Miksei suomalaiset tietokonekaupat osaa myydä?
Annoin paikkakunnan kaupoille toisen mahdollisuuden ja lähetin yhteensä yhdeksälle tarjouspyynnöt sähköpostiin. Halusin päivittää työasemani ja olin aikeissa ostaa yhteensä n. 800 euron arvoisia komponentteja ja asennustyön.
Kukaan ei ole vastannut mitään viikkoon, siitä huolimatta että vuoden alku on huhujen mukaan hiljaista aikaa alalla. Ymmärrättekö että tässä on pakko tilata haluamani komponentit ulkomailta ja asentaa ne itse. Näin jää suomikaupalta taas myynti tekemättä.
Kommentit (21)
Ysäri soitti, ne haluaa sun tarjouspyynnöt.
Vierailija kirjoitti:
Ai taas. Viimeksi lähetit tarjouspyynnöt joulun alla ja ihmettelit kun kukaan ei vastaa.
Kukaan ei ala väkertelemään sulle 800 eskon koneita, ne ostetaan hyllystä.
Olen se sama. En osta konetta hyllystä vaan haluan päivittää vanhan työasemani.
Siitä 800 eurosta jää liikkeelle ehkä 30-50 euroa katetta hyvällä tuurilla, ja se taas uppoaa menetettyyn työaikaan asiakkaan jurpoja kysymyksiä ja typeriä ongelmia selvitellessä. Jos kyseessä olisi kunnollinen kone eli yli 1500 euron laite, niin tilanne olisi toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai taas. Viimeksi lähetit tarjouspyynnöt joulun alla ja ihmettelit kun kukaan ei vastaa.
Kukaan ei ala väkertelemään sulle 800 eskon koneita, ne ostetaan hyllystä.
Olen se sama. En osta konetta hyllystä vaan haluan päivittää vanhan työasemani.
No tilaa komponentit ja päivitä. Ei parin ruuvin ruuvaaminen itse ole ylivoimaista.
Siitä työstä otetaan jo 800 jos joku tulee henkilökohtaisesti asentaa sulle tietokoneen osia, toiset 800 on ne sun osat. 1600€ ni jotai voi kiinnostaa tommonen touhu
Mä osaisiin myydä. Beibe astuu saliin "joo tosta tollanen ja fitnespumppilahjakortit siiitä messiin. Näillä mennään".
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Eli kehotat jatkossakin käyttämään ulkomaalaisia verkkokauppoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Eli kehotat jatkossakin käyttämään ulkomaalaisia verkkokauppoja?
En, vaan ostamaan ne kamar siitä paikallisesta liikkeestä jossa on osaavin ja ammattimaisin palvelu ja unohtaa typerä tinkiminen ja vonkaaminen. Näin varmistat, että paikallinen yrittäjä menestyy ja saat hyvää palvelua jatkossakin paikalliselta toimijalta.
Miten vaikea konsepti tämä voi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Eli kehotat jatkossakin käyttämään ulkomaalaisia verkkokauppoja?
En, vaan ostamaan ne kamar siitä paikallisesta liikkeestä jossa on osaavin ja ammattimaisin palvelu ja unohtaa typerä tinkiminen ja vonkaaminen. Näin varmistat, että paikallinen yrittäjä menestyy ja saat hyvää palvelua jatkossakin paikalliselta toimijalta.
Miten vaikea konsepti tämä voi olla?
En tingi mutta kilpailutan liikkeet. Ammattitaitoista palvelua yksikään niistä ei ole ikinä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Eli kehotat jatkossakin käyttämään ulkomaalaisia verkkokauppoja?
En, vaan ostamaan ne kamar siitä paikallisesta liikkeestä jossa on osaavin ja ammattimaisin palvelu ja unohtaa typerä tinkiminen ja vonkaaminen. Näin varmistat, että paikallinen yrittäjä menestyy ja saat hyvää palvelua jatkossakin paikalliselta toimijalta.
Miten vaikea konsepti tämä voi olla?
En tingi mutta kilpailutan liikkeet. Ammattitaitoista palvelua yksikään niistä ei ole ikinä nähnytkään.
Olet trolli tai et, niin suosittelen sinulle eutanasiaa. Alan todellakin ymmärtää, miksei kukaan halua edes vastata kirjeisiisi.
Mitä tapahtui sille koneelle, jonka osat tilasit ulkomailta ennen joulua? ei kai se ole rikki? Vai jäikö joku olennainen palikka saapumatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Eli kehotat jatkossakin käyttämään ulkomaalaisia verkkokauppoja?
En, vaan ostamaan ne kamar siitä paikallisesta liikkeestä jossa on osaavin ja ammattimaisin palvelu ja unohtaa typerä tinkiminen ja vonkaaminen. Näin varmistat, että paikallinen yrittäjä menestyy ja saat hyvää palvelua jatkossakin paikalliselta toimijalta.
Miten vaikea konsepti tämä voi olla?
En tingi mutta kilpailutan liikkeet. Ammattitaitoista palvelua yksikään niistä ei ole ikinä nähnytkään.
Olet trolli tai et, niin suosittelen sinulle eutanasiaa. Alan todellakin ymmärtää, miksei kukaan halua edes vastata kirjeisiisi.
Tietääkseni yhdessäkään kaupassa ei ole enää varsinaisia ammattilaisia töissä, ainakaan asiakaspalvelussa. Kaikki on korvattu enintään 25-vuotiailla. Sitten kun kysyy jotain niin kukaan ei tiedä mitään ja kehottaa etsimään netistä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui sille koneelle, jonka osat tilasit ulkomailta ennen joulua? ei kai se ole rikki? Vai jäikö joku olennainen palikka saapumatta?
Se on kevyt kannettava ja käytän sitä työmatkoilla. Työasema on siitä ihan erillinen.
No eihän sun kilpailuttaminen onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui sille koneelle, jonka osat tilasit ulkomailta ennen joulua? ei kai se ole rikki? Vai jäikö joku olennainen palikka saapumatta?
Se on kevyt kannettava ja käytän sitä työmatkoilla. Työasema on siitä ihan erillinen.
Outoa, että ihminen ei osaa suunnitella elämäänsä yhtään. Olisit kilpailuttanut kaikki tarvittavat koneet eli ne noin 24 kpl, joita seuraavina vuosina tarvitset.
Kilpailutus on fiksua jos on esim. 10 konetta joille etsii "osia ja huoltopalvelua" seuraaville 5 vuodelle. Jos etsii paria osaa yhdelle koneelle, ei ns. maksa vaivaa kilpailuttaa vaan kysyy suoraan hinnan.
Asiaa voisi verrata sihen että haluaa vaihtaa Volkkariinsa uuden etuvalon ja suurieleisesti KILPALUTTAA tuon pikkuhomman 10 eri autokorjaamolle --> kun laskee omalle ajalle ja bensakuluille hinnan, se lähin olisi ollut fiksuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä täällä möyhäät ikäänkuin olisit jotenkin spesiaali asiakas kun haluat ostaa 800 euron osat :D
Noista liikkeelle jäävä kate on häviävän pieni. Ei maksa vaivaa vastailla johonkin typerään tarjouspyyntökirjeeseen, kun asiakas valitsee kuitenkin halvimman ja epätoivoisimman liikkeen joka tekee sitten persnettoa vain saadakseen edes liikevaihtoa ja rukoillakseen jatkokauppaa.
Yritykset lähettävät tarjouspyyntökirjeitä tehdessään kymmenien, sarojen tuhansien tai miljoonien hankintoja ja nekään eivät aina kiinnosta kaikkia toimijoita kun kate jää kuitenkin olemattomaksi. Ketään ei kiinnosta jonkun vauvapalstailijan muutamien roposten ostokset.
Eli kehotat jatkossakin käyttämään ulkomaalaisia verkkokauppoja?
En, vaan ostamaan ne kamar siitä paikallisesta liikkeestä jossa on osaavin ja ammattimaisin palvelu ja unohtaa typerä tinkiminen ja vonkaaminen. Näin varmistat, että paikallinen yrittäjä menestyy ja saat hyvää palvelua jatkossakin paikalliselta toimijalta.
Miten vaikea konsepti tämä voi olla?
En tingi mutta kilpailutan liikkeet. Ammattitaitoista palvelua yksikään niistä ei ole ikinä nähnytkään.
Kukaan ei lähde pohtimaan sinulle tarjouksia 800e edestä hyllytavaraa. Hinta on se mikä liikkeen sivuilla on. Ota tai jätä.
Ai taas. Viimeksi lähetit tarjouspyynnöt joulun alla ja ihmettelit kun kukaan ei vastaa.
Kukaan ei ala väkertelemään sulle 800 eskon koneita, ne ostetaan hyllystä.