Naapuri ei avaa oveaan vaikka on kotona kun soitan ovikelloa.
Haluaisin henk.koht kutsua pihatalkoisiin tai jotain muuta pientä aina silloin tällöin, mutta tämä yksi naapuri ei avaa oveaan. Naurattevaa tästä tekee se, että joskus olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa niin ei avaa.
On valot päällä ja ääniä kuuluu mutta oveaan ei avaa.
Mistä voi johtua? Meillä pieni pihapiiri joten ihan "tuttuja" naamoja tässä ollaan tätä yhtä lukuunottamatta.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa voidaan saada aikaiseksi tällainen tappelu siitä että joku kehtaa soittaa ovikelloani!
Entisenä ulkosuomalaisena on kyllä huvittavaa seurata tätä ketjua.
Huvittava olet vain sinä, ihminen joka arvostelee omaa kansaansa ja sen tapoja. Tämä tapa sopii meille suomalaisille. Eikä asiasta ole syntynyt tappelua, 99% on teilannut häiriökäyttäytymisen sopimattomana. Ehkä jossain toisessa maassa on erilaiset tavat ja se sopii heille. Sivistykseen maasta riippumatta kuuluu kuitenkin toisen ihmisen henkisen ja fyysisen tilan kunnioitus, jos jossain kuuluu kulttuuriin niiden loukkaaminen, on kulttuuri huonompi. Jos et pidä suomalaisesta kulttuurista, voit aina järjestää itsesi jälleen ulkosuomalaiseksi. Maassa maan tavalla.
"Maassa maan tavalla". Hahahahahaha jos Suomessa kuuluu olla maassa maan tavalla siis niin että jöröilee kämpässään ja suhtautuu noin vihamielisiin ihmisiin jotka soittavat ovikelloa niin pitää kyllä sanoa että Suomen maine jurojen itsarikandidaattien maana on kyllä ansaittua. Sinulla on varmasti tosi "laaja" ystäväpiiri kun sinulla näyttäisi olevan noin mukava ja lämmin luonne. Sopii varmasti sinulle niin ei kukaan pahemmin soita ovikelloasi tai edes puhelimeesi.
Näin paljon viestejä ja olet silti ihan pihalla niiden sisällöstä. Minä eikä kukaan muukaan ole puhunut "jöröilystä kämpässään". Juroja suomalaiset toki ovat verrattuna etelän ihmisiin, mutta se ei ole mikään negatiivinen asia. Olemme aitoja ja sivistyneitä, teeskentelemättömiä, kuten tästäkin keskustelusta huomaa. Emme teeskentele. Siinä arvasit melkein oikein, että minulla on hyvä ystäväpiiri ja mukava ja lämmin luone. Närkästyitpä kovasti, kun yritit loukata henkilökohtaisesti. Olet kenties niitä ihmisiä, joilla ei ole oikeita ystäviä, joten erilaiset teennäiset yhteisöt ja taloyhtiön asukaspiirit ovat sinulle tärkeitä, jotta voit edes kuvitella omaavasi ystävyyssuhteita.
Aha no sit se on niin ku kerran sanot. Pakko katkaista myös välit kaikkiin ystäviin ja tuttaviin kun kerran ovat kaikki vain feikkejä mielestäsi tuon hyvin syvällisen analyysisi johdosta. =D
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olen ymmärtänyt, että kerrostaloihin muutetaan sen vuoksi, ettei pihatöitä tarvitse itse tehdä. Huoltovastike on sitä varten olemassakin, että saadaan piha- ja kriittiset huoltotyöt sekä siivous tehtyä. Talkoilkaa te vain ihan rauhassa, mutta älkää vaatiko muilta samaa. Omakotitalo on sitävarten, että saa pihatöitä tehdä.
Toisekseen, mekään emme avaa ovea, jos emme odota ketään saapuvaksi. Toki tarkastamme ovisilmästä kuka siellä on ja jos kyseessä on naapuri tiedustelemme oven läpi mitä asia koskee. Mikäli asia ei ole tärkeä toivotamme painumaan hiiteen. Apua tarvitsevaa toki pyrimme auttamaan, kuten jos vaikka on lähtenyt viemään roskia pakkasella ja unohtanut sekä avaimet, että puhelimen sisälle ja tarvitsee soittaa johonkin. Silloin päästämme lämpimään odottamaan ovenaukaisijaa. Muuten ovi pysyy kiinni. Voisikin laittaa oveen suuren punaisen puusydämen, jossa lukee koristeellisin kirjaimin "Fuck off".
Me säästetään huoltotöissä ja tehdään itse lumi- ja muut pihatyöt asukkaiden kesken vaikka asutaan kerrostalossa. Mitä sitä ulkopuoliselle maksamaan, jos itsekin voi tehdän asian vuorollaan. Ollaan kaikki omistajia ja sen takia asia päätetty näin.
Itsekään en avaa.
Koska ovella on:
- ovelta ovelle-myyjä
- jehovat tms
- joku kakara joka leikkii soita ovikelloa ja juokse pakoon-leikkiä
- joku naapurin tätskyistä joka haluaa
-- pyytää johonkin turhaan pihahommaan johon hänellä eläkeläisenä riittää aikaa
-- kitistä jostain tyhjänpäiväisestä asista taloyhtiössä tai jonkun naapurin toiminnasta
-- juttuseuraa miettimättä yhtään kiinnostaako minua seisoskella ovella pälättämässä
Tutut soittavat tai tekstaavat jos haluavat tulla kylään. Jos naapurilla on oikea hätä niin huutakoon kovaan ääneen että "APUA" niin avaan oven kyllä.
En mäkään avaa, vaikka tietäisin että se on todnäk naapuri. Ei vaan tippaakaan kiinnosta mitkään yhteiset grillailut tms mihin se olisi pyytämässä tai kuunnella jotain turhaa kitinää jostain kuvitellusta epäkohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Anna ihmisten olla rauhassa Ulla Taalasmaa.
Haha päivän naurut! 😂
En minäkään avaa, jos ei huvita. Enkä ainakaan naapureille......
Vierailija kirjoitti:
Faiffer kirjoitti:
Ottaako ap:tä päähän, kun naapuri ei avaa oveaan ja et pääse kyttäämään miten kämppä on siivottu ja sisustettu ja mitä naapuri duunaa?
Eniten harmittaa se, että joku naapureista ei ehkä ymmärrä, miten keskeinen henkilö taloyhtiön tonttuleikeissä olen! Siksi haluan itse käydä soittelemassa kaikki ovikellot läpi ja esittelemässä viimeisimmät saavutukseni. Tämä yksi ymmärtämätön vain ei suostu avaamaan ovea, vaikka kuljen hänen perässään ja rimputan kelloa huolella! Asiaan täytyy puuttua! Seuraavassa yhtiökokouksessa vaadin järjestyssääntöihin lisättäväksi kohdan ovenavaamisvelvollisuudesta!
😂😂😂😂👍
Katselen Terminator II ja en kuule kun "koputat"
t. Make
Suurin osa täällä keskustelijoista on niitä samoja tyyppejä jotka ajavat ohi kylmästi, vaikka näkisivät auton katollaan ojassa valot vielä palaen. En minä, minulla on kiire, minulle ei kuulu....
Vierailija kirjoitti:
olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa niin ei avaa.
On valot päällä ja ääniä kuuluu mutta oveaan ei avaa.
Mistä voi johtua? Meillä pieni pihapiiri joten ihan "tuttuja" naamoja tässä ollaan tätä yhtä lukuunottamatta.
Ai että mistäköhän vois johtua??
Oletko kuullut naapureiden yksityisyydestä ja kotirauhasta?
Pienen pihapiirin "tuttuja" naamoja ei todellakaan kaivata perässä kulkemaan ja ovikelloja rimputtelemaan.
Viralliset asiat /tiedotteet hoidetaan kirjallisina tai sähköisesti - niitä ei tarvitse soitella, eikä laulella.
Minulla on se ovikellon äänilaite tai mikä lie tuulikaapissa ja monesti on käynyt niin, että tuttu on soittanut oven takaa, koska en ole kelloa kuullut. Sinne ulos se kyllä kuuluu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olen ymmärtänyt, että kerrostaloihin muutetaan sen vuoksi, ettei pihatöitä tarvitse itse tehdä. Huoltovastike on sitä varten olemassakin, että saadaan piha- ja kriittiset huoltotyöt sekä siivous tehtyä. Talkoilkaa te vain ihan rauhassa, mutta älkää vaatiko muilta samaa. Omakotitalo on sitävarten, että saa pihatöitä tehdä.
Toisekseen, mekään emme avaa ovea, jos emme odota ketään saapuvaksi. Toki tarkastamme ovisilmästä kuka siellä on ja jos kyseessä on naapuri tiedustelemme oven läpi mitä asia koskee. Mikäli asia ei ole tärkeä toivotamme painumaan hiiteen. Apua tarvitsevaa toki pyrimme auttamaan, kuten jos vaikka on lähtenyt viemään roskia pakkasella ja unohtanut sekä avaimet, että puhelimen sisälle ja tarvitsee soittaa johonkin. Silloin päästämme lämpimään odottamaan ovenaukaisijaa. Muuten ovi pysyy kiinni. Voisikin laittaa oveen suuren punaisen puusydämen, jossa lukee koristeellisin kirjaimin "Fuck off".
Me säästetään huoltotöissä ja tehdään itse lumi- ja muut pihatyöt asukkaiden kesken vaikka asutaan kerrostalossa. Mitä sitä ulkopuoliselle maksamaan, jos itsekin voi tehdän asian vuorollaan. Ollaan kaikki omistajia ja sen takia asia päätetty näin.
Niin mekin tehtiin, kunnes joku papparainen kaatui ja lonkka ja jalka murtui. Leikkauksia ties kuinka monta ja hoidot jatkuvat edelleen.
Ja nyt taloyhtiö maksanut jo vuosia ja tapellaan oikeudessa, kun taloyhtiöllä ei ollut tapaturma- eikä vastuuvakuutusta.
Nyt hallitus on kovana, ettei kukaan kolan varteen tartu, eikä rapsuttele kukkapenkkejä.
Meilläkin kaikki omistajia, mutta viiden euron säästöstä tuli 50.000€ vahinko.
Yhdestä ovia rimputtelevasta riesasta, eli johovista pääsee eroon seuraavasti:
- Ilmoita haluavasi liittyä lahkoon
- Liity lahkoon
- Ilmoita eroavasi lahkosta
- Nyt jehovat välttelevät sinua
- Ilmoita heille jatkossa oma osoitteesi suurinpiirtein, niin pysyvätkin poissa
Aukoton suunnitelma 😂 pieni hinta siitä, että jehovantodistajat pysyvät poissa oveltasi pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa täällä keskustelijoista on niitä samoja tyyppejä jotka ajavat ohi kylmästi, vaikka näkisivät auton katollaan ojassa valot vielä palaen. En minä, minulla on kiire, minulle ei kuulu....
Samaa minäkin ajattelin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin ajattelin
Ei toisen pulassa olevan ihmisen auttaminen ole minulta millään tavalla pois, mutta kotonani haluan olla rauhassa.
Sie oot sen verta paska, etten halua olla kanssasi tekemisissä.
Viimeinen niitti oli, kun juoksit vieraani perään ja aloit kysellä asioistani.
Sitä ennen olit tonkinut muu postilaatikkoa ja jätänyt sinne lapun, jotta "järjestelin postiasi. Terv. naapuri".
Mie kun laitoin lukon siihen, niin sie stana jeesusteipillä teippasit lapun kotioveeni, jotta "postilaatikoita EI SAA lukita. Terv. naapuri".
Vieläkö sinnuu ihmetyttää, jotta mikä on??
Stana.
Kerran näin miten eräällä naapurilla oli autonvalot jäänyt palaamaan. Meinasin hyvää hyvyyttäni mennä ilmoittamaan asiasta mutta ei vaivautunut avaamaan ovea minulle (näin miten löhöili sohvalla kun sälekaihtimet oli vedetty ylös). Noh, aamupakkasilla oli kivaa sitten ihmetellä miksi auto ei käynnisty kun yritti töihin päästä. Ja ennen kuin alatte minulle paasaamaan että "olisit soittanut", olisitteko itse soittaneet huippukalliiseen numeropalveluun omaan piikkiin vain koska toinen ei vaivaudu kävelemään 5 metriä? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin ajattelin
Ei toisen pulassa olevan ihmisen auttaminen ole minulta millään tavalla pois, mutta kotonani haluan olla rauhassa.
Tunnen tapauksen jossa aivoinfarktin saanut lähti naapuriin myöhään illalla hakemaan apua kun kädet ei toiminut eikä puheesta tullut mitään joten ei voinut soittaa apuakaan. Onneksi sinä et ollut naapurissa. Olisi varmasti kuollut koska "minä en avaa ovea!".
Asun kerrostalossa, jossa jehovan todistajaperhe päästää uskonsisäriaan ja veljiään soittelemaan muiden rapussa asuvien ovikelloja. Jos joskus avaaoven ja haukku soittelijat, he siitä vain innostuvat. On kuulemma aina suurempi teko saada patasyntinen uskoon.