reikäisemmät kalsarit kuskilta löytyy :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä kuuluu erityisesti kaikille Kokoomuksen äänestäjille.Etkö todellakaan parempaan pysty? Sama lohduton vasurivirsi vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen. Koville ottaa, kun haave sosialistisesta Suomesta hiipuu.
Fakta vaan on että yritykset, yrittäjäjärjestöt ja niiden etua ajavat porvaripuolueet haluavat alentaa palkkoja näinä päivinä. Ja matalista palkoista ei veroja pahemmin kerry. Oikeisto ei halua maksaa myöskään veroja. Olisi hienoa kuulla teiltä oikeistolaisilta asiallisia näkemyksiä siitä, miten elämä ja tuotanto järjestetään valtioiden jälkeisessä maailmassa.
Valtion taloudelle on edullisempaa, mitä suurempi osa nykyisistä elätettävistä alkaisi edes osaksi elättää itsensä ja kantaa kortensa yhteiseen kekoon. Olette hankkineet itsekkin huomanneet, että palkoilla ja asioiden hinnoilla on yhteys. Kun 2008 laman jälkeen palkkakehitys on ollut maltillista ja inflaatio alhaalla on ruuan ja muidenkaan n juttujen hinnat pysyneet samana tai jopa laskeneet. Jos palkkoja lähdetään tolkuttomasti nostamaan ja sossutukia jaetaan joka iipolle, niin tuotantolinjan nousee ja tuotteiden ja palvelujen hinnat nousee.