Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ei avaa oveaan vaikka on kotona kun soitan ovikelloa.

Vierailija
24.01.2019 |

Haluaisin henk.koht kutsua pihatalkoisiin tai jotain muuta pientä aina silloin tällöin, mutta tämä yksi naapuri ei avaa oveaan. Naurattevaa tästä tekee se, että joskus olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa niin ei avaa.

On valot päällä ja ääniä kuuluu mutta oveaan ei avaa.

Mistä voi johtua? Meillä pieni pihapiiri joten ihan "tuttuja" naamoja tässä ollaan tätä yhtä lukuunottamatta.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa voidaan saada aikaiseksi tällainen tappelu siitä että joku kehtaa soittaa ovikelloani!

Entisenä ulkosuomalaisena on kyllä huvittavaa seurata tätä ketjua.

Huvittava olet vain sinä, ihminen joka arvostelee omaa kansaansa ja sen tapoja. Tämä tapa sopii meille suomalaisille. Eikä asiasta ole syntynyt tappelua, 99% on teilannut häiriökäyttäytymisen sopimattomana. Ehkä jossain toisessa maassa on erilaiset tavat ja se sopii heille. Sivistykseen maasta riippumatta kuuluu kuitenkin toisen ihmisen henkisen ja fyysisen tilan kunnioitus, jos jossain kuuluu kulttuuriin niiden loukkaaminen, on kulttuuri huonompi. Jos et pidä suomalaisesta kulttuurista, voit aina järjestää itsesi jälleen ulkosuomalaiseksi. Maassa maan tavalla. 

No kylläpä otettiin taas niin nokkiinsa.

Vierailija
102/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faiffer kirjoitti:

Ottaako ap:tä päähän, kun naapuri ei avaa oveaan ja et pääse kyttäämään miten kämppä on siivottu ja sisustettu ja mitä naapuri duunaa?

Eniten harmittaa se, että joku naapureista ei ehkä ymmärrä, miten keskeinen henkilö taloyhtiön tonttuleikeissä olen! Siksi haluan itse käydä soittelemassa kaikki ovikellot läpi ja esittelemässä viimeisimmät saavutukseni. Tämä yksi ymmärtämätön vain ei suostu avaamaan ovea, vaikka kuljen hänen perässään ja rimputan kelloa huolella! Asiaan täytyy puuttua! Seuraavassa yhtiökokouksessa vaadin järjestyssääntöihin lisättäväksi kohdan ovenavaamisvelvollisuudesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asemassa olet taloyhtiössä? Oletko hallituksen puheenjohtaja vai kuka tahansa asukas?

Pihatalkoisiin kutsun hoitaa taloyhtiön hallitus ja se lähetetään henk.kohtaisesti kutsulla tai ilmoitus rappukäytän ilmoitustaululle.

Ja jos hallituksella asiaa, yleensä ei soitella kenenkään ovikelloa, kun tiedossa on sähköposti tai puhelinnumero.

Vierailija
104/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, no. Tää oili mulle! Laita viestisi postilaatikkoon tai ovelle- luen joskus jos viitsin,. Tai sitten en. Se, että ollaan naapureita ei ole tae sille, että sulle tai kenellekään muulle oveni avaan. That`s it! Ja suksi kuuseen! Ei heru! Mun iskemiseen tarviin järeämmät tykit! Sulla liian pieni, näkee jo päällepäin sen.

Ei millään pahalla, mutta et ole kiinnostava seksuaalisessa mielessä. Haluaisin sinut tekemään vain pihamme paskaduunit puolestani. Mä panen kyllä ihan eri sarjan vokottimia, ja vaikka oletkin naapuri, en saa siitä asiasta kyllä mitään säväreitä. 

Haha, taas ihmiset täällä harhoissaan luulee tunnistavansa anonyymeistä viesteistä lähettäjän. Palstaharhat parhaita harhoja. 

Vierailija
105/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan ihmisiä, jotka ei osallistu talonyhtiön talkoisiin. Ei mitään sosiaalisuutta. Kuitenkin heitäkin ilahduttaa siisti pihapiiri, jonka muut ovat omalla ajallaan ja ilman palkkaa hoitaneet!

Sinunlainen ihminen on syy miksi ei kiinnosta osallistua oman pihan talkoisiin ja muihin juttuihin. Olen sosiaalinen, mutta valitsen kenelle olen sosiaalinen ja pihakyttä ei siihen kuulu. Se, että teette omalla ajalla ilman palkkaa huoltoyhtiöiden työt, niin sehän on vaan omaa tyhmyyttä. Pihatalkoot ei ole mikään pakollinen juttu taloyhtiössä. Naurattaa nämä hallituksen puheenjohtajat jossain vtun pihayhteisössä. Se sisäpiiri luulee olevansa jotain tärkeää yhteiskunnassa. Jos mulla on ongelma, niin soitan isännöitsijälle.

👍👍👍

Vierailija
106/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleko sama naapuri, joka meni soittamaan naapurin naisen ovkelloa, kun hän hymyili hississä?

Vierailija
107/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin vaan kuvitella, millainen ap. olis anoppina...

Mainittiinko täällä ap:n sukupuoli?

Vierailija
108/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa voidaan saada aikaiseksi tällainen tappelu siitä että joku kehtaa soittaa ovikelloani!

Oletko noin tyhmä ja luulet, että tämä tarina on tosi? Silkkaa provoiluahan tämä on.

Vierailija
109/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun amerikkalaisessa suurkaupungissa, ja ihan varmasti, jos joku outo hyypiö seuraa yksin asuvaa nuorta naista asunnon ovelle, ja sitten soittaa perään ovikelloa, sitä ovea ei avata, ja asialle pyritään tekemään jotain. Amerikkalainen arvostaa kotinsa turvallisuutta eikä koe mitään velvollisuutta vaarantaa itseään kohteliaisuuttaan.

Vierailija
110/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka on Provo, niin hyvä aihe anyway.Ei Oo pakko avata ovea eikä pakko vastata puhelimeen tai keskustella ystävällisesti lehtimyyjän kanssa. Eikä kannatakkaan -kettuako se kenellekään kuuluu

Vierailija
111/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miekään.

Vierailija
112/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen ymmärtänyt, että kerrostaloihin muutetaan sen vuoksi, ettei pihatöitä tarvitse itse tehdä. Huoltovastike on sitä varten olemassakin, että saadaan piha- ja kriittiset huoltotyöt sekä siivous tehtyä. Talkoilkaa te vain ihan rauhassa, mutta älkää vaatiko muilta samaa. Omakotitalo on sitävarten, että saa pihatöitä tehdä.

Toisekseen, mekään emme avaa ovea, jos emme odota ketään saapuvaksi. Toki tarkastamme ovisilmästä kuka siellä on ja jos kyseessä on naapuri tiedustelemme oven läpi mitä asia koskee. Mikäli asia ei ole tärkeä toivotamme painumaan hiiteen. Apua tarvitsevaa toki pyrimme auttamaan, kuten jos vaikka on lähtenyt viemään roskia pakkasella ja unohtanut sekä avaimet, että puhelimen sisälle ja tarvitsee soittaa johonkin. Silloin päästämme lämpimään odottamaan ovenaukaisijaa. Muuten ovi pysyy kiinni. Voisikin laittaa oveen suuren punaisen puusydämen, jossa lukee koristeellisin kirjaimin "Fuck off".

Vierailija
113/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittava olet vain sinä, ihminen joka arvostelee omaa kansaansa ja sen tapoja. Tämä tapa sopii meille suomalaisille. Eikä asiasta ole syntynyt tappelua, 99% on teilannut häiriökäyttäytymisen sopimattomana. Ehkä jossain toisessa maassa on erilaiset tavat ja se sopii heille. Sivistykseen maasta riippumatta kuuluu kuitenkin toisen ihmisen henkisen ja fyysisen tilan kunnioitus, jos jossain kuuluu kulttuuriin niiden loukkaaminen, on kulttuuri huonompi. Jos et pidä suomalaisesta kulttuurista, voit aina järjestää itsesi jälleen ulkosuomalaiseksi. Maassa maan tavalla. 

"Maassa maan tavalla". Hahahahahaha jos Suomessa kuuluu olla maassa maan tavalla siis niin että jöröilee kämpässään ja suhtautuu noin vihamielisiin ihmisiin jotka soittavat ovikelloa niin pitää kyllä sanoa että Suomen maine jurojen itsarikandidaattien maana on kyllä ansaittua. Sinulla on varmasti tosi "laaja" ystäväpiiri kun sinulla näyttäisi olevan noin mukava ja lämmin luonne. Sopii varmasti sinulle niin ei kukaan pahemmin soita ovikelloasi tai edes puhelimeesi.

Vierailija
114/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun amerikkalaisessa suurkaupungissa, ja ihan varmasti, jos joku outo hyypiö seuraa yksin asuvaa nuorta naista asunnon ovelle, ja sitten soittaa perään ovikelloa, sitä ovea ei avata, ja asialle pyritään tekemään jotain. Amerikkalainen arvostaa kotinsa turvallisuutta eikä koe mitään velvollisuutta vaarantaa itseään kohteliaisuuttaan.

Jep. Amerikassa jossa monissa osissa saa muun muassa ampua ihmisiä jotka tulevat pihallesi ja tästä syystä ihmisiä jotka ovat mm. kyselleet tietä jonnekin ovat menettäneet henkensä. Noh sehän onkin tapa jota sopii kadehtia!

Vierailija
115/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin henk.koht kutsua pihatalkoisiin tai jotain muuta pientä aina silloin tällöin, mutta tämä yksi naapuri ei avaa oveaan. Naurattevaa tästä tekee se, että joskus olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa niin ei avaa.

On valot päällä ja ääniä kuuluu mutta oveaan ei avaa.

Mistä voi johtua? Meillä pieni pihapiiri joten ihan "tuttuja" naamoja tässä ollaan tätä yhtä lukuunottamatta.

No sehän ei sulle kuulu, miksi ei avaa oveaan. Sitä kun ei ole pakko tehdä, oli oven takana sitten naapuri tai kuka tahansa.

Vierailija
116/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ottamatta kantaa aloitukseen niin olen minäkin asunut amerikkalaisessa pikkukaupungissa aupairina eikä siellä ihmisillä ollut tapana edes lukita kotiovea. Se että jonkun Chicagon ja Los Angelesin kaltaisissa suurkaupungeissa ihmiset ovat tunnetusti apaattisia ja jopa vihamielisiä ja h**meongelmat rehottaaa nyt on tunnettu asia USA:ssakin. Jos oikeasti liikkuisit vähän sen suurkaupunkisi ulkopuolella näkisit että amerikkalaiset nimenomaan ovat porukkaa jossa on vielä tänäkin päivänä normaalia mennä extempore kylään naapuriin tai tuttaville.

Vierailija
117/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kutsutaan pihatalkoisiin alakerran ilmoitustaululla olevalla ilmoituksella, ei siten, että joku soittaa ovikelloa. Ovea en avaa kenellekään, mikäli en tiedä etukäteen kuka on tulossa. Sukulaisten tulon tiedän etukäteen, samoin, jos olen tilannut jotain kotiinkannolla, ne ovat asia erikseen. Puhelimeenkaan en vastaa, mikäli numero on tuntematon. Olen saanut tarpeekseni puhelimitse lehtikauppiaista ja oven takana soittelevista jehovista taikka sisäoventarkastajista, joita silloin tällöin käy. Heitäkin rappuun joskus pääsee, vaikka alaovet ovat kiinni vuorokaudet ympäriinsä.

Vierailija
118/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi avata. Jehovantodistelijat ne yleensä pimputtelee ovikelloa.

Vierailija
119/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maassa maan tavalla". Hahahahahaha jos Suomessa kuuluu olla maassa maan tavalla siis niin että jöröilee kämpässään ja suhtautuu noin vihamielisiin ihmisiin jotka soittavat ovikelloa niin pitää kyllä sanoa että Suomen maine jurojen itsarikandidaattien maana on kyllä ansaittua. Sinulla on varmasti tosi "laaja" ystäväpiiri kun sinulla näyttäisi olevan noin mukava ja lämmin luonne. Sopii varmasti sinulle niin ei kukaan pahemmin soita ovikelloasi tai edes puhelimeesi.

Näin paljon viestejä ja olet silti ihan pihalla niiden sisällöstä. Minä eikä kukaan muukaan ole puhunut "jöröilystä kämpässään". Juroja suomalaiset toki ovat verrattuna etelän ihmisiin, mutta se ei ole mikään negatiivinen asia. Olemme aitoja ja sivistyneitä, teeskentelemättömiä, kuten tästäkin keskustelusta huomaa. Emme teeskentele. Siinä arvasit melkein oikein, että minulla on hyvä ystäväpiiri ja mukava ja lämmin luone. Närkästyitpä kovasti, kun yritit loukata henkilökohtaisesti. Olet kenties niitä ihmisiä, joilla ei ole oikeita ystäviä, joten erilaiset teennäiset yhteisöt ja taloyhtiön asukaspiirit ovat sinulle tärkeitä, jotta voit edes kuvitella omaavasi ystävyyssuhteita. 

Vierailija
120/145 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä nyt ei ole mitään tekemistä ystäväpiirin tai jöröilyn kanssa, jos ei kiinnosta avata ovea tuntemattomille hörhöille, jotka soittelevat ovikelloa tai säälittäville tungettelijoille, joilla ei ole oikeita ystäviä.