Toivon hartaasti koko sydämestäni, että ensi kesä on kylmä
Keskimääräisesti 10 astetta kylmempi kuin viime kesä. Hellehulluille suon kolme päivää yli 25 astetta, nekin mielellään eri kuukausina. 23 astetta olis aika passeli, mut ei astettakaan yli. Joka viikko saisi sataa kunnolla ainakin kaksi kertaa. Ukkosia vois tulla myös. Siinä olis kesäkelit kohdallaan? :)
Kommentit (134)
Kaikki mun tuntemat ihmiset haluaa pois täältä ja puhuu jatkuvasti siitä miten haluaa matkan etelän lämpöön 😆
Ei ole kovin suosittua tämä talvesta tykkääminen. Sen näkee jo ihmisten ilmeistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit!
Muistatteko viime kesää kun luonto kärsi:eläimillä nestehukka, ruoho ei kasvanut ja karjatalouden eläimillä ja hevosilla niukasti laidunta. Talven ajaksi on rehu vähissä.
Pitkä, sateeton hellekausi ei koskaan ole hyvä.
Ja minä kun luulin, että se karjankasvatus pitäisi muutenkin lopettaa. Eikä minua haitannut ettei ruoho kasvanut. Ruohonleikkurin bensakulut olivat pienemmät.
Ai sä nautit kun metsän eläimetkin kärsii? Oravat, siilit jne.oli viime kesänä kovilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toteutukoon toiveesi.
Hellehulluille kunnolla kylmä kesä ois kyllä ihan oikein. Mua se ei haittais lainkaan. 5-asteinen juhannus. Voi sitä hellehullujen valituskuoroa, musiikkia korvilleni!
Aurinkoa en kaipaa edes nähdä.
Mun mielestä jotenkin huvittavaa, että joku nauttii siitä kun toisilla on paha olla? Tulee heti mieleen, että sinulla itselläsi taitaa olla tosi paha olla. 😂
Voi ressukkaa.Puhutko itsestäsi? :) helle hullut ovat sairaita luonnosta vieraantuneita ihmis vihaajia, kuten sinä
Sadehulluilla on selvästi ongelmia kieliopin kanssa. Tämäkään asia ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Miks edes valittaa säästä kun ei sille ihminen mitään voi? Ihminen on täysin luonnon armoilla. Sieltä tulee sitä mitä tulee, voi olla +35 tai -35 tai jotain siltä väliltä tai ihan mitä tahansa. Se mitä tulee, se otetaan vastaan. Ette te typerykset sille säälle mitään mahda vaikka kuinka marisette vauvapalstalla. Ihan turhaa ajanhukkaa.
Samaa jaksan ihmetellä... Aivan turhaan valittaa asiasta jolle ei mitään mahda.
Saat tietysti toivoa mitä haluat mutta se ei vaikuta siihen millainen kesä tulee. Mä taas toivon oikein pitkää ja lämmintä kesää että pääsee uimaan paljon.
Mun puolesta sais tulla nyt heti vaikka +30. Olen täysin kypsä talveen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa että pitää näistä helteistä tapella tammikuussakin 😂😂
Kukaan ei edes tiedä onko elossa kesällä 2019. Eli kannattaa vaan nauttia päivä kerrallaan elämästä.
Oletpa tekopyhä. Helle hullujen kesän pilaaminen on parasta aloittaa hyvissä ajoin. :)
En nyt ymmärrä tätä logiikkaa. Minä olen ilmeisesti tälllainen hellehullu ja ei se minun kesää pilaa, jos AV-mammat tammikuussa valittavat helteistä. Jos tulee yhtä hyvä kesä kuin viimeksi, niin voin naureskella niille lukemattomille valituskeskusteluille ja jos tulee sadehullujen toivama kesä, niin voin matkustaa lämpimämpiin ilmastoihin kesäksi.
On se kumma juttu kun melkein joka paikassa normaali kesäsää on +30 ja aurinkoa ja suomessa se on kauhea helle mikä tappaa kaikki?
Mä toivon samanlaista kesää ku viime kesä oli ja olen vieläpä koko ensi kesän töissä. On silti ihan erilaista. Töissäkin jotenkin hyvä fiilis kun ulkona ihana sää. Ja töihin meno ja töistä lähtö ja vapaa-aika ihanaa kun hyvät säät😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootit!
Muistatteko viime kesää kun luonto kärsi:eläimillä nestehukka, ruoho ei kasvanut ja karjatalouden eläimillä ja hevosilla niukasti laidunta. Talven ajaksi on rehu vähissä.
Pitkä, sateeton hellekausi ei koskaan ole hyvä.
Ja minä kun luulin, että se karjankasvatus pitäisi muutenkin lopettaa. Eikä minua haitannut ettei ruoho kasvanut. Ruohonleikkurin bensakulut olivat pienemmät.
Ai sä nautit kun metsän eläimetkin kärsii? Oravat, siilit jne.oli viime kesänä kovilla.
Se on sitä luonnon kiertokulkua. Kummasti kyseisetkin eläimet ovat selvinneet, vaikka vastaavia kesiä on ollut aikaisemminkin.
Helle hullut pilasivat tämänkin hyvän ketjun.
Sää on mitä on. Turha siitä on purnata. Itse nautin viime kesän helteistä. Kyllä ne sateiset ja koleatkin säät ovat ihan syvältä. Mutta vaikka siitä helteestä nautin niin kyllä vastaavasti nautin myös tästä lumesta ja pakkaskelistäkin. Ulkoilen myös talven paukkupakkasillakin. Mielestäni on mahtavaa nämä Suomen vuodenaikojen vaihtelut. Niin helteet kuin paukkupakkasetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei edes tiedä onko elossa kesällä 2019. Eli kannattaa vaan nauttia päivä kerrallaan elämästä.
Oletpa tekopyhä. Helle hullujen kesän pilaaminen on parasta aloittaa hyvissä ajoin. :)
Sulla lienee jokin ongelma asian kanssa. Jokainen helteestä pitävä voi lähteä ulkomaille halutessaan, vtuttaako? Kesällä on joka paikassa Euroopassa +30 asteen lämpötiloja ja lennot on halpoja.
Hae jotain apua pakkomielteeseesi ja koita kehitellä jotain järkevää elämässäsi.Ollaanpas sitä herkkänä. Jos ei helteet kelpaa, niin niitäkin pääsee kyllä pakoon ulkomaille.
No lähde sitten sinne äläkä täällä ulise 😘
Tiesithän, että teillä helle hulluilla on tutkitusti malampi äö kuin meillä kylmästä pitävillä? Ja se näkyy. 😂
Tästä tekstistä voidaan päätellä, että kirjoittajan on pakko olla hellehullu. Jos saa noin monta kirjoitusvirhettä yhteen virkkeeseen, ei äo voi olla kovinkaan suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla lienee jokin ongelma asian kanssa. Jokainen helteestä pitävä voi lähteä ulkomaille halutessaan, vtuttaako? Kesällä on joka paikassa Euroopassa +30 asteen lämpötiloja ja lennot on halpoja.
Hae jotain apua pakkomielteeseesi ja koita kehitellä jotain järkevää elämässäsi.Ollaanpas sitä herkkänä. Jos ei helteet kelpaa, niin niitäkin pääsee kyllä pakoon ulkomaille.
Mihin ajattelit paeta? Australiaan? Esim. Siperiassakin on kesällä kuumaa 😂😂
Aika lähelle. Esimerkiksi Uuden-Seelannin talvi on silloin kun meillä on kesä. Ja tuolloin siellä on viileämmästä pitäville hyvät kelit.
Viime kesä oli niin lämmin, että todennäköisesti tulee viileempi.
Täällä on paljon provoilijoita, mutta en usko että kukaan ihan tosissaan toivoo viime kesän toisintoa tähän maahan. Lämmöstä voi pitää ja sitä varmasti moni toivookin, mutta viime kesän ilmasto ei sovi Suomeen, ja aiheuttaa niin paljon inhimillistä kärsimystä että ei sitä provoilusta huolimatta kukaan uudestaan toivo.
Sairaaloitamme ei ole suunniteltu kestämään sellaisia helteitä ja se aiheuttaa kunnon ilmastoinnin puuttuessa niin paljon kärsimystä ja turhia kuolemia vanhusten ja sairaiden joukossa että ei sellaista kukaan halua. Samaa esiintyy toki myös ilmastoimattomissa kodeissa, heikoimmathan siitä eniten kärsivät ja sen takia sellaisen toistumisen toivominen on jotain jota en usko provoiluista huolimatta kovin monen toivovan. Maataloutemme ei kestä sellaista kuivuutta mikä aiheuttaa niin taloudellisia ongelmia kuin ihan kotimaisen ruuan puutettakin. En usko että kukaan toivoo myöskään niitä metsäpaloja.
Tännehän voi toki kirjoittaa mitä vaan, mutta jos joku olisi tosissaan toivonut samaa uudestaan niin kehoitan kyllä pohtimaan asiaa vähän leveämmältä kantilta kuin oman navan ympäriltä. (Ja se omakin napa voi muuten sairastua ensi kesänä ja joutua ilmastoimattomaan sairaalaan... )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toteutukoon toiveesi.
Hellehulluille kunnolla kylmä kesä ois kyllä ihan oikein. Mua se ei haittais lainkaan. 5-asteinen juhannus. Voi sitä hellehullujen valituskuoroa, musiikkia korvilleni!
Aurinkoa en kaipaa edes nähdä.
Nautin viime kesänä näistä pakkasakkojen valituskuorosta. Musiikkia korvilleni. Täälläkin vinguttiin, kun ei voi tehdä mitään ja ei saa nukuttua jne. Täytyy katsoa sitten ensi kesänä, että kumpi kuoroista laulaa.
Perus helle hullu, pahansuopa ja tyhmä.
Ja tämä viesti tiivisti ajatukseni näistä helteistä valittajista.
Taisi totuus kolaista helle hullua. 😂 voi voi...
Ei. Kyllä minä tiesin jo aikaisemmin, että sadehullut ovat ihan omanlaisensa porukka.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon provoilijoita, mutta en usko että kukaan ihan tosissaan toivoo viime kesän toisintoa tähän maahan. Lämmöstä voi pitää ja sitä varmasti moni toivookin, mutta viime kesän ilmasto ei sovi Suomeen, ja aiheuttaa niin paljon inhimillistä kärsimystä että ei sitä provoilusta huolimatta kukaan uudestaan toivo.
Sairaaloitamme ei ole suunniteltu kestämään sellaisia helteitä ja se aiheuttaa kunnon ilmastoinnin puuttuessa niin paljon kärsimystä ja turhia kuolemia vanhusten ja sairaiden joukossa että ei sellaista kukaan halua. Samaa esiintyy toki myös ilmastoimattomissa kodeissa, heikoimmathan siitä eniten kärsivät ja sen takia sellaisen toistumisen toivominen on jotain jota en usko provoiluista huolimatta kovin monen toivovan. Maataloutemme ei kestä sellaista kuivuutta mikä aiheuttaa niin taloudellisia ongelmia kuin ihan kotimaisen ruuan puutettakin. En usko että kukaan toivoo myöskään niitä metsäpaloja.
Tännehän voi toki kirjoittaa mitä vaan, mutta jos joku olisi tosissaan toivonut samaa uudestaan niin kehoitan kyllä pohtimaan asiaa vähän leveämmältä kantilta kuin oman navan ympäriltä. (Ja se omakin napa voi muuten sairastua ensi kesänä ja joutua ilmastoimattomaan sairaalaan... )
Tämä on ensimmäinen oikeasti validi perustelu helteitä vastaan. Kaikki sitä ennen on ollut täysin vastaavaa oman navan ympärillä pyörimistä.
Sairaalaolosuhteissa on varmasti suurta kärsimystä olla, jos ilmastointi ei toimi. Tämä tulisi ottaa rakennusten suunnitelussa huomioon, mutta jostain syystä se ei kuulu kriteeristöön.
Vierailija kirjoitti:
...Maataloutemme ei kestä sellaista kuivuutta mikä aiheuttaa niin taloudellisia ongelmia kuin ihan kotimaisen ruuan puutettakin. En usko että kukaan toivoo myöskään niitä metsäpaloja.
...
Maatalous kärsii myös runsaista sateista. Kasvukaudella tarvitaan myös paljon lämpöä ja esimerkiksi peltotöitä ei ole mahdollista tehdä, jos vilja on läpimärkää ja pellot eivät kestä koneiden painoa.
Ja suurin osa metsäpaloista johtuu ihmisten järjenvastaisesta tulenkäytöstä.
Viime kesänä pystyi toteamaan, että näillä hellevihaajilla ei ole ihan kaikki muumit laaksossa. Ja tämäkin ketju on asian selkeästi osoittanut.
Toivon, että tulee samanlaiset helteet uudestaan ja jos ei tule, niin sitten lähden kesäksi etelään.